خوابیدن نادرست، دومین عامل ایجاد چین‌وچروک صورت است. ۱
اشتراک گذاری مطلب

خوابیدن نادرست، دومین عامل ایجاد چین‌وچروک صورت است.

بی‌خوابی، استرس، نگرانی یکی از عوامل بوجود آورنده چین‌وچروک پوست است. به همین دلیل تا مدت‌ها، در مورد تاثیر خواب و استراحت روی جوانی و زیبایی پوست تحقیق صورت گرفته. و به قدری در مورد این دستاوردها صحبت شده که الان، از هر کسی بپرسید:
دلیل وجود آمدن چین‌وچروک پوست چیست؟ کلی جواب منطقی و علمی برایتان آماده می‌کند. جواب‌هایی همچون: افزایش سن، از بین رفتن کلاژن پوست، کشیدن سیگار، اشعه ماورای بنفش خورشید، کم‌خوابی، تغذیه ناسالم و....
اما طبق تحقیقات اخیر دانشمندان، خوابیدن نادرست هم یکی دیگر از عوامل ایجاد چین‌وچروک پوست است. این مورد به قدری حائز اهمیت است که بعد از نورخورشید، دومین عامل بوجود آورنده چین‌وچروک پوست را، خوابیدن نادرست می‌دانند.
علتش هم این است که هر فرد به طور میانگین ۲۵۰۰ ساعت در سال می‌خوابد.

اما چرا خوابیدن باعث چین‌وچروک پوست می‌شود؟

خیلی نگران نباشید. هنوز هم خواب، بهترین وسیله برای آرامش جسم و ذهن ماست. وقتی بعد از یک روز سخت کاری می‌خوابیم، تمام خستگی‌ها از تن‌ ما بیرون می‌رود، احساس سرزندگی و جوانی می‌کنیم، بالعکس، کم‌خوابی باعث کدر شدن پوست و ایجاد حلقه‌های تیره اطراف چشم می‌شود. اما نکات ریزی در نحوه خوابیدن ما وجود دارد که سبب ایجاد چین‌وچروک می‌شود.
کافی است کمی به این نکات توجه کنید تا از پیری زودرس جلوگیری کنید.

 چه روش‌هایی برای جلوگیری از ایجاد چین‌وچروک پوست، هنگام خواب وجود دارد؟

۱_ انتخاب روبالشتی مناسب.

می‌دانم تنوع روبالشتی در بازار خیلی زیاد است، ولی متاسفانه باید بگویم: بهترین پارچه برای روبالشتی ، ابریشم یا ساتن است. زیرا استفاده از این نوع پارچه‌ها، اصطکاک کمتری ایجاد می‌کند، در نتیجه مانعی برای ایجاد چین‌وچروک است.

۲_ شستشوی مداوم روبالشتی .

به غیر از نوع پارچه روبالشتی ، به تمیزی و شستشوی آن هم اهمیت بدهید. روبالشتی محل مناسبی برای تجمع میکروب‌ها و باکتری‌هاست. کثیفی باعث ایجاد حساسیت، التهاب، جوش و آکنه می‌شود. پس به طور مداوم، روبالشتی خود را بشویید.

۳_ نحوه درست خوابیدن.

خوابیدن به پهلو و روی شکم باعث فشار به معده و صورت می‌شود. بهترین روش خوابیدن، خوابیدن به پشت است. در این صورت فشار از روی صورت برداشته می‌شود و آسیبی به پوست نمی‌رسد.

۴_ از قرار دادن تهویه هوا یا فن مقابل صورت‌تان خودداری کنید.

وقتی فن یا پنکه مقابل صورت شما قرار می‌گیرد، رطوبت پوست‌تان را از بین می‌برد. از دست دادن رطوبت طبیعی پوست، عامل مهمی در ایجاد چین‌وچروک است.

۵_ قبل از خواب آب یا نوشیدنی‌های دیگر نخورید.

این کار سبب تجمع مایعات در اطراف صورت‌تان می‌شود، به همین دلیل صورت‌تان متورم به نظر می‌رسد.

۱ دیدگاه

  1. abdolnabi solimaniabdolnabi solimani میگه:

    همیشه با وضعیت سلامتی پوست مرتبط است ولی آیا برعکس آن هم صدق می‌کند هر فردی معمولاً عادت به وضعیت خوابیدن خاصی علاقه دارد و این حالت خوابیدن کاملا می‌تواند بر روی پوست صورت تأثیر بگذارد گاه باعث به وجود آمدن جوش صورت شود و یا چین و چروک صورت را بیشتر کند.

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی