آیا ترس از بیماری کرونا باعث ظاهر شدن علائم آن می‌شود؟ ۰
اشتراک گذاری مطلب

آیا ترس از بیماری کرونا باعث ظاهر شدن علائم آن می‌شود؟

آیا ترس از ابتلا به کرونا باعث ظاهر شدن علائم آن میشود؟ ‌
این روزها که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده، دو اتفاق در حال رخ دادن است. یکی افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند و دومی، مربوط به کسانی است که دائما فکر می‌کنند علائم بیماری را دارند.

اما آیا ترس از بیماری باعث ظاهر شدن علائم آن می‌شود ؟

بله، گاهی ترس از بیماری به قدری شدید است که علائم آن بیماری، در فرد سالم هم دیده‌می‌شود. اما در بیشتر مواقع این یک تجربه موقت است.
باید بدانید: این مساله کاملا طبیعی است که در مواقع پراسترس دچار چنین توهمی شویم. ولی اگر این ترس و استرس از حد نرمال، بیشتر شود. تمام سیستم ایمنی شما را به هم می‌ریزد.
ترس، باعث تحت تاثیر قراردادن عملکردهای طبیعی بدن مانند: ایجاد تپش قلب، تعریق، آبریزش بینی، تورم غدد لنفاوی و یا حتی مشکل در حرکات روده ، اسهال و ... می‌شود.
پس خود ترس زمینه‌ساز بیماری‌های گوناگون است. حال نگاهی به اطرافتان بیاندازید. مطمئنا ترس آخرین چیزی است که در این شرایط به آن نیاز دارید.
بهترین کاری که در حال حاضر می‌توانید انجام دهید این است که هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرید و با کمال آرامش به زندگی‌تان ادامه دهید.
فراموش نکنید. بیماری اول در ذهن بوجود می‌آید، سپس در بدن.
هیچ اتفاقی بدون اینکه به آن فکر کرده‌اید، رخ نمی‌دهد. پس به افکار منفی، اخبار بد شبکه‌های اجتماعی که اکثرا دروغ و شایعه است، بی‌توجه باشید.
اجازه ندهید فکر منفی، ترس از بیماری، خبرهای بد انرژی شما را تحلیل ببرد. در هر لحظه به خاطر داشته باشید از هر چه بترسی، سرت میاد.

اما چرا از هر چیز که بترسیم، سرمان می‌آید؟

علتش قانون جذب است.
بدون شک، بیشتر شما با قانون جذب آشنا هستید و یا حداقل یکبار هم که شده نامش را شنیده‌اید.
قانون جذب یعنی :
به هر چیزی که فکر کنی، اتفاق می‌افتد. البته منظور از فکر کردن یعنی با تمام وجود احساس کردن. و یا باور داشتن به اینکه یک اتفاق خاصی حتما می‌افتد.
از آنجایی که عشق و ترس قوی‌ترین احساسات را در انسان بوجود می‌آورند، پس قدرت بیشتری در جذب اتفاقات دارند.
ببینید، زمانی که از یک بیماری می‌ترسید و یا به آن فکر می‌کنید، علائمش در بدن شما ظاهر می‌شود. همین نشان‌دهنده قدرت فوق‌العاده فکرکردن است. حال اگر به این ترس، میدان بیشتری برای خودنمایی دهید، حتما و حتما دچار بیماری می‌شوید.
می‌دانم در این شرایط با وجود کلی اخبار بد، خونسرد بودن کمی سخت است. ولی سلامتی و قدرت شما بستگی به همین حس و حال الان‌تان دارد.
نکات بهداشتی را رعایت کنید. تا حد امکان از خانه خارج نشوید. به خدا توکل کنید و برای همه مردم دنیا طلب خیر و سلامتی کنید تا خیر و سلامتی در زندگی شما جریان پیدا کند.
به هر طریقی از ورود افکار منفی به ذهن‌تان جلوگیری کنید. مطمئن باشید یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از افکار منفی این است که به اخبار بد گوش ندهید. اصلا خبرهای مربوط به کرونا را جستجو نکنید. کم‌کم متوجه می‌شوید با این کار‌، هم ترستان کمتر شده هم دیگر به بیماری فکر نمی‌کنید.
همیشه شاد و سلامت باشید.

۰ دیدگاه

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی