آیا در مورد تاثیر کلمات بر اجسام چیزی شنیدید؟ ۶
اشتراک گذاری مطلب

آیا در مورد تاثیر کلمات بر اجسام چیزی شنیدید؟

ایا در مورد تاثیر مثبت و منفی کلمات بر روح و روان دیگران چیزی شنیدید؟
بعضی وقتها تو زندگی ما آدمها، اتفاق‌هایی میفته، که برای یک لحظه، متوقف میشیم. با خودمون میگیم یعنی این مسائل، زندگی من و نابود کرده؟ من چی به سر خودمو و خونواده‌ام آوردم؟
این تلنگر ممکنه یک کتاب، فیلم، یا نصیحتی از یک بزرگتر باشه. فرقی نمیکنه، چیزی که مهمه اینه که ما متوجه اشتباهات زندگیمون میشیم.
حالا این اتفاق برای من هم افتاده.
امروز با دیدن یک ویدئو تو اینترنت ذهنم حسابی درگیر شد. محتوا ویدئو در مورد تاثیر کلام بر اجسام بود. در مورد قدرت کلمات، تاثیر کلمات بر موفقیت، زندگی و.... همه ما یک چیزهایی شنیدیم. ولی شنیدن با دیدن خیلی فرق داره. اینکه تو یک فیلم تاثیر کلمات بر اجسام و ببینی، خیلی خیلی حیرت‌اوره.
در این ویدئو، خانمی یک پرتقال و به دو نیم تقسیم کرد و تو دو ظرف شیشه‌ای متفاوت قرار داد. روی یک ظرف برچسبی با کلمات مثبت و روی ظرف دیگه برچسبی با کلمات منفی قرار داد.
بعد از چند هفته، پرتقالی که درون ظرف با برچسب منفی بود، کپک زد و برعکس، پرتقال با برچسب مثبت سالم باقی موند.
موضوع این کلیپ در مورد قدرت و تاثیر کلام بود. ولی ذهن من به سمت چیزای دیگه معطوف شد.
با خودم گفتم :
اگر باور کنیم کلمات چنین قدرتی دارند پس ما در حق خیلی‌ها ظلم کردیم.
در درجه اول در حق خودمون.
از صبح تا شب دائم در حال صحبت با خودمون هستیم. اون هم چه صحبتی! تمام مدت در حال انتقاد و ایراد گرفتن هستیم. بیشتر کلماتی که برای توصیف حال‌و‌روزمون به کار می‌بریم، منفی و از روی بدبینی است. با این حرفها چی به سر روح و جسم‌مون آوردیم؟ یعنی ما هم تو این سالها با این افکار و کلمات منفی کپک زدیم؟

چی به سر عزیزامون مخصوصا بچه‌ها آوردیم؟

تا حالا با حرفای منفی و مخرب‌مون، حال چند نفر و بد کردیم؟ به جای امیددادن چند نفر و ناامید و دلسرد کردیم؟ چقدر از دیگران انتقاد کردیم و چند نفر و تا حالا سرزنش کردیم؟
با روح و روان حساس کودک دلبندمان چه کردیم؟ وقتی یک پرتقال با کلمات منفی از بین میره پس حال جسمی و روحی یک کودک چقدر آسیب میبینه؟؟ کودکی که روح حساس‌تری داره و برخلاف ما بزرگترها، موقعی که مورد توهین و تحقیر قرار میگیره وحشت میکنه و همه چیزو تو خودش میریزه. شاید دو دقیقه بعد شاد و خوشحال ببینیش ولی درون این کودک شبیه همون پرتقال آسیب میبینه و نابود میشه. 
شاید این حرفها خیلی ساده یا کلیشه‌ای باشه. ولی اگر برای یک لحظه باور کنیم کلمات میتونن یک میوه رو فاسد و میوه دیگه رو سالم نگه‌دارند، اونوقت میفهمیم تو زندگی چه کردیم.....

۶ دیدگاه

  1. سید محمدسید محمد میگه:

    سلام جالب بود .

    همانطور که کلمات تاثیر دارند بنابر گفته دانشمندان موسیقی هم همین تاثیر رو دارد

  2. به کجا داریم میریم ما هعــَِ ...

  3. سلام 

    مطلب مفیدی بود 
    خیلی وقتها با کلمات مانند بمب اتم به جان جانان خود افتادیم

  4. سلام. مطلب مفیدی بود ممنون

  5. قدرت جادویی واژه هاست!

    دقیقا واژه هایی که انتخاب میکنیم بر خود ما، دیگران و حتی روی محیطی که در آن حضور داریم نشانه هایی ایجاد میکنن

  6. اشکاناشکان میگه:

    اتفاقا در این مورد یک مطلب نوشتم ، چالش اسم ، برای جمعه هم چالش فامیلیم رو می نویسم. خوشحال میشم همه نظر بدهند. وقتی بر روی انسان اثر میگذاره حتما بر اجسام هم میگذاره.

    شرمنده ، سلام یادم رفت. سلام

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی