۱۷ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

سوره‌ای از قرآن، که زن‌ها از آن دوری می‌کنند. ۲

سوره‌ای از قرآن، که زن‌ها از آن دوری می‌کنند.

نام سوره نساء حتی برای کسانی که قرآن نمی‌خوانند هم آشناست. سوره‌ای که بیش از بیست بار نام نساء (زنان) در آن آورده‌‌شده و اکثر احکام آن مربوط به زن‌هاست. احکامی همچون یک مرد چند همسر می‌تواند بگیرد؟ با چه زنهایی نباید ازدواج کرد؟ و یا..... اشاره به برتری مرد به زن و حتی کتک زدن زن.

شاید به خاطر همین گفته‌هاست، که اکثر زنها از این سوره دل‌خوشی ندارند. و این سوره را دلیلی بر بی‌عدالتی خدا می‌دانند.

۷ کاری که انجامش باعث می‌شود دیگران فورا از شما متنفر شوند! ۲

۷ کاری که انجامش باعث می‌شود دیگران فورا از شما متنفر شوند!

حتما شما هم افرادی را می‌شناسید که چه در زندگی واقعی چه در فضای مجازی همیشه مورد توجه‌اند. تو چنین شرایطی آدم از خودش می‌پرسد: چه چیزی در این فرد وجود دارد که همه را به سمت خودش جذب می‌کند؟ چرا من هر کاری که انجام می‌دهم، نمی‌توانم مثل او باشم؟ چرا دیگران دائما از من دوری می‌کنند ولی در عوض فلانی را خیلی تحویل می‌گیرند؟
تا کی باید مجرد بمونم؟ ۲

تا کی باید مجرد بمونم؟

زنی که سنش از سی سالگی می‌گذره و هنوز هم ازدواج نکرده، شروع می‌کنه از خودش سوال پرسیدن.... چرا هنوز مجردم؟ تا کی قراره با پدرومادرم زندگی کنم؟ چرا هیچ مردی جذب من نمیشه؟ چرا انقدر احساس بدبختی می‌کنم؟ کم‌کم شرایط جسمی‌ام تغییر میکنه و دیگه نمی‌تونم بچه‌دار بشم....
به ظاهر ساده این سوال‌ها نگاه نکنید،
کسب درآمد از طراحی و ساخت آکواریوم. ۰

کسب درآمد از طراحی و ساخت آکواریوم.

ایده‌های خلاقانه طراحی و ساخت آکواریوم در لابی هتل‌ها و آپارتمانها.
مطالبی همچون کسب درآمد از پرورش ماهی‌های زینتی، پرورش ماهی آکواریوم صنعتی پرسود و جذاب، چگونه با پرورش ماهی پولدار شویم؟ و... از جمله مطالب کسب درآمد در اینترنت است. اما بحث امروز ما
بچه‌ها عاشق این اسباب‌بازی‌های سرگرم‌کننده خانگی می‌شوند. ۳

بچه‌ها عاشق این اسباب‌بازی‌های سرگرم‌کننده خانگی می‌شوند.

جعبه‌های کارتنی یکی از ابزارهای فوق‌العاده برای ساخت چیزهای باورنکردنی است. می‌توانید به راحتی با این جعبه‌های کارتنی، اسباب‌بازی‌های زیبایی بسازید و از بودن در  کنار کودکتان لذت ببرید.
ساخت اسباب‌بازی با کارتن، خیلی کم‌هزینه و راحت است. جنس این کارتن‌ها از کاغذ است. و همانطور که می‌دانید، به خاطر شکل‌پذیر بودن و جنس ضخیم و محکم کارتن، قادرید اسباب‌بازی‌هایی همچون خانه، اتومبیل، کمد، اجاق گاز و.... بسازید.
عاملی که همیشه و در همه وقت باعث شادی شما می‌شود. ۰

عاملی که همیشه و در همه وقت باعث شادی شما می‌شود.

اولین باری که فهمیدم بخش مهمی از شادبودن ما انسان‌ها ژنتیکی است، خیلی تعجب کردم. ولی وقتی روی رفتار خودم و اطرافیان دقیق شدم، متوجه شدم این مساله کاملا صحت دارد. حالا فهمیدم چرا در دوران کودکی‌ام ، بعضی از بچه‌ها همیشه شادتر و پرانرژی‌تر از بقیه بودند و اغلب، همین بچه‌های پرانرژی، بازی‌های گروهی را مدیریت می‌کردند.
چرا باید تلاش کنیم تا شاد باشیم؟ ۰

چرا باید تلاش کنیم تا شاد باشیم؟

به این جمله فکر کنید: چرا باید تلاش کنیم تا شاد باشیم؟
این جمله تداعی‌کننده چه موضوعاتی برای شماست؟ شاید اولین برداشتی که می‌توان از این جمله داشت، این است که آیا برای شاد‌بودن باید تلاش کرد؟ خیلی از ما انسان‌ها، فکر می‌کنیم شادی یا وجود دارد یا ندارد، شادی یک حسه و برای شاد‌بودن باید شرایطش ایجاد شود. هیچوقت به این مساله فکر نمی‌کنیم که برای شاد‌بودن، باید تلاش کنیم.
چرا از زندگی لذت نمی‌بریم؟ ۱

چرا از زندگی لذت نمی‌بریم؟

آیا شما هم جز آن دسته از افراد هستید که هیچوقت از زندگی لذت نمی‌برند؟ اگر هستید، حتما مطالعه مطالب این پست، برای‌تان مفید خواهد بود.
لذت نبردن از زمان حال، فقط مختص شما نیست، افراد زیادی همچون شما قادر نیستند از لحظه لحظه زندگی خود لذت ببرند. به نظرتان مشکل کجاست؟
شاید بگویید: چون بدهی زیادی دارم نمی‌توانم احساس خوبی در زندگی داشته‌باشم، یا چون تحصیلات آنچنانی ندارم احساس ضعف میکنم و همین مانعی برای شاد‌بودن من است، و یا عواملی مثل بیماری، اعتیاد، طلاق، نداشتن شغل، ارتباط‌های نادرست، فرزند ناخلف و... را مسبب لذت نبردن خود از زندگی میدانید.
چطور از شر افکار منفی و مزاحم خلاص شویم؟ ۰

چطور از شر افکار منفی و مزاحم خلاص شویم؟

ذهن شما، محل زندگی افکارتان می‌باشد . وقتی به چیز ناخوشایندی فکر می‌کنید، در واقع یک دعوتنامه دوستانه برایش می‌فرستید تا بیاد و در ذهن شما اقامت کند. بعد از مدتی متوجه می‌شوید، این افکار منفی، انرژی زیادی را از شما می‌گیرد، باعث می‌شود احساس افسردگی، اضطراب و استرس کنید. حتی در بی‌ضررترین حالتش سبب کاهش عزت‌نفس‌تان می‌شود.
در چنین مواقعی، اغلب به این نتیجه می‌رسید که برای داشتن یک زندگی شاد و آرام بهتر است این افکار منفی را از ذهنم بیرون کنم. ولی متاسفانه هر چه بیشتر در مقابل این افکار، مقاومت می‌کنید، کمتر نتیجه می‌گیرید
۱۰ نصیحت از ثروتمندترین زن سیاهپوست آمریکا. ۰

۱۰ نصیحت از ثروتمندترین زن سیاهپوست آمریکا.

اپرا وینفری زنی بااعتماد‌به‌نفس، توانمند و موفق. کسی که در حال حاضر در صدر یک امپراطوری رسانه‌ای قرار دارد. می‌توان گفت اولین زن ثروتمند سیاهپوست در آمریکاست. کسی که از هیچ، به این مقام و موفقیت رسیده. اپرا درسهای زیادی برای آموختن به ما دارد. کسی که زندگیش از کار در مزرعه مادربزرگش آغاز شد و الان به یکی از بانفوذترین زنان دنیا تبدیل شده است.