۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

چرا بعد از تعیین هدف، ناامید می‌شویم و هیچ کاری انجام نمی‌دهیم؟ ۰

چرا بعد از تعیین هدف، ناامید می‌شویم و هیچ کاری انجام نمی‌دهیم؟

توصیه مهم دارن هاردی برای تعیین اهداف بزرگ و پرریسک در زندگی.
دارن هاردی نویسنده و سخنران مشهور آمریکایی است. او در سال ۱۹۷۱ به دنیا آمد، در یکسالگی پدرومادرش از هم جدا شدند. و در سن هیجده سالگی کسب‌وکار خود را راه انداخت. تا جایی که در سن بیست‌وهفت سالگی به یک جوان سرمایه‌دار تبدیل شد.
او از نویسندگان مطرح و موفق دنیاست. حتما نام کتاب اثر مرکب را شنیدید؟ این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در سال ۲۰۱۰ بوده‌است. این کتاب فوق‌العاده، به خواننده کمک می‌کند به صورت اصولی و صحیح، اهداف خود را در زندگی تعیین کند.
با اینکه تعیین اهداف، قدم اول برای رسیدن به موفقیت است. ولی دارن هاردی نکته ظریف و مهمی را در خصوص تعیین اهداف مطرح می‌کند.
چگونه می‌توان از سیستم فعال‌سازی RAS، برای رسیدن به اهداف استفاده کرد؟ ۰

چگونه می‌توان از سیستم فعال‌سازی RAS، برای رسیدن به اهداف استفاده کرد؟

شاید اولین چیزی که باید در مورد آن صحبت کنیم، سیستم فعال‌سازی RAS است. RAS، قدرتمندترین قسمت مغز است که متاسفانه خیلی کم از آن استفاده می‌کنیم. این سیستم که به نام Reticular هم معروف است، بخش ناخودآگاه ذهن را در کنترل خود دارد. اما چگونه این کار را انجام می‌دهد؟
کار اصلی RAS، ایمن نگه‌داشتن ماست. ‌‌ras، هر چیزی که فکر می‌کند مهم است یا خیر را فیلتر می‌کند. اگر چیزی در نظر ras مهم جلوه کند، به ذهن خودآگاه می‌گوید: ایست، توقف کن، به این مساله توجه کن، این مورد، خیلی مهم است. و اگر آن مساله به نظر ras کم‌اهمیت باشد، هیچوقت به آن توجه نمی‌کنیم.
تاثیر سینرژی در درمان بیماری‌های لاعلاج ۰

تاثیر سینرژی در درمان بیماری‌های لاعلاج

تاثیر سینرژی در درمان بیماری‌ها. ممکن است اولین چیزی که به ذهنتان خطور کند، این سوال باشد: سینرژی چیست؟ آیا نوعی داروی درمانی است؟

سینرژی به مجموع چند انرژی گویند. همه انسان‌ها دارای انرژی هستند. وقتی عده‌ای در یک مکان دور هم جمع می‌شوند، مجموع انرژی آنها، سینرژی را تشکیل می‌دهد و همیشه مقدار سینرژی از انرژی تک‌تک اعضا بیشتر است.

شاید به همین دلیل، در کارهای تیمی موفقیت بیشتری نصیب افراد می‌شود. هر چه تعداد افراد همفکر بیشتر باشد، انرژی تولید‌شده توسط آنها هم بیشتر می‌شود.

چرا در یک رابطه عاشقانه، خواسته‌ها و انتظارات خود را پنهان می‌کنیم؟ ۱

چرا در یک رابطه عاشقانه، خواسته‌ها و انتظارات خود را پنهان می‌کنیم؟

این حق ماست که در یک رابطه دوطرفه، به طرف مقابل بگوییم: انتظار چه رفتارها و برخوردهایی را داریم. کاملا طبیعی است که اگر شریک عاطفی ما کاری را انجام داد که باعث ناراحتی ما شد، در موردش صحبت کنیم. به نظر، این مسائل ساده و عادی است و هر کسی این موارد را می‌داند. اما مشکل اینجاست :
در بیشتر موارد، ما از بیان ناراحتی‌های خود خودداری می‌کنیم! از احساسات خود حرفی نمی‌زنیم، از اینکه فلان رفتار باعث آزردگی ما شده، چیزی نمی‌گوییم.
به طور مثال، اگر کسی از ما بپرسد :چرا بدقولی‌های شوهرت را تحمل می‌کنی؟ با غرور و اعتماد‌به‌نفس، هزار دلیل برای توجیه کار همسرمون میاریم. با تمام وجود، خود را پشت دلایل به ظاهر منطقی پنهان می‌کنیم تا مبادا کسی از ناراحتی و غم و غصه ما چیزی بفهمد.
شاید فکر می‌کنیم این بهترین راه، برای حفظ یک رابطه است. ولی اشتباه فکر می‌کنیم. چون دلیلی که باعث می‌شود از احساسات، ناراحتی‌ها و ارزش‌هایمان صحبت نکنیم، فقط و فقط ترس است.
چگونه باورهای ذهنی خود را مدیریت کنیم؟ ۰

چگونه باورهای ذهنی خود را مدیریت کنیم؟

چگونه باورهای ذهنی خود را مدیریت کنیم؟ جواب این سوال خیلی خیلی مهم و باارزش است. زیرا همان‌طور که در پست قبلی ( آیا می‌دانید باور به واقعیت تبدیل می‌شود؟ شما به چه چیزهایی باور دارید؟) در این مورد صحبت‌کردیم ، باورها به آسانی به واقعیت زندگی ما تبدیل می‌شوند. در نتیجه، جدی گرفتن مدیریت باورهای ذهنی، اقدامی ضروری و لازم است.
چگونه بسته‌بندی کالا باعث جذب مشتری می‌شود؟ ۰

چگونه بسته‌بندی کالا باعث جذب مشتری می‌شود؟

اگر از شما بپرسند: چرا این لباس را خریدید؟ در جواب چه می‌گویید؟ ممکن است بگویید چون جنس خوبی دارد یا قیمت مناسبی داشت و یا.... شما می‌توانید صدها دلیل برای خرید لباس جدیدتان بیاورید. اما موضوع اینجاست : که اکثر خریدهای ما، ناخودآگاه صورت می‌گیرد. ما تصور می‌کنیم به خاطر یک سری مزیت‌ها، فلان محصول را خریدیم، ولی بیشتر دلایلی که برای خرید کردن می‌آوریم، فقط و فقط توجیه است. ما دوست داریم فکر کنیم چیزهایی که می‌خریم آگاهانه و منطقی است ولی تحقیقات بازاریابی، ثابت کرده رفتار مصرف‌کننده‌ها تحت تاثیر بخش ناخودآگاه مغز است. در واقع این ذهن ناخودآگاه‌ است که مشتری را ترغیب به خریدکردن می‌کند.
در نبرد بین تخیل و اراده کدام برنده است؟ ۰

در نبرد بین تخیل و اراده کدام برنده است؟

نبرد بین تخیل و اراده همیشه وجود داشته و دارد. این نبرد، زمانی متوقف می‌شود که شما قدمی در برقراری صلح، بین این دو نیرو بردارید. البته این آزادی را دارید که هیچ کاری انجام ندهید، ولی با عرض معذرت باید بگویم: اگر کار درست را انجام ندهید، متحمل زیان زیادی می‌شوید. می‌پرسید : چطور؟
ادامه مطلب را با دقت مطالعه کنید تا بفهمید چگونه جنگ بین اراده و تخیل انرژی شما را تحلیل می‌برد و سرانجام کدامیک پیروز این نبرد می‌شود؟
آیا می‌دانید باور به واقعیت تبدیل می‌شود؟ شما به چه چیزهایی باور دارید؟ ۱

آیا می‌دانید باور به واقعیت تبدیل می‌شود؟ شما به چه چیزهایی باور دارید؟

روانشناسان معتقدند: قدرت باور به قدری زیاد است که تبدیل به واقعیت زندگی فرد می‌شود. با این اوصاف، کمی فکر کنید، اگر این جمله حقیقت داشته‌باشد، باید چه کاری را انجام دهیم؟ مطمئنا اولین چیزی که به ذهن‌مان خطور می‌کند این است که بدانیم به چه چیزهایی باور داریم؟
ممکن است بگویید: من  اصلا نمی‌دانم باور چیست!! وقتی هنوز در مورد خود باور، هیچ اطلاعی ندارم، چگونه بدانم به چه چیزهایی در زندگی‌ام باور دارم؟
حق با شماست، پس اجازه دهید اول در مورد باور و قدرت شگفت‌انگیزش بحث کنیم: