تاکتیک "ضرر بس" راهی برای جلوگیری از ورشکستگی مالی در بورس ۰
اشتراک گذاری مطلب

تاکتیک "ضرر بس" راهی برای جلوگیری از ورشکستگی مالی در بورس

آیا از سرمایه‌گذاری در بورس چیزی می‌دانید؟ آیا می‌دانید چگونه از بورس، پول در بیاورید؟ آیا با نحوه سرمایه‌گذاری‌های سودده آشنا هستید؟

ممکن است بگویید چیز زیادی از سرمایه‌گذاری نمی‌دانم. اما نگران نباشید. شما تنها نیستید. افراد زیادی دنبال یک سرمایه‌گذاری عالی هستند. آنها زمان زیادی را صرف تحقیق در مورد کسب‌وکارهای گوناگون می‌کنند. اما متاسفانه، در بیشتر مواقع دچار مشکل مالی می‌شوند و چیزی که فکر می‌کردند، کاملا غلط از آب در می‌یاد. علتش خیلی ساده است.

بیشتر افراد دنبال یک سرمایه‌گذاری موفق هستند. اما چیزی که در قدم اول باید بدانند این است که مهمترین اصل حفظ پول یا ضرر کمتر است. 

در بیشتر سرمایه‌گذاری‌های بورس، فرد، فقط و فقط به پول و سود فکر می‌کند. این فکر به قدری ذهن او را درگیر می‌کند که ساده‌ترین اتفاق‌هایی که پیش‌ می‌آید و مانع سوددهی می‌شود را نمی‌بیند. و حتی در بعضی از موارد، شاهد ضرردادن در بورس می‌باشد ولی باور نمی‌کند و همچنان ادامه می‌دهد. کم‌کم کار به جایی می‌کشد که چاره‌ای جز اعلام ورشکستگی ندارد.

همیشه در سرمایه‌گذاری، به یک نکته مهم توجه کنید و آن تاکتیک "ضرر بس" است.

تاکتیک ضرر بس چیست؟

این تاکتیک یکی از مهمترین اصول تجارت است. به این معنی که هر گاه ۵۰ هزارتومان سرمایه‌گذاری کردید. اگر پولتان به ۴۵ هزار تومان رسید یعنی ضرر بس. در این مرحله سعی کنید همان ۴۵ تومان خود را از سرمایه‌گذاری بیرون بکشید.

در واقع در سرمایه‌گذاری، اگر سهم پولتان ۵درصد نسبت به قیمت اولیه کاهش پیدا کرد، پول خود را از بورس بیرون بکشید. چرا باید اینکار را بکنید؟

چون بورس، با فراز‌ونشیب همراه است. گاهی سود ده، بیست‌وپنج و یا پنجاه درصدی نصیب شما می‌شود. اگر بتوانید مقدار ضرر را در همان پنج درصد نگه‌دارید، یعنی همیشه مقدار سود شما بیشتر از ضررتان است. پس شما همیشه موفق خواهید بود.

۰ دیدگاه

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی