در مبارزه با این زنان، شما بازنده‌اید. ۰
اشتراک گذاری مطلب

در مبارزه با این زنان، شما بازنده‌اید.

سلاح مخفی این زنان در مبارزه با مردان چیست؟
در طول تاریخ، مردان بخش عمده‌ای از رهبران، کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار را تشکیل می‌دادند. آنها همیشه مبارزه‌جو و برتری‌طلب بودند و برای موفقیت در صحنه اجتماعی زندگی، سخت تلاش می‌کردند. افتخار آنها، در کنترل خانواده و ایجاد امنیت و تامین مالی اعضای خانواده بود.
اما با گذشت زمان، زنان هم، پا به میدان رقابت گذاشتند و تبدیل به رقیبی جدی و سرسخت برای آنها شدند.
رقابت با زنان، برای مردانی که یه عمر نان‌آور خانه بودند و وظیفه تحویل بسته‌های پول به زنان را به عهده داشتند، غیرقابل‌تحمل بود زیرا دیگر از احساس غرور مردانه، هنگام دادن پول به همسر خبری نبود.
اما در عصر حاضر، این مردان چاره‌ای جز رقابت با زنان ندارند. و خبر بد اینکه: در مبارزه با بعضی از زنان، آنها حتما بازنده‌اند. اما ویژگی این زنان برنده و موفق چیست؟ آیا شما هم جزء این زنان قدرتمند هستید؟ 
اطلاعات ما نشان می‌دهد موفق‌ترین مدیران در اداره سازمانها زنان با EQ بالا هستند. توجه کنید EQ با IQ متفاوت است، EQ متعلق به افرادی است که قادر به نشان دادن هوش اجتماعی و هیجانی خود هستند، که این خصیصه در زنان بیشتر دیده می‌شود.


زنان با هوش هیجانی بالا


در ادامه مقاله ویژگی زنان با ‌‌EQ بالا اورده‌شده‌است ، تا چنانچه با این زنان برخورد داشتید، قادر به شناختن آنها باشید:

ویژگی زنان با هوش هیجانی بالا:

۱_ زنان با هوش اجتماعی بالا، وقتی با دیگران صحبت می‌کنند، به خوبی فضا، مکان، مخاطب را می‌شناسند. آنها می‌دانند با هر کس چگونه باید رفتار کرد. هم از پس مصاحبت‌های چالش‌برانگیز بر میان، هم می‌توانند کاری کنند به دیگران خوش بگذرد.
۲ـ آنها مسوولیت کارهای خود را به عهده می‌گیرند و بابت اشتباهات پیش‌آمده، دیگران را سرزنش نمی‌کنند. همچنین نگرشی مثبت به زندگی دارند. چنین افرادی نسبت به دیگران قدرت عمل بیشتری دارند.
۳_ زنان با هوش هیجانی بالا در شناسایی احساسات خود تبحر دارند. اشتباه نکنید همه ما احساسات را تجربه می‌کنیم ولی تنها افراد باهوش‌اند، که قادر به تشخیص و نامگذاری آنها هستند. زنان باهوش می‌دانند ناآرامی منجر به اشتباه، تخلف و تصمیم‌گیری بد می‌شود، پس سعی می‌کنند با احساسات خود صادق باشند، با آنها روبرو شوند تا منبع درد را پیدا کنند. برای اینکار شروع به نامگذاری احساسات خود می‌کنند.
به طور مثال : من غمگینم چون.... من عصبانی‌ام زیرا....... من افسرده‌ام چون....  
۴_ زنان با هوش اجتماعی بالا، به خوبی می‌دانند، توانایی آنها برای دست یافتن به قله موفقیت، نیاز به ارتباط با دیگران دارد. ارتباطی که باعث بالارفتن فهم اجتماعی شود و صلح و شادی و موفقیت را به ارمغان آورد.
۵_ یکی دیگر از ویژگی‌های زنان قدرتمند، مهارت گوش کردن آنهاست. درواقع آنها گوش می‌دهند تا درک کنند، نه اینکه پاسخ بدهند.
گوش دادن یک مهارت مهم در ارتباطات اجتماعی و کسب‌وکار است. بسیاری از مردم در مکالمات شرکت می‌کنند، اما به طور فعال گوش نمی‌دهند و در نتیجه نمی‌فهمند شخص چه می‌گوید.
آنها فقط منتظر نوبت خود هستند تا پاسخ بدهند. و این یکی از بزرگترین اشتباهات در موفقیت‌‌های تجاری‌ است.
۶_ ششمین خصوصیت زنان باهوش، یادگیری مداوم آنهاست. چنانچه با زنی آشنا شدید که همیشه در حال یادگیری و رشد است، بدانید شانس کمی در رقابت با وی دارید. زیرا وی، فردی است، که دائماً در حال شکل‌ دادن به افکار خود است. قضاوت نمی‌کند و از انتقاد سازنده استقبال می‌کند.
۷_ و در آخر باید یادآور شویم :
آنها کلمات خود را با دقت انتخاب می‌کنند، زیرا می‌دانند: روش ارائه اطلاعات یا ایده مهم‌تر از خود اطلاعات است و فرد، با عصبانیت و توهین نمی‌تواند به مقصود برسد زیرا تحقیر و توهین باعث حالت دفاعی در طرف مقابل می‌شود و همین امر مانع گوش‌دادن وی می‌شود. متاسفانه استفاده از حالت تهاجمی و پرخاشگری در مردان بیشتر است و این شانس برنده شدن آنها را در مبارزه با زنان اجتماعی پایین می‌آورد.



۰ دیدگاه

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی