در نبرد بین تخیل و اراده کدام برنده است؟ ۰
اشتراک گذاری مطلب

در نبرد بین تخیل و اراده کدام برنده است؟

نبرد بین تخیل و اراده همیشه وجود داشته و دارد. این نبرد، زمانی متوقف می‌شود که شما قدمی در برقراری صلح، بین این دو نیرو بردارید. البته این آزادی را دارید که هیچ کاری انجام ندهید، ولی با عرض معذرت باید بگویم: اگر کار درست را انجام ندهید، متحمل زیان زیادی می‌شوید. می‌پرسید : چطور؟
ادامه مطلب را با دقت مطالعه کنید تا بفهمید چگونه جنگ بین اراده و تخیل انرژی شما را تحلیل می‌برد و سرانجام کدامیک پیروز این نبرد می‌شود؟
هر چیزی که در اطراف شما قرار دارد، روزی یک فکر، یک تصویر خیالی بوده. باور این مساله کمی سخت است که به میز، صندلی، خودرو، پنکه، گوشی موبایل خود، نگاهی کنیم و به این نتیجه برسیم که این اجسام روزی فقط یک خیال یا رویا بوده‌اند.
تصور این مساله هر چقدر هم که سخت باشد، باید آن را بپذیریم. هر چیزی که در اطراف ما قرار دارد، اول به صورت یک تصویر ذهنی بوده سپس در دنیای واقعی، عینیت یافته‌است.
اما نباید فراموش کرد، تصویر ذهنی و ایده رویایی ، زمانی به واقعیت تبدیل می‌شود که فرد با اراده‌ای قوی، شروع به کار و تلاش کند تا به موفقیت برسد. درواقع، هرگاه بین تخیل و اراده هماهنگی وجود داشته‌باشد، نتیجه درخشانی در انتظار آن فرد است، برعکس این موضوع هم صادق است.
به طور مثال :
 شخصی تصمیم می‌گیرد از روی تخته‌ای که در ارتفاع ده متری زمین قرار دارد، عبور کند، این شخص اراده می‌کند این کار سخت را انجام دهد. اما تصویری (تخیل) که مدام در ذهنش نقش می‌بندد، سقوط و پرت‌شدن است.

به نظرتان در چنین شرایطی چه اتفاقی می‌افتد؟

این فرد، هر چقدر هم اراده‌ای قوی داشته‌باشد، مغلوب تصویر ذهنش می‌شود. زیرا تا زمانی که ذهن چیزی را نپذیرد، بدن نمی‌تواند کاری کند. در حقیقت بدن همیشه مطیع و فرمانبردار دستورات مغز است.
اجازه دهید در اینجا از سخن دکتر امیل کوئه استفاده کنم، دکتر کوئه معتقد بود: هر گاه بین تخیل و اراده، جنگی پیش آید، در بیشتر موارد، تخیل پیروز این نبرد است. 
او برای اثبات ادعایش، افرادی سیگاری را مثال می‌زند.
افراد سیگاری با اراده‌ای قوی، سیگار را ترک می‌کنند، اما آنچه باعث می‌شود دوباره به سمت سیگار کشیده شوند، تصویر لذت‌بخشی است که از سیگار کشیدن در ذهنشان قرار دارد. و این تصویر خیالی سبب ضعیف شدن قدرت اراده می‌شود.
پس نتیجه می‌گیریم: در مبارزه بین قوه تخیل و نیروی اراده، تخیل برنده است. این جمله یعنی: هر چقدر هم برای رسیدن به موفقیت تلاش کنید، فایده‌ای ندارد. زمانی شما نتیجه تلاشتان را می‌بینید که از قبل تصویری روشن و واضح از آن را در ذهنتان داشته‌باشد.
موفق باشید.

۰ دیدگاه

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی