مشکلات کودکانی که بزرگ‌تر از سنشان صحبت می‌کنند. ۰
اشتراک گذاری مطلب

مشکلات کودکانی که بزرگ‌تر از سنشان صحبت می‌کنند.

مشکلات کودکانی که بزرگتر از سنشان رفتار می‌کنند.
شاید در بین دوستان و اشنایان، کودکانی را دیده باشید که بزرگتر از سنشان حرف می‌زنند یا رفتار می‌کنند. متاسفانه بسیاری از والدین، این رفتار کودک را نشانه‌ای از باهوش بودن می‌دانند و ممکن است تصور کنند چنین کودکی نابغه است.
در واقع علت این رفتار کودک به خاطر استفاده از امکانات و لوازمی است که اطلاعات اضافی زیادی در اختیار وی قرار می‌دهد.اطلاعات اضافی که، از تلویزیون، اینترنت، نحوه حرف‌زدن والدین و معاشرت‌های اجتماعی‌شان بدست ‌می‌اید.
هر چه مقدار این اطلاعات بیشتر باشد، کودک از سن خود بیشتر فاصله می‌گیرد، و همین امر سبب فاصله انداختن بین کودک و دوستانش می‌شود.
به طور خلاصه می‌توان گفت هر چه‌قدر امکانات و اطلاعاتی که والدین در اختیار کودک خود قرار می‌دهند بیشتر باشد، وی از سن خود فاصله بیشتری می‌گیرد و همچون بزرگسالان رفتار می‌کند. اما عوارض این رفتار کودک در حال و آینده چیست؟

عوارض رفتار بزرگتر از سن کودک چیست؟

اولین مشکلی که برای کودک ایجاد می‌شود اختلال در برقراری ارتباط بین کودک و دوستانش است. این کودکان چون بزرگتر از سن خود فکر می‌کنند در جمع همسالان خود کسل می‌شوند. از طرفی به خاطر محدوده سنی‌شان، در جمع بزرگسالان نیز پذیرفته نمی‌شوند،در نتیجه همیشه تنها می‌مانند و این تنهایی زمینه‌ساز افسردگی و هزاران مشکل روحی دیگر می‌شود.
مشکل دومی که این کودکان ممکن است با آن دست و پنجه نرم کنند، درگیر شدن با اعتیاد یا سوءاستفاده جنسی است. در بسیاری از موارد کودکان ده یا یازده ساله با افرادی خیلی بزرگتر از خود معاشرت می‌کنند که این امر، هم زمینه سوءاستفاده جنسی را فراهم می‌کند، هم اعتیاد به مواد مخدر.

ازدواج کودکانی که بزرگتر از سن خود می‌فهمند:

یک نکته ظریف در مورد کودکانی که بزرگتر از سنشان می‌فهمند، ازدواج آنها در آینده است. این افراد در بزرگسالی با کسانی ازدواج خواهند کرد که از آنها خیلی بزرگتر است، زیرا طرز تفکر آنها به هم نزدیکتر است.
در پایان لازم به ذکر است که والدین این کودکان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین عامل موثر در هدایت رشد شخصیتی آنان هستند.انها نه با حذف اطلاعات و امکانات، بلکه با جهت‌دهی آن، باید کودک را در مسیر رشد طبیعی قرار دهند.

۰ دیدگاه

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی