۱۰ روش ساده برای اینکه به فرد بهتری تبدیل شوید. ۰
اشتراک گذاری مطلب

۱۰ روش ساده برای اینکه به فرد بهتری تبدیل شوید.

چگونه به فرد بهتری تبدیل شویم ؟
خیلی وقتها تو گیرودار مشکلات زندگی رفتارهایی از ما سر می‌زند که باعث پشیمانی و ناراحتی‌ ما می‌شود. تو چنین مواقعی از صمیم قلب خواهان این هستیم که تبدیل به فرد بهتری شویم. از خود می‌پرسیم: چگونه می‌توانم به فرد بهتری تبدیل شوم؟ ساده‌ترین راه برای اینکه فرد بهتری شوم، چیست؟
اصلا با این سن و سال توان تغییر و تبدیل شدن به فرد بهتری را دارم؟ جواب یک بله محکم و مطمئن است. شما در هر شرایط و سن و سالی که باشید، می‌توانید برای بهتر شدن و رشد و بهبودی خود قدم بردارید. تنها کاری که برای بهتر شدن خود باید انجام دهید این است که انتخاب کنید که آدم بهتری شوید.
تبدیل شدن به یک فرد بهتر کار سختی نیست. کافی است در رفتار، عادات و نوع تفکر خود تغییراتی را اعمال کنید. شاید از خود بپرسید : آیا دیگران متوجه این تغییرات در من می‌شوند. حتما متوجه می‌شوند. کافی است ادامه مقاله را بخوانید تا با روش‌هایی که شما را به نسخه بهتری از خود تبدیل می‌کند، آشنا شوید:

راه‌هایی که شما را به فرد بهتری تبدیل می‌کند.

۱_ با خود واقعی‌تان آشنا شوید:

اولین قدم برای تبدیل شدن به فرد بهتر، خودشناسی است. باید خودتان را بشناسید. بدانید چه چیزی شما را ناراحت و چه چیزی خوشحال می‌کند. باید بدانید چگونه با احساسات مختلف خود (غم، شادی، استرس، عصبانیت) کنار می‌آیید. وقتی عصبانی می‌شوید، چه واکنشی نشان می‌دهید؟ نقاط قوت و ضعف شما چیست؟ خصوصیات منفی شما چیست؟ برای رشد و پیشرفت خودتان در چه زمینه‌هایی باید کار کنید؟
آگاهی از ویژگی‌های رفتاری‌تان باعث می‌شود بهتر بتوانید در شرایط مختلف واکنش نشان دهید.
به طور مثال :صحبت با فلان همکارتان باعث عصبانیت شما می‌شود، پس سعی کنید رابطه خود را با وی تا حد امکان کاهش دهید.

۲_ دیگران را ببخشید.

بخشش کسی که به شما صدمه زده کار سختی است ولی با بخشش، درد و عصبانیت را از خود دور می‌کنید که این کمک بزرگی به شماست برای اینکه بیشتر احساس شادی کنید. بیشتر ناراحتی‌های ما به خاطر رفتارهای دیگران است وقتی آنها را ببخشیم در واقع خود را از بند ناراحتی خلاص کردیم.

۳_ مسوولیت‌پذیر باشید.

یکی دیگر از عوامل رشد و تبدیل شدن به فرد بهتر، مسوولیت‌پذیری است. چرا؟
چون هر وقت که همه چیز درست پیش نمی‌رود، شروع به سرزنش کردن دیگران می‌کنیم و آن‌ها را مقصر می‌دانیم. اما اگر کمی مسوولیت‌پذیر باشیم، دست از سرزنش‌کردن دیگران برمی‌داریم و اینجوری کمتر باعث ناراحتی دیگران می‌شویم. 

۴_ وقتی اشتباه کردید، عذرخواهی کنید.

همه ما اشتباه می‌کنیم اما عذرخواهی به خاطر صدمه‌ای که به دیگران زدیم، ضروری و لازم است. با عذرخواهی و همدلی شاید کمی از دردهای دیگران را التیام بخشیم. عذرخواهی کردن به ما فرصت جبران کارهای اشتباهمان را می‌دهد.

۵- شنونده خوبی باشید. 

گوش دادن به دیگران بهترین کاری است که می‌توانید برای شخص دیگر و خودتان انجام دهید. با گوش دادن به طرف مقابل می‌فهمانیم که برایش ارزش قائل هستیم و بدین‌صورت ارتباط نزدیک‌تری با دیگران برقرار می‌کنیم.

۶_ مودب باشید.

مودب بودن در یک کلام یعنی مهربان بودن. این کمترین کاری است که می‌توانیم در حق دیگران انجام دهیم. با گفتن کلماتی مثل سلام، متشکرم، خواهش می‌کنم و... یک حس مثبت و دوست‌داشتنی به دیگران القا می‌کنیم.هرگز فراموش نکنید شما زمانی احساس می‌کنید آدم خوبی هستید که باعث شاد‌شدن دیگران می‌شوید.

۷_ به دیگران (و خودتان) احترام بگذارید.

برای اینکه آدم بهتری شویم، احترام به دیگران یک قانون طلایی است. احترام به دیگران فراتر از گوش‌دادن به آنها یا رفتار خوب است. احترام به دیگران یعنی قبول اختلاف نظر بین افراد. یعنی به رفتار، عقاید و شیوه زندگی دیگران هر چند که مخالف نظر ما باشد، احترام بگذاریم. 

۸-برای خود هدف تعیین کنید.

اهداف به شما انگیزه می‌دهند، باعث می‌شوند روی چیزهایی که دوست دارید، متمرکز شوید. زمانی که برای رسیدن به اهدافتان تلاش می‌کنید، وقت کمتری برای افکار منفی دارید. افکاری که دائم در سر ما می‌چرخد و ناخواسته باعث برخوردهای نادرستی می‌شود.

۹_ صادق باشید.

با صداقت زندگی کنید. زیرا صداقت نشان‌دهنده این است که ما چه کسی هستیم و چه آینده‌ای خواهیم داشت. فرد صادق دست به کارهایی می‌زند که نمایانگر اعتقادات و ارزش‌های درونی اوست. پس چنین فردی همیشه در آرامش است. فردی هم که آرامش دارد باعث ناراحتی و دلخوری دیگران نمی‌شود. برعکس افراد ریاکار و دروغگو هیچوقت رنگ آرامش را نمی‌بینند، آنها همیشه مضطرب‌اند و باعث صدمه‌زدن به دیگران می‌شوند.

۱۰ _ بخشی از  یک جامعه باشید.

این جامعه ممکن است مکان جغرافیایی باشد که در آن زندگی می‌کنید، کار می‌کنید و یا حتی ورزش می‌کنید و یا می‌تواند یک فضای مجازی باشد که در آن با عده‌ای در ارتباطید و توسط ایده‌ها، عقاید، ارزش و اعتقادات مشترک به هم وصل هستید.
مهم نیست عضو چه جامعه‌ یا گروهی هستید. مهم این است که با یک عده در ارتباط‌ هستید، به آنها کمک می‌کنید و مهارت و دانش خود را با آنها به اشتراک می‌گذارید.
در آخر یادآور می‌شویم:
تبدیل شدن به فرد بهتر کاری محال و دست‌نیافتنی نیست. کافی است تصمیم بگیرید که فرد بهتری شوید. در اینصورت هزاران کار کوچک و بزرگ وجود دارد که می‌توانید برای ساختن شخصی بهتر از آن استفاده کنید.

۰ دیدگاه

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی