آیا برای موفق‌شدن حتما باید صبح زود بیدار شد ؟ ۰
اشتراک گذاری مطلب

آیا برای موفق‌شدن حتما باید صبح زود بیدار شد ؟

برای موفق‌شدن حتما باید صبح زود بیدار شویم؟ الزاماً نه. برای موفق‌شدن چگونه بیدار شدن مهمتر از زمان بیدارشدن است.اینکه صبح را با انرژی بیشتری آغاز کنیم و حس فوق‌العاده‌ای برای انجام کارهای روزانه خود داشته باشیم، خیلی خیلی مهمتر از ساعت بیدارشدن ماست.

اما چرا نوع بیدارشدن ما انقدر مهم است؟

خیلی از افراد به خاطر اینکه صبح خود را با انرژی خوبی آغاز نکردند در طی روز، کارایی لازم و برای انجام کارهای روزمره ندارند. این افراد در پایان روز متوجه می‌شوند اکثر کارها را نتوانستند انجام بدهند. به همین دلیل، کلی کار عقب‌افتاده روی دست آنها می‌ماند. در چنین شرایطی فرد احساس عدم پیشرفت می‌کند و این حس، بدترین حسی است که در پایان روز ممکن است به ما دست دهد.
در نتیجه، به خاطر انجام ناقص کارها و حس عدم پیشرفت، همه چی رو به نابودی می‌رود. کارمندها اخراج می‌شوند، کسب‌وکارهای کوچک شکست می‌خورند و در آخر فرد مجبور می‌شود رویاها و آرزوهای خود را دفن کند.
پس نوع بیدارشدن ما از خواب، بسیار بااهمیت است. خوشبختانه با رعایت یک سری از نکات ظریف می‌توانیم بر موانع غلبه کنیم و بهره‌وری خود را بالا ببریم :

اگر می‌خواهید موفق شوید این ۵ کار را اول صبح انجام ندهید:

۱_ آلارم گوشی یا ساعت را قطع نکنید و نخوابید.

خوابیدن بیشتر یکی از بزرگترین آرزوهای ماست وقتی هر روز صبح مجبوریم به سر کار برویم. اما خاموش کردن زنگ گوشی و دوباره خوابیدن بدترین کاری است که اول صبح می‌توانید انجام دهید. چرا؟
بیشتر افراد به محض شنیدن زنگ ساعت یا آلارم گوشی، آن را قطع می‌کنند و دوباره می‌خوابند. ممکن است ده دقیقه یا یک ربع بخوابند. اما همین زمان کم، کل روز شما را خراب می‌کند.
وقتی ساعت را خاموش می‌کنید و دوباره می‌خوابید، ناخودآگاه به اهداف بزرگ و رویاهایتان می‌گویید که اهمیتی ندارند، نتیجه این کار، کاهش بهره‌وری و ناامیدی در پایان روز است.
از طرفی دیگر وقتی فرد آلارم گوشی را قطع می‌کند و دوباره می‌خوابد، یک چرخه جدید خواب ایجاد می‌شود. برای اینکه این چرخه کامل شود، فرد باید چهار ساعت بخوابد. اما چون یک ربع بعد، از خواب بیدار می‌شود، به شدت احساس خستگی و کسلی می‌کند. انگار که اصلا نخوابیده است.

۲_ هرگز لیست کارهای خود را در صبح ننویسید.

ممکن است بپرسید مگر می‌شود؟ ما احتیاج به یک برنامه‌ریزی روزانه داریم.
بله حق با شماست. شما احتیاج به یک برنامه‌ریزی ویژه دارید. اما نه در اول صبح.
شما باید این کار را شب قبل انجام دهید تا صبح روز بعد، بلافاصله کار خود را بدون اتلاف وقت شروع کنید.

۳_ استفاده از شبکه‌های اجتماعی، اینترنت، ایمیل و خواندن اخبار ممنوع.

متاسفانه یکی از عادت‌های بدی که امروزه در بین مردم مرسوم شده، چک کردن شبکه‌های اجتماعی به محض بیدار شدن است.
وقتی به محض بیدارشدن از خواب، شبکه‌های اجتماعی، اخبار و ایمیل خود را چک می‌کنید، در واقع این اجازه را به تمام دنیا می‌دهید که اولویت‌های آن روزتان را مشخص کنند.
شما با اینکار به همه دنیا اجازه می‌دهید تا تمرکز آن روزتان را از بین ببرند. پس یک لطفی در حق خودتان بکنید، برای اینکه موفق شوید هرگز در آغاز روز سراغ اینترنت نروید.

۴_ خوردن قهوه ممنوع.

بدن شما به طور طبیعی مقادیر زیادی هورمون کورتیزول، بین ساعت ۸ تا ۹ صبح تولید می‌کند. این هورمون انرژی بدن شما را تنظیم می‌کند. خوردن قهوه تا قبل از ساعت ۹ صبح، تنظیم این هورمون را بهم می‌زند و به مرور، باعث کاهش تولید این هورمون می‌شود.

۵_ در تاریکی لباس نپوشید.

اولین کاری که بعد از بیدارشدن باید انجام دهید، روشن کردن اتاق خوابتان است. می‌توانید با کنار کشیدن پرده، نور خورشید را به داخل راه دهید یا با روشن کردن چراغ‌ها، اتاقتان را روشن کنید.
این نکته را همیشه به خاطر داشته‌باشید:
ساعت بیولوژیک بدن به نور و تاریکی حساس است. وقتی در تاریکی لباس می‌پوشید، بدنتان فکر می‌کند هنوز شب است و احساس خستگی و خواب‌آلودگی می‌کند.

۰ دیدگاه

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی