با صحبت کردن با بدن‌تان، خود را شفا دهید. ۰
اشتراک گذاری مطلب

با صحبت کردن با بدن‌تان، خود را شفا دهید.

برای اینکه هر چه زودتر از شر بیماری خلاص شوید، با بدنتان صحبت کنید. بدن ما، از سی تریلیون سلول تشکیل شده که بیست‌وچهار ساعته بدون دخالت آگاهانه ما، مشغول فعالیت است. این سلول‌ها،  از ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای بهبود خود برخوردارند. باور نمی‌کنید؟ نگاهی به عملکرد بدنتان بیاندازید:
زمانی که دست‌تان را با چاقو می‌برید، بلافاصله پیام به مغز می‌رسد و عملیات ترمیم و درمان زخم شروع می‌شود. به محض بریده‌شدن دست، هزاران هزار گلبول سفید و قرمز به محل بریدگی هجوم می‌آورند تا مانع عفونت بدن شوند. در کسری از ثانیه بهترین عملکرد دفاعی خود را اجرا خواهند کرد. تمام این کارها، بدون دخالت آگاهانه ما و کاملا غیرارادی انجام می‌شود.
پس باور کنید بدن انسان قدرت فوق‌العاده‌ای برای درمان خودش دارد. مگر اینکه با یک مانع بزرگ روبرو شود و معمولا افکار و عقاید ما، این مانع بزرگ را بوجود می‌آورند. چطور؟
اجازه دهید کمی در مورد رابطه عمیقی که بین ذهن و بدن وجود دارد، صحبت کنیم.
ذهن ما خیلی بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید، روی بدن تاثیرگذار است. مغز ما توسط هورمون‌هایی که ترشح می‌کند با تک‌تک سلول‌ها در ارتباط است. از طرفی افکار مختلف، هورمون‌های مختلفی ایجاد می‌کنند . به طور مثال :
به یک لیمو ترش فکر کنید. آن را با دستان‌تان لمس کنید. سردی پوستش را حس می‌کنید؟ حال با یک چاقو به آرامی پوستش را جدا کنید. تکه‌ای از لیمو ترش را درون دهانتان قرار دهید،مزه ترش آن را حس می‌کنید؟
در همین لحظه که به لیمو ترش فکر می‌کنید، بزاق دهانتان ترشح می‌شود. چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟ شما لیموترش نخوردید، فقط آن را تصور کردید. اما افکارتان جوری بر بدنتان تاثیر گذاشته که انگار لیمو ترش خوردید.
این تمرین را در مورد خیلی چیزهای دیگر هم می‌توان انجام داد. با اینکه تمرین ساده‌ای است، اما درس مهمی به ما می‌دهد و آن این است که افکارمان روی عملکرد بدن ما تاثیر ویژه‌ای دارد. شاید هنوز هم قانع نشدید. اشکالی ندارد. بگذارید از یک واقعیت غیرقابل انکار دیگر صحبت کنیم.
حتما تا حالا اسم دارونما را شنیده‌اید؟ دارونما، به داروهایی می‌گویند که خواص درمانی ندارند اما به طور معجزه‌آسایی روی بیمار همان تاثیر داروی واقعی را می‌گذارند. زیرا ذهن بیمار، باور می‌کند این قرص‌ها (معمولا ویتامین یا شکر هستند) در درمان بیماری موثر هستند. و هر چیزی که ذهن باور کند، نمود عینی پیدا می‌کند.

حال چرا از این تاثیر به نفع خودمان استفاده نکنیم؟

می‌توانیم هر ساعت از شبانه روز، با بدن خود صحبت کنیم. از او به خاطر تمام فعالیت‌های خستگی‌ناپذیرش تشکر کنیم. از اینکه تمام مدت بدون استراحت، برای سلامتی ما تلاش می‌کند، سپاسگزار باشیم.
هر گاه دردی را حسی می‌کنیم، با صدای آرام، این پیام را به بدن خود بدهیم که مطمئنم از عهده این درد هم برمیای و دوباره سلامت و خوشحال خواهم بود. بارها و بارها به بدن‌تان بگویید: "مطمئنم هر کاری که برای سلامتی‌ام لازم باشه را انجام میدی"
بدون شک، بدن‌تان اطاعت خواهد کرد.
 صحبت کردن با بدن‌تان و تشکر کردن از آن هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد. وقت زیادی هم از شما نمی‌گیرد. پس برای یک بار هم که شده آن را امتحان کنید، تا از نتیجه شگفت‌انگیزش بهره ببرید.
موفق باشید.

۰ دیدگاه

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی