چگونه در چهارده روز غم و غصه را از بین ببریم؟ ۰
اشتراک گذاری مطلب

چگونه در چهارده روز غم و غصه را از بین ببریم؟

اندوه. همه ما با این کلمه آشنا هستیم. در واقع هر کدام از ما به نحوی آن را بارها و بارها تو زندگی تجربه کردیم. ولی آیا می‌دانید اندوه انواع مختلف دارد.
یک نوع از اندوه، به خاطر شرایط پیش‌بینی نشده ایجاد می‌شود. به طور مثال : مرگ عزیز و یا از دست دادن کار.
اما نوع دوم، یک حس درونی است. همیشه با ماست. هیچ ربطی به شرایط زندگی ندارد. فقط یک حسه، یک حس خیلی قوی. دائما احساس پوچی و بی‌فایدگی می‌کنیم. به نظر، تمام لحظات زندگی‌ ما، کسل‌کننده و غم‌انگیز است. هیچ اتفاق یا هیجان خاصی برایمان پیش نمی‌آید. و همه این افکار منفی، سبب اندوه ما می‌شود.
اما واقعا فرقی نمی‌کند چه چیزی باعث ناراحتی ما شده. ما قادر هستیم این غم و اندوه را از بین ببریم. و باید هم اینکار را بکنیم. حال به سوال اصلی این پست می‌رسیم:

چگونه در طی چهارده روز غم و اندوه را از بین ببریم؟

جواب این سوال، حیرت‌اورترین جمله‌ای است که تا حالا خوانده‌ام.
دکتر آلفرد آدلر یکی از بزرگترین روانکاوهای جهان معتقد است: هر کس این نسخه را به مدت چهارده روز انجام دهد، حتما از غم و غصه خلاص می‌شود و آن نسخه این است :

هر روز فکر کنید چگونه می‌توانید یک نفر دیگر را خوشحال کنید؟ 

آدلر می‌گوید: اندوه یعنی دلگیری و رنجش طولانی از دیگران برای جلب توجه، همدردی و حمایت آنها.
حال در نظر بگیرید، فرد، به جای اینکه مدام در پی راضی‌کردن دیگران باشد و یا دنبال جلب توجه و حمایت بقیه باشد، در جستجوی یاری رساندن به آنها باشد. مطمئنا حال‌وهوای روحی‌اش تغییر می‌کند.
این مساله در مورد کسانی که عزیزی را از دست داده‌اند هم صدق می‌کند.

ممکن است بپرسید: کمک به دیگران چه ربطی به کاهش درد و رنج ما دارد؟

زمانی که به این فکر می‌کنید که چگونه دیگران را خوشحال کنید، اندیشه شما از خودتان به سمت افراد دیگر معطوف می‌شود. دیگر به غم و غصه خود فکر نمی‌کنید. ذهنتان درگیر راه حل می‌شود، راهی که بتوانید دیگران را خوشحال کنید.به غیر از این موارد، وقتی کسی را خوشحال می‌کنید، هورمون اندورفین در مغزتان ترشح می‌شود. این ماده شیمیایی شگفت‌انگیز سبب ایجاد سرخوشی، لذت و آرامش در بدن شما می‌شود.
هورمون اندورفین همان هورمونی است که موقع خندیدن، ورزش کردن و عاشق شدن در بدن ترشح می‌شود.
پس با این توصیفات متوجه مزایای کمک کردن به دیگران شده‌اید. کمک کردن به دیگران غیر از تاثیر جسمی بر احساسات ما هم اثرمی‌گذارد. هر دفعه که به کسی کمک می‌کنیم، یک حس رضایت و غرور تمام وجودمان را در بر می‌گیرد.
شاید به همین دلیل، خوشحال کردن دیگران، بزرگترین لذت زندگی است. خوشبختانه کار ساده‌ای هم هست.
لازم نیست دست به اقدامات عجیب‌وغریب بزنید. فقط کافی است کمی به دیگران توجه کنید و رفتاری از خود نشان دهید که دیگران فکر کنند مهم هستند.
ساده از این مساله عبور نکنید. می‌توانید برای یکبار هم که شده آن را امتحان کنید. مطمئن باشید نتیجه خوبی عایدتان می‌شود.

۰ دیدگاه

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی