چگونه باورهای ذهنی خود را مدیریت کنیم؟ ۰
اشتراک گذاری مطلب

چگونه باورهای ذهنی خود را مدیریت کنیم؟

چگونه باورهای ذهنی خود را مدیریت کنیم؟ جواب این سوال خیلی خیلی مهم و باارزش است. زیرا همان‌طور که در پست قبلی ( آیا می‌دانید باور به واقعیت تبدیل می‌شود؟ شما به چه چیزهایی باور دارید؟) در این مورد صحبت‌کردیم ، باورها به آسانی به واقعیت زندگی ما تبدیل می‌شوند. در نتیجه، جدی گرفتن مدیریت باورهای ذهنی، اقدامی ضروری و لازم است.
ولی برای شروع، بهتر است در مورد اینکه باورها چگونه بوجود می‌آیند، بحث کنیم:

باورها چگونه بوجود می‌آیند؟

کافیه کلمه باور را در جستجوگر گوگل تایپ کنید تا به هزاران مطلب در مورد باور دست پیدا کنید. اما ما در این پست از وبسایت چیکادی به طور خلاصه و مفید در این مورد صحبت خواهیم کرد.
بوجود آمدن باور خیلی ساده است. فقط کافی است به چیزی توجه کنید.  همین و بس.
اگر بخواهیم کل مطلب را در یک جمله بیان کنیم، باید بگوییم:

باورهای ما از توجه و تمرکز بوجود می‌آیند.

اگر برای مدتی، در مورد طلاق کنجکاو شوید، درموردش مطالعه کنید، فیلم ببینید و یا فکر کنید، کم‌کم با افرادی آشنا می‌شوید که طلاق گرفته‌اند. و هر چه تعداد این افراد بیشتر شود، شما بیشتر قانع می‌شوید که طلاق در جامعه فراگیر شده‌است.
در واقع، روش بوجود آمدن باورها اینطور است که، ابتدا شما به یک مساله‌ای توجه می‌کنید، بعد از مدتی، نشانه‌هایی از آن را در واقعیت می‌بینید، در اینصورت به باورتان بیشتر اعتماد می‌کنید و همین امر سبب می‌شود تو دنیای اطرافتان فقط و فقط چیزهایی را ببینید که در ذهنتان باورش کردید. در حقیقت، چشم شما چیزهایی را می‌بیند که قبلا آن را باور کرده و برایش ثابت شده.
حال تصور کنید:
کارمندی معتقد است که هر شب، به سختی می‌خوابد و به خاطر همین امر، صبح‌ها دیر بیدار می‌شود. در نتیجه، هر روز دیرتر از بقیه همکارانش در شرکت حاضر می‌شود. او با ناراحتی می‌گوید: می‌دانم همین روزها از کارم اخراج می‌شوم.
مطمئنا این باورهای مخرب، هر روز در زندگی‌اش تکرار می‌شوند تا از کار اخراج شود.
حال زنی را در نظر بگیرید که در حال خوردن غذاست و هر دفعه، با شوروشوق به دوستانش می‌گوید: من خیلی خوش‌شانسم، چون هر چی که دوست دارم می‌خورم ولی همیشه اندام متناسبی دارم.
بدون شک این فرد با چنین باوری، همیشه سلامت و خوشحال خواهد بود.

آیا حالا که متوجه شدید باور چگونه بوجود می‌آید،می‌توانید بگویید چگونه می‌شود آن را کنترل کرد؟

با یک روش خیلی ساده.
فقط تمرکز خود را از چیزهایی که دوست ندارید، بردارید. کافی است کمی ورودی‌های ذهنتان را کنترل کنید. از شنیدن اخبار بد اجتناب کنید. از مطالعه مطالب غمگین و ناامیدکننده دوری کنید. حتی از آهنگ‌های منفی هم حذر کنید. و به جای این کارهای مضر، به اتفاق‌های خوبی که اطرافتان می‌افتد، فکر کنید، کتاب‌های انگیزشی بخوانید، فیلم‌های طنز ببینید و بخندید تا کم‌کم شاهد تغییرات بزرگی در زندگی‌تان باشید.
هرگز فراموش نکنید :
رعایت این نکات ساده، به مرور زمان باعث تغییر باورهایتان می‌شود.

۰ دیدگاه

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی