چگونه در هر سنی به رویاهای خود برسیم؟ ۰
اشتراک گذاری مطلب

چگونه در هر سنی به رویاهای خود برسیم؟

رسیدن به موفقیت در سن بالا.
مهم نیست جوان باشید یا پیر. همیشه یک سری از بهانه‌ها برای اینکه دنبال رویاهای خود نروید، وجود دارد. و سن یکی از شایعترین آنهاست. حتما شما هم جمله‌هایی مثل " اوه من واسه اینکار خیلی پیرم، دیگه از ما گذشته، حالا نوبت جوون‌ترهاست، و...." را شنیده‌اید و یا حتی ممکن است بارها تو زندگی از آن استفاده کرده‌باشید. اما خودتان بهتر از هر کس دیگری می‌دانید که اینها بهانه‌ای بیش نیستند.
بهانه می‌آورید چون می‌ترسید. از شکست خوردن و مضحکه مردم شدن می‌ترسید. از اینکه مورد قضاوت دیگران قرار گیرید، می‌ترسید. حتی از اینکه در مورد خواسته‌ها و آرزوهایتان صحبت کنید هم می‌ترسید.
ترس بدترین احساس روی زمین است. احساسی ظالمانه که به راحتی و سریع ما را فلج می‌کند و اجازه هیچ حرکتی را به ما نمی‌دهد.

اما براستی چرا در سن جوانی کمتر احساس ترس می‌کنیم؟ چرا با بالارفتن سن کمتر ریسک می‌کنیم و از موقعیت‌های جدید بیشتر دوری می‌کنیم؟

شاید یکی از دلایل این امر تجربه‌های  تلخ گذشته ما باشد. هر چقدر در زندگی تجربه بیشتری کسب کنید، مغز شما بیشتر به صورت اتوماتیک عمل می‌کند و کمتر تجزیه و تحلیل می‌کند.
زمانی که تجربه‌های تلخی از انجام پروژه‌های جدید داشته‌اید، مغز با گذشت زمان از هر چیز جدیدی دوری می‌کند تا از شما محافظت کند. در واقع مغز خواهان این موضوع است که شما بیشتر در منطقه امن‌تان قرار داشته‌باشید.
اما مساله اصلی اینجاست وقتی به پیری می‌رسید، تنها پشیمانی شما انجام کارهایی است که دوستش داشتید ولی آن را انجام ندادید.
یک جمله جالبی از لزبراون وجود دارد: قبرستان‌ها ثروتمندترین مکانها در دنیا هستند! چرا؟
چون آنجا جایی است که ما می‌توانیم بزرگترین آرزوهایی که هیچوقت به واقعیت تبدیل نشدند را پیدا کنیم. کتابهایی که نوشته نشده، آهنگهایی که ساخته نشده، فیلم‌هایی که تولید نشده، کمپانی‌هایی که تاسیس نشده.
می‌بینید در قبرستان میلیونها آدم خوابیده‌اند. کسانی که اگر روزی دنبال رویاهای خود می‌رفتند، اتفاقات بزرگی را رقم می‌زند. اما همه این افراد از دنبال کردن رویاهای خود ترسیدند. و در آخر با کلی آرزو و پشیمانی و مهمتر از همه حسرت از این دنیا رفته‌اند.
حال تصمیم با شماست. آیا شما هم می‌خواهید به یکی از این مرده‌ها تبدیل شوید؟
در زیر نام تعدادی از افراد موفق دنیا که در سن بالا به موفقیت رسیدند، اورده‌شده. به امید اینکه باعث ایجاد یک انگیزه دلپذیر برای شما شود:

آنا مزز:

آنا مُزِز (Anna Moses) کسی که او را با نام مادربزرگ مُزِز صدا می‌زنند، در ۷۸ سالگی شروع به نقاشی کرد و در سال ۲۰۰۶، یکی از شاهکار‌های او به قیمت ۱.۲ میلیون دلار به فروش رفت. نکته جالب اینجاست که او تا قبل از ۷۸ سالگی خانه‌دار بود و کشاورزی می‌کرد.

سام والتون :

سام والتون در سن ۴۴ سالگی برند Wal-Mart را تاسیس کرد. او نه تنها شکست نخورد بلکه در سال ۲۰۱۴ رتبه نوزدهم پرارزش‌ترین برند جهان را کسب کرد.

جوزف کونراد :

نویسنده مشهور انگلیسی که تا بیست سالگی حتی انگلیسی هم بلد نبود و تا ۳۹ سالگی به عنوان بازرگان دریایی فعالیت می‌کرد. اما در سن ۳۹ سالگی تصمیم گرفت به دنبال علاقه‌اش یعنی نویسندگی برود و تبدیل به یکی از مشهورترین نویسندگان انگلیسی شود.

کارول گاردنر:

در سن ۵۲ سالگی از همسرش جدا شد. افسرده و ورشکسته بود. به پیشنهاد روانشناس تصمیم به نگهداری از یک سگ گرفت. بعد از مدتی در یک مسابقه محلی با موضوع کارت تبریک کریسمس شرکت کرد و برنده شد. همین ایده‌ای شد برای تاسیس شرکت Zelda wisdom.
شرکتی برای کارت تبریک که در سال ۲۰۱۰ تقریبا ۵۰ میلیون دلار ارزش داشت.

مارک تواین:

مارک تواین هنگام نوشتن "ماجراهای تام ساویر" 40 ساله بود و وقتی که "ماجراهای هاکلبری فین" را نوشت ، 49 ساله بود.

لئوناردو داوینچی:

لئوناردو داوینچی هنگام نقاشی مونا لیزا 51 ساله بود.

تعداد افرادی که در سن بالا به موفقیت رسیده‌اند به قدری زیاد هست که در یک مقاله نمی‌گنجد.
اما نکته مهم این پست وبسایت چیکادی این است:
برای رسیدن به رویاهایتان با ترس خداحافظی کنید. سپس با سخت‌کوشی و نظم کار خود را شروع کنید.
مهم نیست چندسالتان باشد. موفقیت در هر سنی ممکن است به سراغتان بیاد.
این روش پیروزی یعنی موفقیت در سن بالا به ویژه در میان اهالی هالیوود بسیار رایج است. آنهایی که در این مسیر موفق و مشهور شده‌اند، هرگز از موانع نترسیده و در مواجهه با مشکلات عقب نکشیده‌اند، بلکه بر تمرین و تلاش خود افزوده و در نهایت نیز نتیجه مثبت آن را دیده‌اند.

۰ دیدگاه

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی