نحوه نوشتن عنوان جذاب در یک دقیقه و هفت ثانیه. ۰
اشتراک گذاری مطلب

نحوه نوشتن عنوان جذاب در یک دقیقه و هفت ثانیه.

۷ ترفند قدرتمند برای نوشتن عنوانی جذاب.
اگر در حال خواندن این مطلب هستید پس به احتمال زیاد شما هم یک نویسنده هستید. برای یک نویسنده هیچ چیزی خوشحال‌کننده‌تر از این نیست که ببیند مطالبی که می‌نویسد توسط مخاطب خوانده می‌شود. اصلا هدف از نوشتن خوانده‌شدن است. ولی در این دنیای پرسروصدا چگونه می‌توان دیگران را تشویق کرد تا آنچه که می‌نویسیم را بخوانند؟
مخصوصا در این عصر که انتقال اطلاعات خیلی سریع صورت می‌گیرد. از طرفی هر چه انتقال اطلاعات سریع‌تر است به همان اندازه توجه مردم کمتر شده. پس در شرایط حاضر، از نظر اطلاعات کمبودی وجود ندارد. در عرض چند ثانیه می‌توانیم کلی اطلاعات از فضای اینترنت به دست آوریم. چیزی که الان با کمبود همراه است توجه مردم است. شرایط جوری شده که توجه و تمرکز مردم به چیزی، از حافظه ماهی هم کمتر شده. حالا تو این شرایط، شما قصد دارید مطلب بنویسید و توجه دیگران را جلب کنید. به نظرتان باید از کجا شروع کنید.
برای اینکه مطلبی که می‌نویسیم نظر مخاطب را جلب کند چه کنیم ؟
سخت‌ترین قسمت نوشتن، تعیین یک عنوان جذاب است. نوشتن عنوان از نوشتن یک مطلب باکیفیت و طراحی فوق‌العاده یک سایت سخت‌تر است. چون در یک زمان کوتاه باید نظر مخاطب را جلب کند. به عبارت دیگر با وجود میلیون‌ها پیام تبلیغاتی، ایمیل، صفحات وب، شبکه‌های مجازی باید به گونه‌ای عنوان خود را بنویسید که کاربر متقاعد شود مطلب شما ارزش کلیک‌کردن را دارد. در واقع باید بتوانید مخاطب را کنجکاو به خواندن ادامه مطلب کنید.

اما برای نوشتن یک عنوان فوق‌العاده از چه ترفندهایی باید استفاده کرد؟

نحوه نوشتن عناوین جذاب برای وبلاگ:

۱_ حس کنجکاوی فرد را تحریک کند.

همیشه قبل از نوشتن عنوان از خودتان بپرسید آیا این سرتیتر باعث تحریک کنجکاوی من می‌شود؟ آیا باعث می‌شود تمایل به خواندن این مطلب داشته‌باشم؟ اگر جوابتان منفی است سعی کنید روی عنوانتان بیشتر کار کنید.
نگاهی به این عنوان‌ بیاندازید
این مشکلات موجود در اینستاگرام می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد؟ عنوانی جذاب که مخاطب را ترغیب به خواندن ادامه مطلب می‌کند.

۲_ مشکلی را حل کنید.

بسیاری از مخاطبان پس از خواندن عنوان مطلب از خودشان می‌پرسند چرا باید این مطلب را بخوانم؟ آنها مطلبی را می‌خوانند که جوابی برای حل مشکلی که با آن درگیرند را داشته‌باشد.

۳_ اعداد معجزه می‌کنند.

خوانندگان عاشق اعداد هستند زیرا اعداد حس آشنایی را القا می‌کند. به طور مثال :
۱۰ راه برای تهیه تخم‌مرغ که مادرتان به شما نگفته‌!

۴_ از توصیف‌های عاطفی استفاده کنید.

استفاده از کلماتی که بار عاطفی دارند تاثیر زیادی در جذب مخاطب دارد. کلماتی همچون بدون‌ دسر، سرگرم‌کننده، رایگان، باورنکردنی، ضروری، عجیب.

۵_ از کلماتی که با چ شروع می‌شود استفاده کنید:چرا چگونه چه...

چه، چرا، چگونه کلمات ماشه‌ای هستند. به محض شلیک به هدف می‌خورند. مخصوصا کلماتی مثل چگونه و چرا که برای حل یک مساله یا دلیل یک اتفاق استفاده می‌شود.

۶_ انتظارات خوانندگان خود را برآورده کنید.

عناوین انتظارات خاصی را برای خواننده بوجود می‌آورد. اگر نتوانید این انتظارات را برآورده سازید، اعتماد و توجه مخاطب را برای همیشه از دست می‌دهید. بنابراین اطمینان حاصل کنید محتوای مطلب شما با عنوانی که انتخاب کردید، همخوانی داشته‌باشد.

۷_ به مخاطب خود یک قول باارزش بدهید.

به خوانندگان خود قول دهید که با خواندن مطلب شما به چیز باارزشی می‌رسند. مواردی مثل اینکه چگونه یک مهارت جدید یاد بگیرند، چگونه سبک زندگی خود را بهبود ببخشند و یا مطالبی در مورد آشپزی سالم، گردشگری و...
در آخر یادآور می‌شویم : قطعا هیچ کسی دوست ندارد وقت با ارزش خود را صرف خواندن مطلبی کند که هیج سودی برایش ندارد. اما اگر شما در تیترتان به کاربر القا کنید که با خواندن این مطلب، او به منفعتی بزرگ می‌رسد، او قطعا به خواندن ترغیب خواهد شد
 


۰ دیدگاه

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی