بهترین مدرسه برای بچه‌های کلاس اول کدام است؟ دولتی یا غیرانتفاعی؟ ۰
اشتراک گذاری مطلب

بهترین مدرسه برای بچه‌های کلاس اول کدام است؟ دولتی یا غیرانتفاعی؟


مدرسه دولتی بهتره یا غیرانتفاعی؟
مدرسه دولتی یا غیرانتفاعی؟ این یکی از سوالات والدینی است که فرزندانشان  در سن ورود به مدرسه‌اند. مادروپدرهای دلسوزی که تو هر شرایط، دنبال بهترین گزینه برای تربیت و آموزش کودکان خود هستند. جواب شما به این سوال چیست؟ آیا می‌دانید جواب روانشناسان و کارشناسان به این سوال چیست؟ با ما همراه باشید تا در مورد جواب افراد صاحب‌نظر بیشتر بدانید...
اگر از یک روانشناس بپرسید، بهترین مدرسه برای بچه‌های کلاس اول کدام است؟ در جواب خواهد گفت:
نزدیکترین مدرسه دولتی.

اما چرا مدارس دولتی؟

مدارس دولتی نمونه کوچک جامعه ماست. آموزش در این مدارس سبب می‌شود: کودک جامعه‌پذیرتر شود و در آینده با شرایط جامعه سازگارتر خواهد بود. اکثر مدارس غیرانتفاعی، کودکان را گلخانه‌ای پرورش می‌دهند و برای کودک در آینده مشکلاتی ایجاد می‌کنند . بیشتر روانشناسان معتقدند مدرسه دولتی در مقایسه با غیرانتفاعی همچون فضای باز یک مزرعه در مقابل یک گلخانه کوچک است.
از طرفی نزدیک بودن مدرسه به خانه هم، یکی از فاکتورهای مهم انتخاب مدرسه است. هر چه مدرسه نزدیکتر باشد بهتر است. زیرا کودکان دبستانی توانایی بیدار شدن در صبح زود را ندارند، همچنین طولانی بودن مسیر باعث خستگی و دلزدگی آنها می‌شود.از طرفی بهترین خاطرات کودکی، در مسیر مدرسه تا خانه ایجاد می‌شود. خاطرات زیبای روزهای پاییزی یا برف و باران زمستان.
اما برای کودکانی که مقطع دبستان را پشت سر گذاشتند، بهترین مدرسه، نزدیکترین مدرسه نیست.
زیرا این دلبندان دیگر کودک نیستند. آنها کم‌کم وارد مرحله بلوغ می‌شوند، مرحله‌ای که در آن عزت‌نفس، اعتمادبه‌نفس و  فضایل اخلاقی رشد می‌کند.
پس، نکته مهم برای مقاطع بالاتر، توجه به رفتار معلمان و مسوولین مدرسه است. رفتار آنها با نوجوانان باید توام با احترام باشد تا بدین‌ترتیب زمینه‌ساز رشد روحی و روانی آنها شود.
اما با همه موارد گفته شده باز هم مدارس غیرانتفاعی یک جذابیت خاصی برای والدین دارد. یکی از مزیت‌های این مدارس، تعداد کم دانش‌آموز در کلاس است.
بیشتر پدرومادرها معتقدند: هر چه تعداد دانش‌آموز در کلاس کمتر باشد، راندمان کار معلم بالاتر خواهد بود. این مساله تا حدودی درست است ولی هرگز فراموش نکنید معلم اگر باتجربه و خوب باشد به راحتی یک کلاس پنجاه نفره را مدیریت می‌کند.
فاکتور دوم جذابیت مدارس غیرانتفاعی در امکانات و کلاسهای فوق‌برنامه‌اش است. شاید به نظر پدرومادرها آموزش زبان انگلیسی، موسیقی، شنا و.،. در دوران ابتدایی عالی باشد ولی این کلاسها فشار آموزشی زیادی به کودکان وارد می‌کند،فشاری که سبب فراری شدن آنها از مدرسه می‌شود. این مساله در مورد پسرها بیشتر صدق می‌کند.
بهتر است تمرکز والدین در دوران ابتدایی، روی نحوه ارتباط کودک با همکلاسی‌هایش باشد تا آموزش زبان انگلیسی و موسیقی و... 
یکی دیگر از معیارهای مهم انتخاب مدرسه برای کودکان دبستانی، فضای مدرسه است.کودکان دبستانی مخصوصا پسرها سرشار از انرژی‌اند. حتی‌الامکان بهتره مدرسه دارای حیاط بزرگی باشد تا کودکان در زنگ تفریح و ورزش انرژی خود را تخلیه کنند.
در آخر از مهمترین عامل ایجاد انگیزه تحصیلی برای کودک یادی می‌کنیم.. معلم
معلم خوب نه تنها در آموزش دانش‌آموز موفق عمل می‌کند، بلکه باعث علاقه کودک به مدرسه و تحصیل هم می‌شود.
برای انتخاب بهترین معلم از دانش‌آموزان مقاطع بالاتر یا والدین آنها پرس‌وجو کنید.
موفق باشید.





 

۰ دیدگاه

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی