دلیل تمام کشمکش‌ها و تنش‌ها بین مادرزن و داماد و یا عروس و مادر شوهر چیست؟ ۰
اشتراک گذاری مطلب

دلیل تمام کشمکش‌ها و تنش‌ها بین مادرزن و داماد و یا عروس و مادر شوهر چیست؟

چرا رابطه عروس با مادرشوهر یا داماد با مادرزن خوب نیست؟
حتما شما هم متوجه شدید، وقتی تو یک مهمونی صحبت از مادرشوهر و عروس یا مادرزن و داماد میشه، صدای ناله و شکایت تک تک مهمون‌ها بلند میشه. در واقع رابطه بین مادرزن و داماد یا مادرشوهر و عروس تبدیل به یک چالش بزرگ در جامعه شده.
اما براستی علت این همه کشمکش و تنش بین مادرزن و داماد یا عروس و مادر شوهر چیست؟
صادقانه باید عرض کنم: بزرگترین مشکلی که یک فرد بعد از ازدواج با آن روبرو میشود نحوه رابطه با خانواده همسر است. علت این امر هم این است که در جامعه ما یک کلیشه ذهنی از نقش مادرشوهر با عروس و مادر زن با داماد وجود دارد، که این کلیشه ذهنی پایه و اساس رابطه بین افراد است. کلیشه‌ای که شاید خیلی هم به واقعیت نزدیک نباشد ولی متاسفانه بخش زیادی از جامعه را درگیر خود کرده‌است، و اگر هر یک از ما یاد‌بگیریم که چگونه با خانواده همسر خود رابطه درست برقرار کنیم، می‌توانیم از خیلی از تعارضات بین عروس و داماد با مادرشوهر و مادرزن پیشگیری کنیم.

دلیل تنش بین داماد و مادرزن یا عروس و مادر شوهر چیست؟

برای توضیح بهتر این مطلب می‌توانیم از یک مثال استفاده کنیم:
مادرشوهری در خانه عروسش مهمان است. عروس مشغول پختن غذاست. مادرشوهر غذا را می‌چشد و به عروس پیشنهاد می‌کند کمی نمک در غذا بریزد. به نظرتان عروس چه حسی نسبت به این حرف مادرشوهرش دارد؟
مطمئناً عروس با خودش فکر می‌کند که مادرشوهرش این حرف را زده تا به او بفهماند که آشپزیش خوب نیست.
ولی اگر این حرف را مادر دختر به او میگفت آیا باز هم باعث سوءتفاهم میشد؟ بدون شک خیر. اما چرا؟
چون ما انسان‌ها با یک ذهن خالی با دیگران تعامل نمی‌کنیم. ما با توجه به ذهنیتی که از دیگران داریم با آنها برخورد می‌کنیم و رفتار آنها را بر اساس ذهنیت مثبت یا منفی خود تفسیر می‌کنیم و همین امر می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات زیادی شود.
در مورد رابطه عروس و مادرشوهر یا داماد و مادرزن هم این مساله صدق می‌کند.
هر دو طرف یک ذهنیت، پیش‌فرض یا تصویر معمولا ناخوشایندی از هم دارند و هنگام برخورد با هم بر اساس همان تصویر، رفتار یکدیگر را تفسیر می‌کنند. پس هیچکدام از طرفین قادر نیستند اتفاقات حاضر را مستقلا بررسی کنند. عروس با تصویری که از مادرشوهر دارد، ارتباط برقرار می‌کند و مادرزن هم بر اساس تصویری که از قبل نسبت به داماد در ذهنش ایجاد شده، با شوهر دخترش رفتار می‌کند.
آگاهی از این قضیه که برداشت ما از رفتار طرف مقابل بر اساس ذهنیت قبلی ماست نه واقعیت، کمک بزرگی به بهبود روابط ما می‌کند.
پس برای داشتن یک رابطه خوب با خانواده همسر، سعی کنید تمام ذهنیت منفی و کلیشه‌های ذهنی‌تان را پاک کنید و با یک نگرش مثبت وارد رابطه جدید شوید. این کار از بسیاری از مشکلات آینده جلوگیری می‌کند.




۰ دیدگاه

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی