۶ کاری که زوجهای متاهل نباید در شبکه‌های اجتماعی انجام دهند. ۰
اشتراک گذاری مطلب

۶ کاری که زوجهای متاهل نباید در شبکه‌های اجتماعی انجام دهند.

رسانه‌های اجتماعی همه جا هستند. فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام، اسنپ چت، لینکدین ، سایت‌های دوست‌یابی، بازی و ده‌ها موارد دیگر. گاهی اوقات به قدری درگیر این رسانه‌ها می‌‌شویم که فراموش می‌کنیم در ازای استفاده از این شبکه‌ها چه چیزهای باارزشی را از دست می‌دهیم. ازدواج و روابط عاشقانه یکی از همان چیزهای باارزشی است که همیشه در خطر نابودی توسط شبکه‌های اجتماعی است.
حقیقت ماجرا اینجاست که نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای افراد متاهل و مجرد متفاوت است. افراد متاهل برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی باید حدومرزی را رعایت کنند و از انجام یک سری از کارها اجتناب کنند. در غیر این صورت روابط آنها کم‌کم دستخوش تغییرات نامطلوبی می‌شود. تغییراتی که در آخر ممکن است به دلسردی و یا حتی خیانت بیانجامد. پس در این دوره بحرانی که در آن زندگی می‌کنیم باید از قلب، ذهن و جسم خود محافظت کنیم تا از اتفاقات بدی همچون طلاق در امان بمانیم.
ما در این پست وبسایت چیکادی در مورد کارهایی که افراد متاهل نباید در شبکه‌های اجتماعی انجام دهند، صحبت خواهیم کرد.

۶ کاری که افراد متاهل در شبکه‌های اجتماعی نباید انجام دهند.

۱_ کنجکاوی در مورد عشق سابق.

گاهی اوقات با اینکه ازدواج کردیم و یک زندگی جدید را با شخص دیگر آغاز کردیم، اما هنوز شعله‌های عشق سابق و در قلب و روح خود حس می‌کنیم. این احساس سمی، ما را مجبور به انجام کارهای غیرمنطقی همچون کنجکاوی در مورد زندگی خصوصی عشق سابق می‌کند. دائم در شبکه‌های اجتماعی پیگیر لحظه به لحظه زندگی‌اش هستیم. و این پیگیری‌های مداوم همچون سمی رابطه زناشویی ما را آلوده می‌کند.
ارتباط‌های گذشته باید در همان گذشته باقی بماند. وقتی فرد با شخص دیگری ازدواج می‌کند، یعنی پرونده رابطه گذشته برای همیشه بسته‌شده‌است. در غیر این صورت به احساسات قدیمی خود اجازه اشکار‌شدن می‌دهید و این احساسات، زندگی متاهلی شما را به آتش می‌کشد.
پس کاملا مراقب باشید و اسیر احساسات اشتباه قدیمی خود نشوید. مطمئن باشید اگر آن احساسات پاک و واقعی بودند، الان شما با کس دیگری زندگی نمی‌کردید.

۲_استفاده بیش از حد از شبکه‌های اجتماعی.

شاید در نگاه اول این مساله چیز مهمی به نظر نرسد، ولی متاسفانه تاثیر زیادی در روابط زناشویی شما دارد. طبق مطالعاتی در آمریکا هر فرد روزانه ۱۷ بار شبکه‌های اجتماعی خود را چک می‌کند(و شاید هم بیشتر).
در واقع، وقتی که باید صرف خانواده و همسر شود، صرف رسانه‌های مجازی می‌شود. متاسفانه تاثیر بد شبکه‌های اجتماعی فقط به وقت ما ختم نمی‌شود. استفاده بیش از حد از این شبکه‌ها باعث صدمه‌زدن به سلامت روان ما می‌شود.
عواملی همچون خودکنترلی ضعیف‌، حسادت، عدم توانایی در فکر کردن به طور مستقل، حسرت و اعتماد‌به‌نفس پایین از نتایج استفاده بی‌رویه از رسانه‌های اجتماعی است.

۳_ عضو گروه‌ها یا کانالهای ناسالم شدن.

در شبکه‌های مجازی همچون زندگی واقعی، از اشخاص ناسالم باید دوری کرد. کانالها و پیچ‌های دوستیابی، ازدواج موقت و... اصلا مکان مناسبی برای شما (چه مجرد چه متاهل) نیست. افرادی که در این کانالها عضو هستند برای تحت‌تأثیر قرار دادن شما دست به هر حیله و ترفندی می‌زنند. به قدری از زیبایی، جوانی، موفقیت و ثروت شما تعریف می‌کنند که دچار یک نوع توهم می‌شوید.
فکر می‌کنید لیاقت شما بیشتر از این زندگی متاهلی است، تصور می‌کنید با افرادی خیلی بهتر از شریک زندگی‌تان می‌توانید سر کنید ولی این تعریف و تمجیدها فقط و فقط برای تحت‌تأثیر قرار دادن شماست و به محض اینکه به خواسته خود رسیدند همه چیز را فراموش می‌کنند.
پس اسیر چنگال این گرگ‌صفتان نشوید.

۴_مقایسه کردن.

توجه کنید اکثر افراد بهترین قسمت زندگی خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و این غالبا سبب سوءتفاهم می‌شود. زیرا افراد، زندگی معمولی و روزمره خود را با بهترین اتفاقهای زندگی دیگران مقایسه می‌کنند و نتیجه این کار، دلسردی در روابط متاهلی است.
این دلسردی باعث درگیری و انتظارات غیرواقعی می‌شود. فرد هر لحظه با خودش فکر می‌کند چرا همسر من چنین کاری برایم انجام نمی‌دهد؟ چرا سوپرایزم نمی‌کند؟ چرا چنین هدیه قشنگی برایم نمی‌خرد؟ چرا چنین غذایی درست نمی‌کند و.... هزاران چرای دیگر.
همسر شما ممکن است کارهای خیلی باارزش‌تری برای شما انجام دهد ولی به قدری غرق در زرق‌وبرق زندگی دیگران می‌شوید که هیچکدام از آن کارها را نمی‌بینید.

 ۵_ نداشتن حریم خصوصی.

بحث و درگیری در هر زندگی زناشویی وجود دارد. اما این بحث‌ها باید بین زن و شوهر باقی بماند. با انتشار ناراحتی خود در شبکه‌های اجتماعی، مشکلات زندگی خود را برای همیشه در فضای اینترنت ثبت می‌کنید.
لازم نیست دیگران از اختلاف نظر شما و همسرتان مطلع باشند، دلیلی ندارد دیگران بدانند شما دیشب شام را در کدام رستوران صرف کردید و یا قصد مسافرت به کجا را دارید.

۶_ کامنتهای احساسی و عجولانه.

کامنت گذاشتن زیر پست‌های دیگران کار ساده‌ای است ولی همین کار ساده گاهی پیامد خوبی برایتان نخواهد داشت.
زمانی که زیر پست دوست یا همکارتان کامنت می‌گذارید" ای کاش شوهر من هم چنین گل‌هایی برایم می‌خرید، یا خوش‌به حالت به خاطر چنین شوهری و یا ای کاش همسر من هم چنین اندامی داشت و.... " به تنها چیزی که فکر نمی‌کنید این است که وقتی همسرتان، نظرات شما را می‌خواند، چه حسی بهش دست می‌دهد.

۷_ صحبت کردن در مورد افکار و احساسات شخصی.

با اینکه شبکه‌های اجتماعی راهی فوق‌العاده برای برقراری ارتباط است ولی گاهی همین ارتباطات، زمینه‌ساز نابودی یک زندگی متاهلی چندین ساله می‌شود.
در بعضی از موارد، شخص در شبکه‌های مجازی با فرد دیگری احساس راحتی و صمیمیت می‌کند و همین احساس نزدیکی سبب می‌شود فرد از احساسات و افکار خصوصی خود صحبت کند. شاید از خود بپرسید چه اشکالی دارد؟
زمانی که با کسی صمیمی می‌شویم و خصوصی‌ترین احساسات خود را با او در میان می‌گذاریم، خواسته یا ناخواسته دچار یک نوع وابستگی و سپس دلبستگی می‌شویم. و همین دلبستگی جدید باعث از بین رفتن زندگی چندین ساله فرد می‌شود.
در آخر یادآور می‌شویم :
با اینکه رسانه‌های اجتماعی یک سیستم شگفت‌انگیز برای برقراری ارتباط است ولی باید مراقب باشیم بین ارتباط واقعی و مجازی یک نوع تعادل درستی برقرار کنیم. و هرگز فراموش نکنیم هیچ چیز جای افراد خانواده را برای شخص نمی‌گیرد.

۰ دیدگاه

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی