چرا باید تلاش کنیم تا شاد باشیم؟ ۰
اشتراک گذاری مطلب

چرا باید تلاش کنیم تا شاد باشیم؟

به این جمله فکر کنید: چرا باید تلاش کنیم تا شاد باشیم؟
این جمله تداعی‌کننده چه موضوعاتی برای شماست؟ شاید اولین برداشتی که می‌توان از این جمله داشت، این است که آیا برای شاد‌بودن باید تلاش کرد؟ خیلی از ما انسان‌ها، فکر می‌کنیم شادی یا وجود دارد یا ندارد، شادی یک حسه و برای شاد‌بودن باید شرایطش ایجاد شود. هیچوقت به این مساله فکر نمی‌کنیم که برای شاد‌بودن، باید تلاش کنیم.
دومین برداشتی که می‌توان از این جمله داشت، این است که شاد بودن برای ما منفعت دارد. پس برای اینکه این منفعت به ما برسد، باید تلاش کنیم تا شاد باشیم.
برای توضیح بیشتر مطلب باید بگویم:
بله. برای شاد‌بودن هم، باید تلاش کرد. طبق تحقیقات علمی روانشناسی، ۵۰ درصد شاد‌بودن فرد به ژنتیک ، ۱۰ درصد به شرایط جسمی و موقعیت مالی و اجتماعی و ۴۰ درصد باقیمانده به تلاش افراد بستگی دارد. به اینکه چه افکار، رفتار یا احساسی را انتخاب می‌کنند. پس اگر جز آن ۵۰ درصد یا ۱۰ درصد نیستید، باید از تمام توان‌تان برای شاد زندگی کردن استفاده کنید.

اما چرا باید برای شاد‌بودن تلاش کرد؟ شادی چه منفعتی برای ما دارد؟

شادتر بودن فقط باعث ایجاد حس خوب در شما نمی‌شود، این عمل مزیت‌های زیادی برایتان ایجاد می‌کند.
افراد شادتر در مقایسه با دیگران، خیلی اجتماعی‌تر، صمیمی‌تر، پرانرژی‌تر ، مهربان‌تر و دوست‌داشتنی‌تر هستند. پس جای تعجب نیست که احتمال ازدواج، تاهل، موقعیت اقتصادی و داشتن یک شبکه غنی از دوستان حمایتگر در آنها بیشتر است.
این افراد معمولا نبوغ و انعطاف بیشتری در افکارشان دارند و در شغل‌شان خلاق‌تر هستند. آنها رهبران و مذاکره‌کنندگان بهتری هستند. همچنین نسبت به دیگران، بیشتر پول در می‌آورند.
به غیر از موارد گفته: افراد شادتر، سیستم ایمنی قوی‌تری دارند در نتیجه، از نظر فیزیکی سالم‌ترند و عمر طولانی‌تری دارند.
در واقع شادی آنقدر مهم است که، کشوری مثل سوئیس، افزایش شادی شهروندانش را جز اهداف خود قرار داده است.
هرگز فراموش نکنید:
ما موجودات اجتماعی هستیم. به طور روزانه با همسر، خانواده، دوستان و همکاران خود در ارتباط هستیم. بنابراین اگر ما شاد باشیم و احساس خوشبختی کنیم، آنها هم همین احساس را تجربه می‌کنند. پس به خاطر تمام دلایل گفته‌شده در بالا، باید تلاش کنیم تا شاد باشیم.
برگرفته از کتاب چگونگی شادی اثر سونجا لیوبومیرسکی

۰ دیدگاه

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی