چرا بعد از تعیین هدف، ناامید می‌شویم و هیچ کاری انجام نمی‌دهیم؟ ۰
اشتراک گذاری مطلب

چرا بعد از تعیین هدف، ناامید می‌شویم و هیچ کاری انجام نمی‌دهیم؟

توصیه مهم دارن هاردی برای تعیین اهداف بزرگ و پرریسک در زندگی.
دارن هاردی نویسنده و سخنران مشهور آمریکایی است. او در سال ۱۹۷۱ به دنیا آمد، در یکسالگی پدرومادرش از هم جدا شدند. و در سن هیجده سالگی کسب‌وکار خود را راه انداخت. تا جایی که در سن بیست‌وهفت سالگی به یک جوان سرمایه‌دار تبدیل شد.
او از نویسندگان مطرح و موفق دنیاست. حتما نام کتاب اثر مرکب را شنیدید؟ این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در سال ۲۰۱۰ بوده‌است. این کتاب فوق‌العاده، به خواننده کمک می‌کند به صورت اصولی و صحیح، اهداف خود را در زندگی تعیین کند.
با اینکه تعیین اهداف، قدم اول برای رسیدن به موفقیت است. ولی دارن هاردی نکته ظریف و مهمی را در خصوص تعیین اهداف مطرح می‌کند.
وی معتقد است بیشتر اصولی که در مورد هدف‌گذاری به ما یاد داده‌اند ، اشتباه است.
به طور مثال :
به ما می‌گویند: برای موفق شدن، اول اهداف بزرگ و پرریسک برای خودتان در نظر بگیرید. دائم به این اهداف فکر کنید. هر صبح و شب، اهدافتان را با جزئیات مرور کنید و....
دارن هاردی معتقد است: این روش غلط و غیراصولی است. اگر دائم به اهداف بزرگ و پرریسک خود فکر کنیم، زیر بار این همه افکار دست‌نیافتنی خرد می‌شویم و هیچ کاری هم انجام نمی‌دهیم. زیرا وقتی دائم به اهداف بزرگی همچون سی کیلو کاهش وزن، سه برابر کردن درآمد یا نجات زندگی زناشویی خود فکر می‌کنیم، ناامید می‌شویم و همین دلسردی مانع ادامه راه می‌شود.

اما تا حالا فکر کردید که چرا بعد از تعیین اهداف ناامید می‌شویم و هیچ کاری انجام نمی‌دهیم؟

جواب این سوال خیلی ساده است.
کاهش سی‌کیلویی وزن، کمی دور از ذهن و دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد. وقتی تصمیم می‌گیرید سی کیلو وزن کم کنید و دائما به این آرزوی دور از ذهن خود فکر می‌کنید، کم‌کم این حس به شما دست می‌دهد که این آرزو غیرممکن است. و همین حس منفی مانعی برای ادامه دادن مسیر می‌شود.
دارن هاردی با صراحت بیان می‌کند:
اول، اهداف بزرگی برای خود مشخص کنید. سپس برنامه‌ریزی کنید و در مرحله بعد، اهدافتان را رها کنید. حال نوبت عمل است.
وقتی می‌خواهید سی کیلو وزن کم کنید، دیگر به این سی کیلو فکر نکنید. به این فکر کنید در وعده غذایی بعد، چگونه کمتر غذا بخورید؟
یا اگر قصد دارید درآمدتان را در عرض یکسال سه برابر کنید، گوشی تلفن را بردارید و اولین تماس‌تان را برای فروش بگیرید.
پس فکر کردن دائم به اهداف بزرگ، ممکن است ما را بترساند و قسمت منفی‌نگر و تحلیل‌گر مغزمان را فعال کند. در نتیجه برای خلاصی از این وضعیت، باید اهداف را فراموش کنیم و قدم‌های کوچک اصلی را برداریم.
موفق باشید.


۰ دیدگاه

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی