تو گرمای تابستان ۹۸ به این شهرها سفر کنید. ۰
اشتراک گذاری مطلب

تو گرمای تابستان ۹۸ به این شهرها سفر کنید.

تابستان ۹۸ به خنک‌ترین شهرهای ایران سفر کنید.
نام تابستون یادآور گرمای طاقت‌فرسا و تعطیلی مدرسه‌هاست. تو این فصل، اکثر خونواده‌ها دغدغه برنامه‌ریزی برای سفر و دارند. و بیشتر آنها راه شمال و در پیش می‌گیرند. با اینکه شمال کشور یکی از زیباترین مناطق ایران به حساب میاد، ولی متاسفانه هوای شرجی این مناطق تو تابستون غیرقابل‌تحمله.
پیشنهاد وبلاگ یک تجربه به شما دوستان عزیز، سفر به مناطق خنک ایران در فصل تابستونه. تا هم تجربه جدیدی کسب کنید، هم از هوای خنک این شهرها لذت ببرید.

مناطق خنک ایران در فصل تابستون:


آلاشت، بهشت مه گرفته ایران:

آلاشت، ییلاق مه‌گرفته شمال کشور، شبیه شهری در ابرهاست. این شهر با کوچه‌های تنگ و خونه‌های خشتی به قدری زیباست که هر ساله افراد زیادی آن را برای مسافرت انتخاب می‌کنند.
آلاشت به معنی آشیانه عقاب و زادگاه رضاپهلوی است.
از جمله مناطق دیدنی این شهر، خانه‌ای است که رضاخان در آن متولد شده و امروزه به عنوان موزه مردم‌شناسی در معرض نمایش عموم قرار دارد.
در جنوب آلاشت، در شهر گلیان ، معبد آناهیتا قرار دارد. این معبد بعد از اسلام به عنوان مکانی برای عبادت بانوان در نظر گرفته‌شده و هر جمعه، بانوان برای براورده‌شدن آرزوهای خود، به این معبد می‌روند. 
از دیگر مناطق زیبای آلاشت، رصدخانه آن می‌باشد. این رصدخانه اولین رصدخانه در شمال کشور است. ساختمونی با سیصد متر زیربنا که از سه طرف به پرتگاه ختم می‌شود و دارای گنبدی با ارتفاع چهار متر است.
همچنین این رصدخانه دارای دو تلسکوپ برای دیدن آسمان زیبای این شهر است و لازم به ذکر است این مکان، در هوای مه‌ گرفته بسته می‌باشد.
الاشت

رصدخانه الاشت


دهکده جهان‌نما، بام استان گلستان.

بعد از مازندران می‌توانید به سمت گرگان بروید و به دهکده ییلاقی جهان‌نما برسید. دهکده‌ای، کوچک و بکر در میان مه و دشت،جایی با خانه‌های ییلاقی و َسقف‌های شیروانی رنگارنگ.
این منطقه به قدری بکر و دور از مظاهر شهری‌ است که برای سفر به آن باید قید همه چیز را زد: از برق و آب لوله کشی تا گاز و حتی تلفن همراه.
این دهکده زیبا دید خوبی به شهرهایی همچون: بندر ترکمن، کردکوی و گرگان دارد،به همین دلیل به آن، بام استان گلستان هم گویند.
همچنین روستای معروف زیارت و آبشار زیبای آن نیز در این منطقه قرار گرفته است.
این دهکده، در فاصله ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر کردکوی و ۸۵ کیلومتری گرگان و در دامنه کوه جهان‌نما (به ارتفاع ۳۰۸۶ متر از سطح دریا) در منطقه حفاظت‏ شده «جهان‌نما» واقع شده است.

جهان نما

روستای تاریخی کندوان:

 کندوان نام یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است. این روستا یکی از سه روستای صخره‌ای در سطح جهان است که به علت داشتن خانه‌های هرمی شکل توجه بسیاری از گردشگران خارجی و داخلی را به خود جلب کرده‌است. اما فرق این روستای بینظیر با دیگر روستاهای صخره‌ای جهان، در جریان داشتن زندگی در این منطقه است.
 نمونه‌هایی همچون کندوان در ترکیه و آمریکا هم وجود دارد اما در روستاهای صخره‌ای کاپادوکیه و داکوتای ترکیه و آمریکا کسی زندگی نمی‌کند.
در خانه‌های صخره‌ای کندوان، ۱۱۷ خانوار زندگی می‌کنند. این خانه‌ها دارای اتاق نشیمن، آشپزخانه، صندوقخانه و لوله‌کشی آب و برق است.
قطر دیوارهای این خانه‌های جالب در حدود ۲ متر است و به همین دلیل ، فضای داخل خانه به‌طور طبیعی در زمستان‌ها گرم و در تابستان‌ها خنک است.
آب و هوای این منطقه کوهستانی و ییلاقی بوده به طوری که در فصل تابستان نیازی به سیستم سرمایش وجود ندارد ولی در فصل زمستان احتیاج به سیستم گرمایشی است.

کندوان


طبیعت کندوان

شهر کرد ملقب به سوئیس ایران.

این شهر با آب‌وهوا سرد و معتدل یکی از بهترین مناطق ایران برای گردشگری در فصل گرم تابستان است.
این کهن شهر ایران علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، دارای جاذبه‌های تاریخی فراوانی است که قدمت آن به دوران ساسانیان و اشکانیان باز می‌گردد.نام پیشین آن «دِهْکُرد» بوده‌است که پس از تبدیل به شهر (در شهریور ۱۳۱۴ خورشیدی)، به شهرکرد تغییر نام داده شده‌است.
جاذبه های طبیعی فراوانی در نزدیکی شهرکرد وجود دارد که معروف ترین آنها عبارتند از:
گردشگاه چشمه زنه هفشجان و ارتفاعات جهان، پل زمان خان، چشمه کوهرنگ، تونل و آبشار کوهرنگ، دشت لاله های واژگون، تالاب بین المللی چغاخور و تالاب گندمان.
شهرکرد هم اکنون با داشتن دمای حداقل هشت درجه سانتیگراد و حداکثر 26 درجه سانتیگراد یکی از خنک‌ترین شهرهای کشور در تیرماه محسوب می شود.

شهر کرد

اردبیل:

اردبیل یکی از استانهای مرزی ایران در نزدیکی مرز جمهوری آذربایجان و یکی از سردترین شهرهای ایران است.
نام آن روی لوح‌های سومِریان ثبت شده و حکایت از تاریخی پنج‌هزار ساله دارد.
این شهرجاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی فراوانی دارد.
از جمله جاذبه‌های گردشگری_تاریخی اردبیل می‌توان:
به خانه تاریخی ارشادی، پل یئدی‌گوز، مسجد جامع اردبیل، محل دفن شهدای جنگ چالدران و شیروان، سالن ۶۰۰۰ نفری جهان پهلوان رضازاده، مجسمه شاه اسماعیل، میدان جانبازان و گرمابه‌های دوره‌های قبل از صفویه و قاجاریه اشاره کرد.

اردبیل


امیدواریم تابستون خوبی در پیش داشته باشید.

۰ دیدگاه

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی