آیا سرنوشت ما از قبل تعیین شده ؟ ۱
اشتراک گذاری مطلب

آیا سرنوشت ما از قبل تعیین شده ؟

آیا سرنوشت ما از قبل تعیین شده؟ جواب این سوال برای همه انسان‌ها مهم است، همه ما می‌خواهیم بدانیم آیا واقعا سرنوشت ما از قبل مشخص شده؟ اگر چنین چیزی حقیقت داشته‌باشد،پس حق انتخاب ما انسان‌ها به چه دردی می‌خورد؟
بعضی از افراد معتقدند:
سرنوشت انسان از قبل نوشته‌شده. اگر کسی ازدواج کند، می‌گویند تقدیرش این بود. اگر طلاق بگیرد، یا تصادف کند و بمیرد می‌گویند سرنوشتش این بود. ولی برخی با این نظریه به شدت مخالفن. آنها بر این عقیده‌اند که سرنوشت انسان توسط تک‌تک تصمیم‌گیری‌ها و انتخاب‌هایش شکل می‌گیرد.
اما واقعیت چیزی مابین این دو نظریه است. خداوند در وجود هر فرد، یک سری استعداد و توانایی قرار داده و با توجه به این استعداد و توانایی، سرنوشتش را تعیین کرده.
به سرنوشتی که خدا برای تک تک انسان ها در نظر گرفته، طرح الهی زندگی گویند.

طرح الهی زندگی چیست؟

طرح الهی زندگی یعنی مکانی در این دنیا وجود دارد که باید توسط آن فرد پر شود و یا کاری تو این دنیا وجود دارد که فقط از عهده این فرد برمی‌آید.
طرح الهی زندگی نقطه‌ای از زندگی فرد است، که اگر به آن برسد سرشار از ثروت، فراوانی، برکت، سلامتی و آرامش خواهد شد. در واقع، همه چیزهای خوب یکجا جمع می‌شود.

اما آیا همه به طرح الهی زندگی خود می‌رسند؟

متاسفانه باید بگویم خیر. اینجاست که نقش انتخاب و تصمیم‌گیری انسان خودش را نشان می‌دهد. ما با انتخاب‌ها و تصمیم‌هایی که می‌گیریم، به طرح الهی زندگی ‌ خود نزدیک و یا دور می‌شویم.
البته در همه حال خداوند یاری‌رسان است. او با راهنمایی‌های خود به ما کمک می‌کند در مسیر رسیدن به طرح الهی زندگی قدم برداریم. ولی فقط راهنمایی می‌کند نه اجبار.

از کجا بفهمم در مسیر رسیدن به طرح الهی زندگی‌ام قرار دارم؟

برای بعضی از افراد این مسیر کاملا مشخص است. فردی را تصور کنید که از کودکی در آرزوی این بوده که روزی تبدیل به موسیقی‌دانی معروف شود. ممکن است الان این فرد سی سالش باشد. نه رشته‌ تحصیلی نه شغل این فرد هیچ ربطی به موسیقی ندارد. اما هنوز هم رویای موسیقی‌ در قلبش وجود دارد. وقتی به ابزار آلات موسیقی مثل گیتار، پیانو، سنتور نگاه می‌کند، قلبش مالامال از شادی و لذت می‌شود. هیچ چیز به اندازه گوش دادن به موسیقی برایش لذت‌بخش نیست. طرح الهی زندگی این فرد مربوط به موسیقی است.
خداوند از استعدادی که درون این فرد قرار داده، آگاه است. پس آرزوی موسیقی‌دان شدن را در قلبش قرار داده. حال همه چیز به انتخاب این شخص بستگی دارد. اینکه آیا می‌خواهد دنبال خواسته و رویای قلبی‌اش برود یا خیر.
ممکن است این سوال برایتان پیش بیاد که من نه استعداد خاصی دارم، نه رویای بزرگی دارم. من حتی به چیز خاصی هم علاقه ندارم. این یعنی خدا برای زندگی من طرحی ندارد؟
خداوند برای زندگی همه افراد بشر طرح خاصی در نظر دارد. اگر هیچ نشانه‌ای در اطرافتان وجود ندارد، ناامید نشوید. همه چیز در زمان تعیین‌شده، اتفاق می‌افتد.
اجازه دهید برای روشن شدن موضوع مثالی بزنم:
شاید جول اوستین نویسنده و کشیش موفق آمریکایی را بشناسید. او فردی محبوب بین مردم آمریکاست. اگر ویدئوهای سخنرانی وی را ببینید از حضور آن همه تماشاچی تعجب خواهید کرد. پدر جول اوستین کشیش بود. اما جول به کارهای فنی علاقه داشت. او هیچ برنامه‌ای برای اینکه در آینده کشیش شود، نداشت. مدت هفده سال به کارهای مشغول بود. ولی بعد از فوت پدرش، زندگی وی به گونه‌ای پیش رفت که او تبدیل به یک کشیش شد.
جول اوستین در کتاب من قدرت هستم در مورد زندگی‌اش اینطور میگه:
« اگر سالها قبل کسی به من می‌گفت روزی تبدیل به نویسنده‌ای موفق می‌شوی که کتاب‌هایت در تمام دنیا به فروش می‌رسد و یا برای عده زیادی سخنرانی میکنی، میگفتم این امکان ندارد. من اصلا حرفی برای گفتن ندارم.»
جول اوستین از استعدادی که خداوند در وجودش قرار داده‌بود، بی خبر بود. اما خداوند از این موضوع آگاه بود. پس او را به سمت طرح الهی زندگی‌اش هدایت کرد.
در نتیجه اگر شما هم فکر می‌کنید استعداد خاصی ندارید یا رویای بزرگی در قلبتان حس نمی‌کنید، ناامید نشوید. شاید هنوز زمان تحقق طرح الهی زندگیتان پیش نیامده.
چه وقت زمان تحقق طرح الهی زندگی ماست؟
زمانی که فصل به فصل زندگی‌تان را با موفقیت پشت‌سر بگذارید.
در واقع زمانی به طرح الهی زندگی‌ خود می‌رسید که هر کجا که هستید و یا در هر شرایطی که قرار دارید، کار خود را به نحو احسن انجام دهید. در اینصورت به خدای خود ثابت می‌کنید لیاقت داشتن طرح الهی زندگی را دارید.
پس مهم نیست الان در چه شرایطی باشید، اگر شغل سطح پایینی دارید، اگر تحصیلات بالایی ندارد، اگر..... هیچ مهم نیست. فقط کار خود را به نحو احسن انجام دهید.
به عنوان فرزند، پدر یا مادر، همسایه، دوست، شهروند،همکار....وظیفه خود را عالی و بدون نقص انجام دهید تا از نظر خداوند آماده برای پذیرفتن طرح الهی زندگی باشید.

۱ دیدگاه

  1. سلام
    من به جمله‌ی ، وبلاگ یک تجربه! یک دایره‌المعارف کسل کننده نیست. عادت کرده بودم. البته چیکادی واقعا قشنگه و با معنی.
    در مورد پست ، میگند قسمت هرچه نوشته شده ، یا پیشانی نوشت ، والا نمیدانم ولی خود انسانها هم با اعمال و رفتار و اختیارات دخیلند.

    • سلام.
      ممنونم دوست عزیز.
      سرنوشت یک چیز مبهمه برای همه ما. امیدوارم بهترین سرنوشتها نصیب مردم کشورم بشه.
      موفق باشید

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی