۱۰ چیزی که هیچوقت نباید به کسی بگید!! ۱
اشتراک گذاری مطلب

۱۰ چیزی که هیچوقت نباید به کسی بگید!!

ده موضوعی که هیچ‌وقت نباید به کسی بگیم.

حرف‌زدن با دیگران یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهای دنیاست، انقدر لذتش زیاده که گاهی لابه‌لای صحبت‌هایمان، مواردی گفته‌ میشه، که بعدها از فکر کردن درموردش هم، شرمنده میشیم. دائماً به خودمون میگیم من این حرف و زدم؟؟ اخه رو چه حسابی فکر نکرده، حرف زدم؟ باید همیشه یادمون بمونه، حرف‌زدن و دردودل کردن با دوستان هم، قانون و قاعده خودشو داره، آدم‌ها هر چقدر هم مهربون باشن، باز هم قابل پیش‌بینی نیستند. و اینکه هر چقدر هم اطرافمون پر از آدم باشه، باز هم مسوولیت زندگیمون به عهده خودمون هست. پس سعی می‌کنیم در این مقاله،حدومرزهای صحبت‌کردنو به شما نشون بدیم:

ده چیزی که هیچ‌وقت نباید به دیگران بگید:


چیزهایی که نباید در موردش حرف زد

۱_ اهداف بزرگ:

بهتره در مورد اهداف بزرگ و برنامه‌های آینده‌تون با کسی صحبت نکنید. چون ممکنه خیلی شور‌وشوق داشته‌باشید، و سخت در تلاش برای رسیدن به آرزو‌هاتون باشین، و در این میان حرفای دیگران باعث دلسردی و ناامیدی شما میشه، چون هر کس از دیدگاه خودش به قضایا نگاه میکنه.

۲_ کارهای خیرخواهانه:

سعی کنید در مورد کارهای خوبی که برای دیگران انجام می‌دید با کسی صحبت نکنید، چون ممکنه اینطور به نظر بیاد که دارید خودنمایی می‌کنید، به یاد داشته‌باشید، کسانی که مهربانی شما را می‌بینند، نیازی به اطلاعات اضافی ندارند.

۳_ زندگی شخصی:

زندگی شخصی شما به خودتون مربوطه. بهتره خیلی چیزا بین خودمون بمونه. مسائلی مثل روابط جنسی، اعتقادات و عادت‌های بد، جزء مسائل خصوصی ما محسوب میشن. گفتن خصوصی‌ترین موارد زندگیمون به دیگران، فقط باعث میشه از طرف آنها مورد قضاوت و انتقاد قرار بگیریم.

۴_ پول و دارایی:

پولدار‌بودن عالیه. اگر جزء افراد پولدار هستید از آن لذت ببرید ولی در مورد دارایی‌تان  حرف نزنید. لازم نیست دیگران بدانند شما چه چیزی دارید یا کجا سرمایه‌گذاری کردید. پول نه تنها روابط انسان‌ها را محدود می‌کنه، بلکه موجب برانگیختن حس حسادت هم میشه، پس مقدار دارایی‌تان باید مثل رازی برای شما باشه.


در مورد پولت حرف نزن


۵_ فلسفه زندگی :

هر کسی به یه چیزایی اعتقاد داره که برای فرد دیگه، ممکنه متفاوت باشه، به همین خاطر، هر کس باید عقاید خودشو برای خودش نگه‌داره. و دست از تلاش برای تغییر‌دادن دیگران برداره.

۶_ مشکلات خانوادگی:

هر خانواده مشکلات مخصوص به خودشو داره. ناراحتی‌های خانوادگی باید داخل خانه حل بشه. ولی اگر گفتن بعضی از مشکلات به نزدیکان، باعث حمایت و کمک آنها به شما میشه، ایرادی نداره.

۷_ رازهای دیگران:

به خودتان لطف کنید و رازهای دیگران را با کسی مطرح نکنید، پشت سر بقیه غیبت نکنید و سرتون به کار خودتون باشه. اگر کسی اطلاعات شخصیشو نزد شما فاش کرده، وظیفه شماست که از آن نگهداری کنید.

۸_ ترس‌ها و نقاط ضعف‌تان:

همه ما ترس‌ها و نقاط ضعفی داریم. متاسفانه آدم‌ها از دیدن نقاط ضعف دیگران، لذت می‌برند. پس به آنها خوراک ندید. روی ضعف‌هاتون کار کنید تا بهبود پیدا کنید و اگر موفق نشدید به یک متخصص مراجعه کنید.

۹_ خشم‌های گذشته :

واکاوی اتفاقات گذشته هیچ کمکی به شما نمی‌کنه. اجازه ندید اتفاقات بد گذشته روی زمان حال شما تاثیر بزاره. برای اینکه به آرامش برسید، دیگران را ببخشید، آنها را رها کنید و به زندگی خود ادامه بدید.

۱۰_ استعدادهایتان:

اتفاقا این یکی، موردی است که می‌تونید با دیگران قسمت کنید. اما اگر استعداد خاصی دارید، به طور مداوم در موردش صحبت نکنید، بلکه در زمان مناسب از آن استفاده کنید.


امیدوارم این مطالب برای شما مفید بوده‌‌باشد.


۱ دیدگاه

  1. سلام مطلب مفیدی بود 

    البته به علت کمبود وقت تیترها رو خوندم. 

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی