پرچم قرمز برای ادامه رابطه دوستی. ۱
اشتراک گذاری مطلب

پرچم قرمز برای ادامه رابطه دوستی.

زنگ خطر برای ادامه رابطه.
توانایی دوست داشتن خود و دیگران قطعا بزرگترین هدیه‌ای است که ما دریافت کرده‌ایم. با این حال، گاهی اوقات دوست‌داشتن ما نسبت به طرف مقابل بقدری شدید است که متوجه زنگ خطرهای موجود در رابطه نمی‌شویم. در واقع وارد یک رابطه ناسالم می‌شویم، رابطه‌ای که سرشار از پرچم‌های قرمز یا همان زنگ خطرهاست.
بنابراین، قبل از اینکه برنامه‌ای برای ایجاد یک رابطه دائم و ازدواج داشته‌باشید، باید جنبه‌های خاصی از رابطه خود را تحلیل کنید تا مطمئن شوید، پرچم قرمزی وجود ندارد. ولی اگر بر خلاف میلتان، متوجه ناکارامدی رابطه خود شدید، سریعا آن را قطع کنید. بیایید نگاهی به برخی علائمی که می تواند به شما بگوید که در یک رابطه ناسالم هستید، بیاندازیم:

مبارزه برای قدرت:

مبارزه برای قدرت معمولا در یک رابطه نامطلوب بوجود می‌آید، رابطه‌ای که یکی از طرفین احساس عدم کفایت می‌کند و برای جبران این کمبود اعتماد به نفس، شروع به بحث و جنگ با طرف مقابل می‌کند تا شاید از این طریق، کمبود خود را جبران کند.
در چنین مواردی همیشه بین دو طرف درگیری وجود دارد و این حالت تا زمانی که فرد در این جنگ، غالب شود، ادامه پیدا می‌کند..

فقدان احترام:

احترام یکی از شروط اساسی در رابطه است، در واقع پایه‌ای است که ستون زندگی بر اساس آن ساخته می‌شود. و در نبود آن فرد دچار غم، اندوه و خشم می‌شود.
رفتارهایی همچون طعنه‌زدن، توهین، تحقیر، دروغ، خشونت یک نوع بی‌احترامی است و در یک رابطه سالم به هیچوجه پذیرفته نمی شود.

زنگ خطر در رابطه

از دست دادن هویت و اعتماد به نفس:

از دست دادن اعتماد به نفس و هویت، زمانی رخ می‌دهد که رابطه به صورت یکطرفه پیش برود. در این حالت یک پویایی خطرناک و ناسالم ایجاد می‌شود. اما از کجا بدانیم رابطه ما به یک جاده یکطرفه تبدیل شده؟
اگر هر روز که می‌گذرد، احساستان در مورد خودتان بدتر می‌شود.
اگر خود واقعی‌تان را به شریکتان نشان نمی‌دهید، زیرا از واکنش او می‌ترسید.
اگر همیشه نیازهای ‌شما نادیده‌گرفته‌می‌شود و اولویت با شریکتان هست.
اگر قبلا آدم شادی بودید ولی حالا افسرده‌اید. 
اگر به قدری طبق خواسته او عمل کردید که دیگر خودتان را در آینه نمی‌‌شناسید.

ناامنی در رابطه:

ایجاد رابطه پایدار، مستلزم داشتن احساس امنیت است. هر گاه بحث یا مشکلی پیش آید و شریکتان شما را تهدید به رفتن یا قطع رابطه کند، یعنی در رابطه شما، امنیت وجود ندارد، پس این رفتار، یک زنگ خطر یا پرچم قرمز می‌باشد. پرچمی که به شما می‌گوید، این رابطه غلط است.

دمدمی مزاج بودن:

یکی از نیازهای ضروری برای زندگی مشترک، داشتن شریکی محکم و استوار است. کسی که هنگام َسختی‌ها بتوان به وی تکیه کرد. متاسفانه افراد دمدمی‌مزاج فاقد این خصلت هستند. آنها ممکن است امروز شاد و خوشحال باشند ولی فردا غمگین و افسرده.
این افراد برای زندگی متاهلی، گزینه مناسبی نیستند. زیرا زندگی چالش‌های فراوانی به همراه دارد، فراز و نشیب زیادی دارد. و یک فرد دمدمی‌مزاج، که هر لحظه روی یک مود است، به درد زندگی زناشویی نمی‌خورد.

افرادی که اولویت زندگیشان، کار است.

حتما با چنین افرادی برخورد داشته‌اید، آنها عاشق چالش‌های کسب‌وکار خود هستند. از حل مشکلاتی که هنگام کار بوجود می‌آید، لذت می‌برند. به همین دلیل رابطه برای آنها کم‌ارزش است.
اولویت زندگی آنها کسب‌وکارشان است. و هیچگاه شما و مشکلات شما برای آنها اولویت پیدا نمیکند.

موارد گفته شده در بالا، بخشی از زنگ خطرهای موجود در رابطه است، که باید به آنها توجه کنید. زیرا بعد از ازدواج،بخصوص بعد از بچه‌دار شدن، طلاق و جدایی پیامدهای بدتری در پی خواهد داشت.



۱ دیدگاه

  1. نمی دونم 

    بازم نمی دونم‌
    خودم‌

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی