چرا از زندگی لذت نمی‌بریم؟ ۱
اشتراک گذاری مطلب

چرا از زندگی لذت نمی‌بریم؟

آیا شما هم جز آن دسته از افراد هستید که هیچوقت از زندگی لذت نمی‌برند؟ اگر هستید، حتما مطالعه مطالب این پست، برای‌تان مفید خواهد بود.
لذت نبردن از زمان حال، فقط مختص شما نیست، افراد زیادی همچون شما قادر نیستند از لحظه لحظه زندگی خود لذت ببرند. به نظرتان مشکل کجاست؟
شاید بگویید: چون بدهی زیادی دارم نمی‌توانم احساس خوبی در زندگی داشته‌باشم، یا چون تحصیلات آنچنانی ندارم احساس ضعف میکنم و همین مانعی برای شاد‌بودن من است، و یا عواملی مثل بیماری، اعتیاد، طلاق، نداشتن شغل، ارتباط‌های نادرست، فرزند ناخلف و... را مسبب لذت نبردن خود از زندگی میدانید.
با مشکلات ریز و درشتی که در زندگی هر کدام از ما وجود دارد، موافق هستم. ولی علت لذت‌نبردن ما از زندگی نمی‌توانند باشند.
به طور مثال: اگر پول باعث خوشبختی شود، پس همه پولدارها آدم‌های خوشبختی هستند، یا اگر سلامتی باعث لذت‌بردن از زندگی شود، پس بیشتر افرادی که می‌شناسید، باید حس خوبی تو زندگی داشته‌باشند. ولی متاسفانه اینطور نیست. پس دلیل لذت‌نبردن ما از زندگی چیز دیگری است.

دلیل لذت‌نبردن ما از زندگی چیست؟

بعضی از افراد منتظر یک اتفاق بزرگ در زندگی خود هستند، پیش خودشان فکر می‌کنند اگر به آن موقعیت اجتماعی برسم یا اگر فلان خانه و ماشین را داشته‌باشم، همه چی درست می‌شود. زندگی روی خوشش را به من نشان می‌دهد و من هم می‌توانم تبدیل به یک انسان شاد و پرانرژی شوم. می‌توانم از ثانیه به ثانیه لحظات زندگی‌ام لذت ببرم.
ولی موضوع اینجاست: با گذشت زمان، این فرد ممکن است به آرزوهایش برسد ولی همچنان قادر نیست از زندگی‌اش لذت ببرد و حس عدم‌رضایت همیشه همراه اوست.
چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟
زندگی چرخه‌ای از وقایع خوب و بد است، اتفاقی که فقط یکبار می‌افتد و دیگر تکرار نمی‌شود. این زندگی برای همه پر از فرازونشیب است، پر از مشکلات گوناگون.
اما برخورد افراد با این مشکلات متفاوت است. عده‌ای به محض روبرو شدن با مشکلات، مضطرب می‌شوند، دست‌وپای خود را گم می‌کنند، زودتر از آنچه که فکر کنید، خود را می‌بازند. آنها نه تنها با مشکلات زندگی خود روبرو نمی‌شوند، بلکه از آن فرار هم می‌کنند. اگر هم نتوانند فرار کنند، سعی می‌کنند مشکل پیش‌آمده را نادیده بگیرند. این افراد هیچوقت از زندگی خود لذت نمی‌برند.
زیرا تا وقتی که ما با چالش‌های زندگی خود روبرو نشویم و آنها را حل‌وفصل نکنیم، هیچوقت احساس رضایت نمی‌کنیم. هر فصل از زندگی ما با مشکلات گوناگونی همراه است. باید یکی یکی مشکلات را حل کنیم تا به احساس رضایت و شکرگزاری برسیم. اگر این کار را انجام ندهیم این حس عدم‌رضایت تا آخر عمر با ما خواهد بود.
شاید بعد از مدتی مشکلات خودبه‌خود حل شوند ولی این حس عدم‌رضایت همچنان با ما خواهد بود.
علت مهم لذت‌نبردن ما از زندگی به کارکرد مغز مربوط می‌شود.
مسائل حل‌نشده، همیشه سبب بی‌قراری مغز می‌شوند و همین بی‌قراری مانعی برای لذت بردن شما می‌شود.
این نکته مهم را همیشه به یاد داشته‌باشید:
تا وقتی که مسائل حل‌نشده‌ای در زندگی‌تان وجود دارد، مغز مانع لذت‌بردن شما از زندگی می‌شود.
پس اگر از زندگی‌تان راضی نیستید و قادر به لذت‌بردن نیستید، ببینید چه مشکلات حل‌نشده‌ای دارید؟ از کدام مشکل چشم‌پوشی کردید؟ چه چیزهایی در زندگی سبب نگرانی شما می‌شود؟
تک‌تک آنها را پیدا کنید و برای هر یک چاره‌ای بیاندیشید. بدین‌ترتیب مشکل عدم‌رضایت خود از زندگی را حل می‌کنید.
فراموش نکنید:
اگر سعی کنید بدون حل مسائل مهم زندگی خود، از زندگی لذت ببرید ، ذهن شما همیشه بی‌قرار خواهد بود و هرگز نمی توانید از زندگی لذت ببرید. ضمیرناخوداگاه‌تان هرگز مسائل حل‌نشده‌ را فراموش نمی‌کند.

۱ دیدگاه

  1. نیلو :)نیلو :) میگه:

    واقعا زندگی قشنگ و جذاب نیست ....

    • سلام عزیزم
      شاید همینطور باشه که میگی ولی باید سعی کنیم که قشنگ‌ترش کنیم. مطمئنا اگر بگردیم چیزای قشنگی واسه دوست داشتن پیدا می‌کنیم.
      شاد و سلامت باشی

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی