چه زمان نیاز به روانشناس یا مشاور داریم؟ ۱
اشتراک گذاری مطلب

چه زمان نیاز به روانشناس یا مشاور داریم؟

شش نشانه که به روانشناس نیاز دارید.
همه ما در طول زندگی دوره‌هایی از  غم، استرس، اضطراب یا افسردگی را تجربه کرده‌ایم ، اما معمولا عمر این نوع احساسات کوتاهست، و نیازی به مراجعه به مشاور یا روانشناس نیست. اما گاهی این احساسات به قدری شدید و طولانی می‌شود که روی عملکرد و تمرکز شما تاثیر می‌گذارد به گونه‌ای که در انجام کارهای روزمره خود هم، دچار مشکل می‌شوید.
در چنین مواردی نیاز به وجود یک مشاور یا روانشناس احساس می‌شود. پس با دیدن علائم زیر حتما به یک مشاور مراجعه کنید:

۱_بدون دلیل گریه کردن:

هر گاه به مرحله‌ای رسیدید، که بدون هیچ دلیلی گریه می‌کنید و کنترلی روی احساستان ندارید، بدونید ظرفیت احساستان پر شده  وحتما نیاز به صحبت کردن دارید.

۲_افکار منفی:

نشانه دوم برای رفتن نزد مشاور، زمانی است که افکار منفی فراوانی نسبت به خود و دیگران دارید. در واقع ذهنتون پر از افکار منفی و ناراحت‌کننده است.

۳_تغییر ناگهانی در زندگی:

تغییرات ناگهانی همچون از دست دادن یک عزیز، تمام شدن یک رابطه و یا حتی مواردی همچون تولد فرزند، از دست دادن شغل هم، زمینه‌ساز مشکلات جدیدی در زندگی است. مشکلاتی که برای حل آن یا کنار آمدن با آن، نیاز به یک فرد حرفه‌ای داریم.

۴_عدم کنترل احساساتی همچون خشم :

عدم کنترل احساسات هم،یکی دیگر از نشانه‌های نیاز به روانشناس است. در حالت کلی، یک انسان سالم توان کنترل احساسات خود را دارد. ولی هر گاه متوجه شدید، قادر به کنترل خود نیستید و احساسات خود را با خشم نشان می‌دهید، یعنی نیاز به یک درمانگر دارید.

۵_افکار مخربی همچون خودکشی:

فکر کردن به پایان دادن به زندگی، حتی اگر به صورت گذرا هم باشد، بسیار خطرناک است. فکر خودکشی زمانی به ذهن خطور می‌کند که فرد از همه چیز ناامید شده باشد. و در این حالت خودکشی برای او یک گزینه یک انتخاب محسوب می‌شود برای رهایی از مشکلاتش.
پس حتما نیاز به کسی دارد که با وی صحبت کند و چراغ امیدی در مسیر زندگی‌‌اش قرار دهد.

۶_اتفاقات ناگوار دوران کودکی:

اتفاقاتی همچون تجاوز و آزار جنسی یا دیدن صحنه‌های وحشتناکی مثل تصادف و مرگ عزیز در دوران کودکی، زمینه‌ساز حال روحی بد فرد در آینده می‌شود. هر گاه فرد قادر به فراموش کردن آن نباشد، دچار مشکلات روحی و روانی بدی می‌شود. در چنین مواردی وجود یک متخصص روان‌درمانگر الزامی است تا با استفاده از تکنیک‌ها و ابزار‌های مختلف به فرد کمک کند.

۱ دیدگاه

  1. ho3in ablisho3in ablis میگه:

    اموزنده بود.

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی