۱
اشتراک گذاری مطلب

چهار راهکار ویژه برای بهبود مالی زندگیتان.

تعیین اهداف مالی 

چهار راهکار ویژه برای بهبود مالی زندگیتان.

فرقی نمی‌کند شما مجرد، متاهل، بازنشسته، خانه‌دار، بیکار یا شاغل باشید. پول بخش مهمی از زندگی شما را تشکیل می‌دهد. باور ندارید؟ چند ماه را بدون پول تصور کنید. ببینید چه اتفاقی برای دیگر بخش‌های زندگیتان می‌افتد.
با اینکه پول نقش بسیار حساسی را در زندگی ما بازی می‌کند، باز هم، ما بسیار بی‌خیال سیر می‌کنیم و دائماً از نداشتن وقت برای مدیریت مالی‌مان صحبت می‌کنیم. غافل از اینکه مدیریت مالی راهی آسان و سریع برای داشتن استقلال مالی و بهبود شرایط اقتصادی است.

ما در این مقاله قصد داریم پنج راهی که باعث بهبودی وضعیت مالی‌تان می‌شود را ذکر کنیم:

مشخص کردن اهداف مالی.

سازماندهی بودجه.

کسب درآمد بیشتر.

صرفه‌جویی در خرید.


اهداف مالی خود را مشخص کنید.

اولین قدم برای مدیریت موثر مالی، تعیین هدف‌های مالی است.به طور عامیانه یعنی:
پول را برای چه کاری میخواهید؟ جواب این سوال برای افراد مختلف متفاوت است. به طور مثال یکی قصد خرید خانه دارد، دیگری برای دادن بدهی به پول احتیاج دارد و یا شاید شما، برای تامین آینده فرزندتان به پول نیاز دارید.
آنچه مهم است این است که هدف مالی خود را در ابتدا مشخص کنید.تعیین اهداف مالی به شما کمک می‌کند چشم‌اندازی برای آینده خود تصور کنید و برای رسیدن به آن صرفه‌جویی را شروع کنید.

تعیین اهداف مالی

سازماندهی بودجه:

سازماندهی بودجه، یک گام مهم برای زندگی مالی بهتر است. اولین قدم برای سازماندهی بودجه، یادداشت کردن تمام هزینه‌های زندگی‌ است. این روش فواید زیادی دارد. با یادداشت کردن هزینه‌ها، به مواردی بر‌می‌خورید که بخش اعظم درآمدتان صرف آن می‌شود.
به طور مثال : با بررسی لیست هزینه‌ها متوجه می‌شوید، هزینه‌ رفت و آمد‌تان با تاکسی یا آژانس مقدار قابل توجهی از درآمدتان رادربرگرفته‌است، پس با کمی مدیریت می‌توانید در این بخش از هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید. در پایان با حذف موارد غیرضروری قادر به پس‌انداز کردن بخشی از بودجه هر ماه خود خواهید شد.

درآمد بیشتری کسب کنید:

برای کسب درآمد بیشتر دو راه وجود دارد:یا درآمد خود را افزایش دهید یا هزینه‌های خود را کاهش دهید.
به طور مثال :می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای خرید مواد غذایی استفاده کنید. این فروشگاه‌ها تخفیف خوبی برای خریدتان قائل هستند.
و یا در استفاده از بسته‌های اینترنت عاقلانه‌تر رفتار کنید. شاید در ابتدا این هزینه‌ها خیلی ناچیز به نظر بیان ولی مجموع این هزینه‌ها در چند ماه به مقدار قابل توجهی می‌رسد.
صرفه‌جویی در خرید:
بهترین روش برای صرفه‌جویی در خرید، تهیه لیست خرید می‌باشید. هنگامی که به خواربارفروشی می‌روید، این لیست کمک زیادی به شما می‌کند و مانع خرید اضافی می‌شود.
راه دیگر برای صرفه‌جویی هنگام خرید، مقایسه قیمت و کیفیت محصولات است، با سبک و سنگین کردن قیمت‌ها، قادر به خرید بهتری خواهید بود و در درازمدت از مزایای این کار بهره می‌برید.
امیدواریم این پست برای شما دوست عزیز مفید بوده باشد.





۱ دیدگاه

  1. با سلام و عرض احترام اگر دوست دارین بازدیدکنندگان وبلاگتون به صورت کاملا رایگان و 100% واقعی افزایش پیدا کنن ، توصیه می کنم که اون رو در سایت دنیس ثبت کنید. با ثبت آدرس وبلاگ در سایت دنیس ؛ علاوه بر افزایش تعداد بازدیدکنندگان وبلاگ، می تونید درآمد حرفه ای و پایدار داشته باشین. با تشکر https://dnis.ir/smart/fatemehsadatedavari

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی