چگونه بهترین مادر دنیا باشم؟ ۱
اشتراک گذاری مطلب

چگونه بهترین مادر دنیا باشم؟

سه خصوصیت برای اینکه بهترین مادر دنیا باشید.
شاید چیزهایی که در این پست می‌خوانید را هیچوقت کسی به شما نگوید، چون حتی به زبان آوردنش هم برای مادران کاری سخت است، ممکن است شما هم تا همین چند ماه قبل، در حال انجام سخت‌ترین کارها بودید ولی کارهای سخت و طاقت‌فرسای گذشته‌تان در مقایسه با مادر‌بودن هیچ است.
مادر بودن سخت‌ترین کار دنیاست، چون بی‌تجربگی در آن، بیشترین صدمه را به کسی می‌زند که از همه برای شما عزیزتر است.
به همین دلیل مادربودن غیر از خستگی جسمی، باعث بهم ریختن آرامش روح و روان‌تان هم می‌شود.
چنانچه آدمی با روحیه قوی نباشید، دچار اشتباهاتی می‌شوید که نه تنها جبران آن سخت است بلکه عذاب وجدان هم تمام مدت با شما دست به گریبان است.
مادرانی با روحیه ضعیف، کم‌تحمل، عجول هنگام عصبانیت چنان دادوبیدادی راه‌می‌اندازند که دیدن چنین صحنه‌ای برای بزرگترها هم عجیب و ترسناک است چه برسد به یک کودک چند ساله.
گاهی هنگام عصبانیت، از بدترین توهین‌ها و کلمات تحقیرآمیز استفاده می‌کنند، و گاهی  هم، خشونت بیشتری به‌کار می‌برند و ناراحتی خود را با کتک زدن نشان می‌دهند.
فکر نکنید این رفتارها فقط باعث صدمه‌زدن به کودک می‌شود، مادران آسیب بیشتری را متحمل می‌شوند. آنها بعد از فروکش کردن خشمشان تازه به عمق فاجعه پی‌می‌برند و عذاب وجدانشان به قدری زیاد می‌شود که دائماً خود را سرزنش می‌کنند.

چگونه مادر خوبی باشم

هر بار که یاد رفتار بد خود می‌افتند بیشتر عذاب می‌کشند، زیرا وقتی منطقی به رفتار خود فکر می‌کنند، می‌بینند با هیچکس دیگر چنین رفتاری ندارند، در برخورد با دیگران مهربان، خوش‌رفتار و دوست‌داشتنی‌اند، اما در  برابر فرزند دلبندشان، بداخلاق، خشن و کم‌تحمل‌اند.
و شاید همین مساله بیشتر از هر چیز دیگر باعث درد و رنج انهاست.

اما براستی علت این رفتار چیست؟

شاید به این علت باشد که کودکان در هر شرایطی پدر و مادر خود را دوست دارند، شاید چون آنها نمی‌توانند از خودشان دفاع کنند و شاید چون مطمئن هستیم هر رفتاری که با آنها داشته‌باشیم، آنها کنارمان می‌مانند و عاشقانه ما را دوست دارند.
ولی به نظر من، علت اصلی این رفتارهای خشن فقط یک چیز می‌تواند باشد، آن هم این است که ما به عنوان یک زن یا مادر تربیت نشدیم، خیلی از مسائل را در رابطه با فرزندمان نمی‌دانیم و این ندانستن بزرگترین نقطه ضعف ماست.
مادر بودن خیلی ساده است اگر روی شخصیت خود کار کنیم.

برای مادر خوب بودن فقط و فقط سه چیز لازم است:

۱_ صبور بودن.
۲_مهربان بودن.
۳_ شاد بودن.
داشتن این سه خصوصیت از شما یک مادر نمونه می‌سازد.
پس برای اینکه بهترین مادر دنیا باشید، کافی است آستانه صبرتان را بالا ببرید، با فرزندتان مهربان‌تر باشید. و هر کاری که باعث شادی و بالارفتن روحیه‌تان می‌شود، را انجام دهید.
یک کودک واقعا نیاز زیادی به اسباب‌بازی و آیپد و... ندارد اگر در تمام لحظات یک مادر شاد و مهربان در کنارش باشد.
تمام تلاشتان را برای مادر خوب بودن انجام دهید، مطمئن باشید موفق می‌شوید.

۱ دیدگاه

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی