۵ نکته عجیب و غریب برای داشتن زندگی سالم که نمی‌دانستید. ۲
اشتراک گذاری مطلب

۵ نکته عجیب و غریب برای داشتن زندگی سالم که نمی‌دانستید.

۵ نکته عجیب برای داشتن زندگی سالم که نمی‌دانستید(در تابستان چای گرم بنوشید و....)
همه ما با یک سری نکات کلیشه‌ای اما مهم، برای داشتن زندگی سالم‌تر آشنا هستیم، مواردی مثل خواب کافی، ورزش منظم، نوشیدن ۸ لیوان آب در روز و.... اما در این میان موارد عجیب‌وغریبی وجود دارند که در لحظه اول با منطق هیچکس سازگار نیستند ولی به شما تضمین میدهیم که صددرصد جنبه علمی دارند.
برای شناخت این عجایب به پنج مثال زیر توجه کنید:

 ۱_ در هوای گرم نوشیدنی گرم بخورید تا خنک شوید:

حتما با شنیدن این جمله، یاد گرمای طاقت‌فرسای تابستون افتادید، حال فرض کنید یه لیوان چای گرم هم بخورید، حتی تصورش هم باعث گرگرفتگی میشود. اما تحقیقات علمی خلاف تصور ما را ثابت کرده‌است.
بدن برای خنک شدن احتیاج به عرق کردن دارد. هنگامی که فرد احساس گرما می‌کند اما  هنوز عرق نکرده، می‌تواند یک لیوان نوشیدنی گرم بخورد. این کار سبب عرق کردن بدن می‌شود، قطره‌های عرق روی پوست می‌نشینند و با تبخیر‌شدن باعث خنک شدن بدن می‌شوند.
این راهکار زمانی عملی است که بدن هنوز عرق نکرده، وقتی فرد گرمای زیادی را حس می‌کند و عرق هم کرده، باید نوشیدنی سرد بخورد.
زیرا عرق‌کردن باعث کاهش آب بدن می‌شود و نوشیدن آب خنک، این کمبود آب را جبران می‌کند.

نوشیدنی گرم در تابستان

۲_ اطلاعاتی که با دست روی کاغذ می‌نویسید، بهتر در حافظه می‌مانند.

این روزها نوشتن خیلی ساده است، همه چیز را تایپ می‌کنیم، از نامه‌ها تا یادداشت‌های کلاس درس.
اما محققان دانشگاه ایندیانا معتقدند : اگر چه تایپ سریع‌تر است ولی پردازش اطلاعات در مغز، زمانی که با دست روی کاغذ می‌نویسید، بیشتر است در نتیجه متنی که یادداشت می‌کنید بیشتر در خاطرتان می‌ماند.

 ۳_ از صابون ضد باکتری استفاده کنید تا همیشه سالم بمانید.

واقعا شواهدی وجود ندارد که استفاده از صابون ضد باکتری برای سلامتی مفید است، یکی از مسائل مهم در استفاده از صابون این نکته  است که: بعضی از انواع باکتری‌ها برای سلامتی ما بسیار ضروری هستند و صابون‌های ضد باکتری نمی‌توانند بین این دو تمایز قائل شوند.
به علاوه، تمام صابون‌ها در پاک‌کردن باکتری‌های انباشته موثر هستند.
مطالعات همچنین نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض طولانی مدت مواد شیمیایی تریکلوسان، یکی از عناصر اصلی در صابون ضد باکتری، ممکن است خطرات بهداشتی شامل مقاومت باکتریایی و اختلال هورمون را ایجاد کنند.

4. بعد از غذا خوردن دندان‌های خود را مسواک نزنید.

خوردن غذا، به خصوص مواد غذایی اسیدی  (مانند گوجه فرنگی، پرتقال، قهوه، چای و سودا) مینای دندان را نرم می کند.
مسواک زدن بلافاصله بعد از خوردن غذا باعث افزایش اثر اسید بر مینای دندان می‌شود و می‌تواند لنت دنتین را کاهش دهد و منجر به مشکلاتی چون حساسیت، تغییر رنگ و ترک خوردن شود. دندانپزشکان توصیه می کنند حداقل 30 تا 60 دقیقه پس از خوردن غذا مسواک بزنید.

۵_قهوه بخورید تا راحت‌تر بخوانید و انرژی بیشتری کسب کنید.

 آدنوزین ماده‌ شیمیایی است که هنگام خستگی در بدن افزایش می‌یابد و با خوابیدن مقدار آن کاهش می‌یابد. کم شدن آدنوزین در بدن سبب سرحالی و شادابی می‌شود.
باید بدانید به غیر از خواب، قهوه هم باعث کاهش  آدنوزین می‌شود. اما کافئین موجود در قهوه حدود بیست تا سی دقیقه زمان نیاز دارد تا روی آدنوزین تاثیر بگذارد.پس وقتی که قهوه می‌خورید و می‌خوابید، مقدار آدنوزین به شدت افت می‌کند و هنگام بیداری انرژی بیشتری را حس می‌کنید.
امیدوارم مطالب این پست وبلاگ یک تجربه برای شما مفید بوده باشد.



۲ دیدگاه

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی