۶ دلیلی که نباید ازدواج کنید. ۱
اشتراک گذاری مطلب

۶ دلیلی که نباید ازدواج کنید.

گاهی اوقات، وقتی نگاهی به دوروبرتان می‌کنید، می‌بینید همه دوستان و هم‌سن‌وسال‌های شما ازدواج کردند و یا حتی صاحب یک یا دو فرزند هم هستند. تو چنین شرایطی شما هم دوست دارید، ازدواج کنید. شاید تصمیم بگیرید، ازدواج کنید و تشکیل خانواده بدید. ولی آیا آماده این تغییر بزرگ هستید؟ واقعا قصد ازدواج دارید؟ یا به خاطر حرف‌های دوست و آشنا تصمیم به چنین کاری گرفتید؟
متاسفانه، دخترهای جوان بیشتر تحت‌تأثیر حرف و سخن دیگران هستند. خیلی از آنها، به دلایل کاملا مسخره‌ای ازدواج می‌کنند. در صورتی که واقعا آمادگی ازدواج را ندارند.
در این پست از وبسایت چیکادی در مورد نشانه‌هایی صحبت می‌کنیم، که اگر این نشانه‌ها را دارید، بیشتر در مورد ازدواج و شریک زندگی‌تان فکر کنید و حتی‌الامکان در تصمیم‌تان تجدیدنظر کنید.

۱_ عشق سابق خود را فراموش نکردید.

اولین و مهمترین دلیل آماده نبودن برای ازدواج، فراموش نکردن همسر یا نامزد سابق‌تان است. اگر هنوز به نامزد سابق‌تان فکر می‌کنید، یا مخفیانه شبکه‌های اجتماعی او را چک می‌کنید، بدانید: این جدایی هنوز برای شما حل‌ نشده. تا وقتی تکلیف رابطه قبلی را با خودتان مشخص نکردید، وارد یک رابطه عاشقانه جدید نشوید. چون مطمئنا هم به خودتان و هم فرد مقابل‌تان آسیب می‌زنید.

۲_ ارزش‌های خاصی برای خود دارید.

همیشه تو زندگی ما انسان‌ها، مسائلی وجود دارد که برای ما مهم و باارزش است. به طور مثال :
دوست داریم در شهری زندگی کنیم که در آن به دنیا آمدیم، در کنار خانواده و دوستان خود.
یا
از افراد سیگاری متنفریم.
در چنین شرایطی، نباید به خاطر ازدواج کردن، دست از عقاید خود بکشید.
این مسائل در کنار هم، هویت و شخصیت شما را تشکیل می‌دهد. مطمئن باشید : فراموش کردن ارزش‌ها و باورهای زندگی، کاری بسیار سخت و زمان‌بر است، ممکن است بعد از ازدواج به خاطر زیرپا گذاشتن ارزشهایتان کاملا پشیمان شوید و متاسفانه این پشیمانی، آغازی برای جنگ و جدل دائمی می‌شود.

۳_ احساس می‌کنید، چیزی درست نیست.

گاهی بدون هیچ دلیلی، احساس می‌کنیم چیزی درست نیست. راحت از کنار این ندای قلبی عبور نکنید. اکثر زوجهای جوان چنین حسی ندارند. پس، اگر فکر می‌کنید چیزی در این رابطه درست نیست، دست نگه دارید. بیشتر فکر کنید. نظر خانواده و دوست‌های خود را در مورد این ازدواج بدانید.
بعضی وقت‌ها، عزیزان ما، از ترس اینکه مبادا ما را ناراحت کنند، حرفی نمی‌زنند و یا انتقادی نمی‌کنند. خوب است گاهی به آنها فرصت دهیم تا نظرات خود را بدون هیچ ترس و نگرانی بیان کنند. شاید چیز مهمی در گفته‌های آنها پیدا کنیم.

۴_ در مرحله سختی از زندگی قرار دارید.

مراحلی مثل از دست دادن عزیز، ورشکستگی یا اتمام یک پروژه فوق‌العاده مهم، از جمله مواردی است که احتیاج به کمی صبر و تحمل دارد.
بهتر است در چنین شرایطی، به ازدواج فکر نکنید.چون فکر ازدواج در چنین شرایطی، فقط برای فراموش کردن مشکلات زندگی بوجود می‌آید. و با گذر زمان و حل مشکلات، نگاه ما به ازدواج کاملا عوض می‌شود.
پس در شرایط سخت زندگی، وقت‌تان را با اعضای خانواده و دوستان خود بگذرانید، تا کم کم راهی برای درمان زخم‌هایتان پیدا کنید.

۵_ می‌خواهید همرنگ جماعت شوید.

حتی اگر با دوست و فامیل خود در ارتباط هم نباشید، از طریق شبکه‌های اجتماعی از تمام جزئیات زندگی آنها با خبر می‌شوید. اینکه کدام یک از دوست‌ها یا اقوامتان به تازگی ازدواج کردند.
خوب، کاملا طبیعی است که در چنین شرایطی، شما هم بخواهید تشکیل خانواده بدهید. ولی هیچ عقل سلیمی این کار شما را تایید نمی‌کند.
شما زمانی باید به طور جدی به ازدواج فکر کنید که آمادگی یک زندگی جدید را داشته‌باشید. نه اینکه به‌خاطر همرنگ جماعت شدن تصمیم به ازدواج بگیرید!

۶_ به کسی اعتماد ندارید.

اعتماد نداشتن به دلایل مختلفی بوجود می‌آید. یکی از این دلایل، اتفاقات یا تجربه‌های تلخ گذشته است.
باید آگاه باشید :
اعتماد، لازمه یک رابطه دو طرفه است. ازدواج بدون اعتماد، امکان‌پذیر نیست.
تا وقتی که مشکلات گذشته خود را حل‌وفصل نکردید، به فکر ازدواج نباشید. این به نفع شماست. وگرنه وارد مردابی می‌شوید که هر چه بیشتر دست‌وپا بزنید، بیشتر فرو می‌روید.

۷_ منفی‌نگر و بدون اعتماد‌به‌نفس هستید.

اگر افسرده، منفی‌نگر بدون اعتماد‌به‌نفس هستید، ازدواج نکنید. اول باید روی روح و روان خودتان کار کنید.
بدانید :
افراد منفی‌نگر دنیا را سیاه یا سفید می‌بینند، همه چی در نظر آنها یا خوب است یا بد. متأسفانه، این نوع نگرش، مشکلات زیادی را بعد از ازدواج بوجود می‌آورد. پس، قبل از ازدواج روی مسائل و مشکلات ذهنی و روحی خود کار کنید. شما تا وقتی که خوشحال نباشید، نمی‌توانید کس دیگری را خوشحال کنید.
موفق باشید.

۱ دیدگاه

  1. abdolnabi solimaniabdolnabi solimani میگه:

    برای ازدواج کردن دلایل بسیاری وجود دارد اما برای ازدواج نکردن دلیل آوردن اغلب سخت و مشکل است.

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی