۷ کاری که انجامش باعث می‌شود دیگران فورا از شما متنفر شوند! ۲
اشتراک گذاری مطلب

۷ کاری که انجامش باعث می‌شود دیگران فورا از شما متنفر شوند!

حتما شما هم افرادی را می‌شناسید که چه در زندگی واقعی چه در فضای مجازی همیشه مورد توجه‌اند. تو چنین شرایطی آدم از خودش می‌پرسد: چه چیزی در این فرد وجود دارد که همه را به سمت خودش جذب می‌کند؟ چرا من هر کاری که انجام می‌دهم، نمی‌توانم مثل او باشم؟ چرا دیگران دائما از من دوری می‌کنند ولی در عوض فلانی را خیلی تحویل می‌گیرند؟
خیلی از افراد تو چنین مواقعی شروع به ایراد گرفتن از خود می‌کنند.
به طور مثال : شاید چون لباس‌هایی که می‌پوشم ارزان و بی‌کیفیت هستند، چون خیلی لاغر و زشتم، چون چاق و احمق به نظر می‌رسم، چون ماشین ندارم، چون.....
این افراد متوجه یک چیز نیستند. این ظاهر آنها نیست که باعث فراری دادن دیگران می‌شود، بلکه رفتارهایی است که ناخودآگاه سبب می‌شود دیگران از آنها بیزار شوند.
مشکل این افراد، ساده و قابل حل است. کافیه یک سری از جزئیات را در رفتارشان رعایت کنند تا شاهد اتفاق‌های خوبی در روابط‌شان باشند.

عادت‌های که باعث می‌شود دیگران از شما دوری کنند:

۱_ استفاده از  تلفن همراه.

یکی از رفتارهای زننده و دور از ادب در یک رابطه دوستانه، این است که وقتی طرف مقابلت شروع به صحبت می‌کند، دائما به گوشی خود نگاه کنید و یا مشغول ارسال پیامک باشید. حتی اگر یک نگاه سریع هم به گوشی خود بیاندازید، باعث بی‌احترامی می‌شود. متأسفانه خیلی از افراد این کار را انجام می‌دهند و بعدش هم تعجب می‌کنند که چرا هیچکس تمایلی به همنشینی با انها ندارد.
پس هنگام مکالمه تمام تمرکزتان را روی شخصی که با او در ارتباطید، بگذارید.

۲_نام بردن از افراد مشهوری که می‌شناسید .

بدون شک، آشنایی با افراد معروف خیلی هیجان‌انگیز است. اما این هیجان برای شما که با فرد معروفی دوست هستید، شیرین است. اینکه شما با چه کسانی دوست هستید، برای دیگران اهمیتی ندارد. و اگر در مکالمه‌هایتان مدام از افراد مشهوری که می‌شناسید، صحبت کنید، باعث دوری دیگران از شما می‌شود.
به طور کلی، وقتی ما از افراد مشهور نام می‌بریم، در واقع در حال نشان‌دادن اعتماد‌به‌نفس پایین خود هستیم. ما با این رفتار می‌خواهیم خودمان را مهم جلوه بدهیم ولی متاسفانه کاملا نتیجه عکسی برایمان به ارمغان می‌آورد.

۳_ افشای خصوصی‌ترین مسائل زندگی خودتان یا دیگران.

یکی از رفتارهای اشتباه در برخوردهای اجتماعی، صحبت کردن در مورد خصوصی‌ترین مسائل زندگی‌تان است. وقتی در مورد مسائل خصوصی خود یا اطرافیانتان صحبت می‌کنید، در واقع خود را فردی کاملا غیراعتماد معرفی می‌کنید.
لازم نیست دیگران از روابط صمیمی شما با همسرتان و یا اینکه دخترخاله متأهل‌تان، با مرد دیگری رابطه دارد، چیزی بدانند.

 ۴_ شایعه‌پراکنی.

شایعات، شما را کوچک و حقیر نشان می‌دهد. مردی را تصور کنید که مدام در حال صحبت در مورد اشتباهات و بدشانسی‌های دیگران است. صحبت‌های این مرد چه حسی به شما می‌دهد؟ هیچکس تمایلی به رابطه داشتن با چنین مردی ندارد. به قول روزولت:
"ذهن‌های بزرگ درباره ایده‌ها، ذهن‌های متوسط در مورد وقایع و ذهن‌های کوچک در مورد مردم بحث می‌کنند"

۵_ داشتن ذهنی بسته.

شاید بپرسید: منظور از ذهن بسته چیست؟ شاید هم فکر کنید ذهن بسته یعنی اینکه فرد اطلاعات کمی داشته باشد.
اما منظور ما در اینجا چیز دیگری است. ذهن بسته، مربوط به افرادی است که فکر می‌کنند همه چیز را می‌دانند و حاضر نیستند هیچ حرفی مخالف عقاید خود را بشنوند.
هم کلام شدن با این افراد، چندان سرگرم‌کننده نیست. زیرا یک مکالمه دلپذیر، زمانی صورت می‌گیرد که شما بدون هیچ پیش‌داوری و قضاوت به حرفهای دیگران گوش فرا دهید، حتی اگر با نظر آنها موافق نباشید.

۶_ کنجکاو نبودن در مورد دیگران.

فردی که در مورد دیگران کنجکاو نیست همیشه در مکالمه‌ها خودمحور است و فقط خودش صحبت می‌کند. تو چنین مواقعی طرف مقابل دائما منتظر است که آقا یا خانم خودمحور ساکت شود تا فرصتی هم  برای صحبت کردن به او داده‌شود.

۷_ شل و وارفته دست دادن.

در بیشتر مواقع، اولین کاری که موقع آشنایی انجام می‌دهیم، دست دادن با طرف مقابل است. وقتی خیلی شل و وارفته دست می‌دهیم، حس بی‌میل بودن خود را به شخص مقابل القا می‌کنیم. ممکن است واقعا چنین منظوری نداشته‌باشیم، ولی اینطور دست دادن باعث می‌شود، دیگران دوست نداشته‌باشند با ما در ارتباط باشند.

۸_ کنترل نکردن احساس.

کسانی که هوش هیجانی پایینی دارند، قادر به کنترل احساسات خود نیستند. آنها موقع عصبانیت شروع به دادوفریاد می‌کنند. این رفتار سبب می‌شود دیگران کمتر به شما اعتماد کنند. هیچکس دوست ندارد همنشین فردی شود که موقع ناراحتی یا عصبانیت بدترین حرفها را به زبان می‌آورد.

۲ دیدگاه

  1. abdolnabi solimaniabdolnabi solimani میگه:

    سلام
    هر فردی طرز تفکر و احساسات خاص خودش را دارد و انسانی آزاده است، پس می‌تواند فردی را دوست داشته باشد و یا از فردی متنفر باشد و این کاملا به سلیقه و خصوصیات اخلاقی وی باز می‌گردد.

    • کاملا درسته. ولی گاهی رفتارهای ما پیام اشتباهی را منتقل می‌کنند. به غیر از تفاوت در طرز تفکر و احساس، نوع رفتار هم باعث جذب یا دفع دیگران میشه.ممنون از حضور گرمتون.
      پاینده باشید

  2. سلام ، چند کامنت گذاشتم ، الان هم مطلبتون خواندم ، آره ، اینرو هم بگم که برخی کاری نکرده ازت متنفرند چه برسه به اینها.

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی