کسب‌وکار آموزش محور کاری پرسود و چراغ خاموش. ۳
اشتراک گذاری مطلب

کسب‌وکار آموزش محور کاری پرسود و چراغ خاموش.

کسب درآمد از تولید و فروش محصولات اموزشی:
آیا نرم‌افزار جدیدی خریدید ولی نمی‌دانید چگونه از آن استفاده کنید؟ آیا می‌خواهید بدانید با سه موادی که در یخچال خانه خود دارید چه غذایی برای شام درست کنید؟ برای دسترسی به این اطلاعات، سری به فضای گسترده اینترنت بزنید تا در کمترین زمان، بهترین جواب‌ها را بدست آورید.در حقیقت موتور جستجوی گوگل تبدیل به دیکشنری آنلاینی شده که جواب بیشتر سوالات را در خود دارد. و همین نیاز به اطلاعات و دستورالعمل، فرصت جدیدی برای کسب‌وکار پدیدآورده.

اما چه کسب‌وکاری؟

کسب‌وکار آموزش محور.

این کسب‌وکار برای کسانی که سرمایه‌ای ندارند ولی در عوض اطلاعات زیادی دارند یا در زمینه بخصوصی مهارت دارند، فوق‌العاده است. امروزه افرادی زیادی بدون سروصدا و چراغ خاموش در حال کسب‌درامد چند میلیون تومانی در ماه هستند. آنها با تولید محتوی آموزشی و فروش اطلاعات خود به سود بالایی دست پیدا کردند.

این کسب‌وکار امروزه به یکی از پرسودترین مشاغل اینترنتی تبدیل شده، طبق تحقیقات انجام شده تا سال  ۲۰۲۱ درآمد این کار به بیش از ۲۴۰ میلیارد دلار در سال می‌رسد.

اما چه کسانی می‌توانند از فروش اطلاعات به درآمد برسند؟

بیشتر مردم باور ندارند که از پس این کار برمیان. ولی حقیقت اینجاست: برای تولید و فروش یک محصول آموزشی، لازم نیست متخصص باشید. شما فقط باید، کمی بیشتر از دیگران بدانید. پس فرقی نمی‌کند شما یک زن خانه‌دار، یک بازنشسته یا یک دانشجوی در حال تحصیل باشید، در هر صورت می‌توانید مهارت خود را به آموزش ویدئویی تبدیل کنید و آن را به فروش بگذارید.

مباحثی که می‌توانید از آنها استفاده کنید شامل هنر ، عکاسی ، توسعه شخصی ، موسیقی ، باغبانی ، آشپزی ، بازاریابی ، فناوری ، زبان و..... است.
بسیاری از افراد، با برگزاری دوره‌های آنلاین آموزش چیزهایی مانند گیتار ، نحوه استفاده از نرم افزار خاص یا نحوه پخت نان به درآمد میلیونی دست پیدا کرده‌اند.اما چرا انقدر راحت به درآمد میلیونی رسیدند؟
چون این نوع از کسب‌وکار، یک درآمد منفعل به شما ارائه می‌دهد. شما فقط باید یک بار محصول آموزشی خود را تولید کنید و سپس بارها و بارها آن را بفروشید. از طرفی دیگر، با برگزاری کلاسهای آنلاین، قادرید از سراسر کشور دانشجو جذب کنید.

اما برای گرفتن بهترین نتیجه، حتما روی کیفیت آموزش خود تمرکز کنید و از روشهای مختلفی همچون تولید محتوا آموزشی به صورت پی‌دی‌اف، فیلم و فایل صوتی استفاده کنید.
نکته مهم برای شروع تولید وفروش محتوا آموزشی :
شما در حال ورود به یک بازار با پتانسیل بالای درآمد هستید که قواعد خودش را برای بازاریابی و فروش دارد. درست مثل این که روز اول تدریس وارد یک آموزشگاه شده‌اید که از قوانین، شاگردان و سایر موارد آن هیچ اطلاعی ندارید. به کمی زمان و صبر نیاز دارید.
یکی از قواعد مهم برای کسب‌درآمد از طریق تدریس یا تولید محتوای آموزشی، اطلاع از نیاز مخاطب هست.
بسیاری از آموزشگاهها دوره‌های جدید آموزشی خود را بر اساس تقاضای شاگردان حاضر در کلاس ایجاد می‌کنند. پس آموزش‌های مشابه را در سایت‌های مختلف با دقت بررسی کنید، حتی تعداد بازدید، تعداد دانلود و کامنت‌های آن را بررسی کنید. اگر نمونه آموزش مد نظر شما تاکنون ارائه نشده یک نمونه رایگان خوب بسازید تا بتوانید بازخورد آن را ارزیابی کنید. این بازخورد به شما خواهد گفت که چه کسی قرار است از آموزش شما استفاده کند و چرا.



۳ دیدگاه

  1. هلو کوکهلو کوک میگه:

    آموزش آشپزی در هلوکوک!

    holoocook.blog.ir

  2. ما این کار و چند ماهی هست شروع کردیم اما تا بحال هیچ درآمدی نداشته تازه هزینه هم کردیم.

    • کار اینترنتی هم مثل کارای دیگه کمی احتیاج به زمان داره.
      چند سال پیش که اولین سایت‌های فروش فایل آغاز به کار کرد. چند تا فایل برای فروش تو این سایت‌ها گذاشتم(فایلود و فایلوکس)
      یه مدت گذشت تا اولین فروشمو داشته باشم. عالی بود. بعدش یک کتاب در مورد آموزش ارتکم آماده کردم. اولین کتاب آموزشی تو این زمینه بود و تبدیل به یکی از پرفروش ترین فایلها شد.
      همین الان هم درآمد خوبی از اینترنت دارم. و خدا رو شکر می‌کنم. اما چند سالی گذشت تا به این مرحله رسیدم. شما هم نگران نباشید. همه چی روبراه میشه

  3. سلام حالب خوبی رو با این نوشته منتقل کردید و زنگ بیدار باش خوبی بود

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی