دعوا کنید تا طلاق نگیرید! ۲
اشتراک گذاری مطلب

دعوا کنید تا طلاق نگیرید!

زن و شوهرهایی که دعوا نمی‌کنند، طلاق میگیرن.
آیا تا حالا به این قضیه فکر کردید که نتیجه زندگی بدون درگیری، چه چیزی می‌تواند باشد؟ آیا زندگی متاهلی بدون بحث و دعوا امکان‌پذیره؟ اصلا در چه شرایطی بین زن و شوهر بحثی صورت نمی‌گیرد؟
بحث و درگیری در زندگی زناشویی به قدری مهم است که از آن، به عنوان یک خبر خوب می‌توان یاد کرد. در روابطی که درگیری وجود ندارد، شاید در ظاهر همه چی آرام و خوب به نظر برسد ولی یک روز صبح، همسرتان با خونسردی به شما اطلاع می‌دهد،  زندگی زناشویی‌تان به پایان رسیده‌است.
در چنین شرایطی به تنها چیزی که فکر می‌کنید این است که چه اتفاقی برای زندگی آرام و بی‌دغدغه‌تان افتاده‌است؟
در جواب این سوال باید عرض کنم هر رابطه‌ای احتیاج به سرمایه‌گذاری بلندمدت دارد، سرمایه‌گذاری بلندمدت در رابطه یعنی گفتگوی صادقانه، تبادل نظر، بحث و اختلاف سلیقه.
در رابطه‌ای که درگیری وجود ندارد یعنی: دو طرف حرفی برای گفتن به هم، ندارند و همین سکوت، آغاز سقوط زندگی متاهلی است.
اصلا مگر می‌شود دو نفر که در خانواده‌های مختلف با دو دنیای متفاوت بزرگ شدند، هیچ اختلاف نظری نداشته باشند؟ اینکه در زندگی گاهی کدورت و ناراحتی پیش بیاد کاملاً طبیعی است و اگر چنین نشد باید دنبال دلیلش بگردیم.

دلایلی که مانع دعوا و بحث بین زن و شوهر می‌شود:

۱_ ترس از دعوا

گاهی زن‌ها با ناراحتی عنوان می‌کنند از دعوا، از ناراحتی بعد از دعوا، از سردی رفتار همسر بعد از درگیری متنفرن. به همین دلیل تا حد امکان از بحث و درگیری دوری می‌کنند.

۲_ بیان نکردن احساسات:

خیلی وقتها یکی از زوجین در مورد مشکلاتی که باعث ناراحتی‌اش می‌شود صحبت نمی‌کند و انقدر این کار ادامه پیدا می‌کند تا برایش غیرقابل‌تحمل شود. در این شرایط کدورتش را با بیرحمی و بی‌ادبی بیان می‌کند و بدین ترتیب با دست خود همه چیز را خراب می‌کند.
همیشه این نکته را به یاد داشته‌باشید:
در هر رابطه‌ای، همیشه یک سری انتظارات از طرف مقابل وجود دارد. وقتی انتظارات برآورده نشود، ناامیدی ایجاد می‌شود و نتیجه ناامید شدن ناراحتی است. پس، برای جلوگیری از این مساله، صحبت کنید. در مورد تمام چیزهایی که باعث ناراحتی شما می‌شود و یا هر چیزی که برایتان مهم است، صحبت کنید. تا وقتی صحبت نکنید، چگونه طرف مقابل از خواسته‌های شما آگاه شود؟
صحبت کردن همیشه خوب است. باعث نزدیکی بیشتر طرفین می‌شود. اما برعکس، ارتباط ضعیف باعث نابودی رابطه می‌شود.
 پس، از ترس و درگیری نترسید. این مساله هر چند هم ناخوشایند باشد باز هم برایتان سودمند است. در حین دعوا حرف‌هایی زده‌می‌شود که باعث آگاه‌تر شدن شما از علت ناراحتی و انتظارهای طرف مقابلتان می‌شود. اختلاف بین شما و همسرتان می‌تواند سازنده و مفید باشد،اگر با احترام و صداقت همراه باشد.


۲ دیدگاه

  1. ناشناسناشناس میگه:

    والا ما پدرمون در اومده از بس دعوا کردن:/

    • دیدن دعوای پدرومادر بدترین شکنجه برای بچه‌هاست. همه ما این شرایط تلخ و تجربه کردیم ولی متاسفانه باز هم وقتی خودمون پدر یا مادر شدیم همون رفتارها و دنبال میکنیم

  2. واقعا؟ مگه میشه؟ دعوا که جز اعصاب خوردی نداره؟

    • آره دعوا اعصاب آدم و بهم میریزه ولی تو دعوا، طرف حرفهایی که مدتها تو دلش بوده رو بیان میکنه. این خیلی مهمه بدونیم چی شریک زندگیمونو ناراحت میکنه.

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی