روش‌های جستجو در گوگل که اکثر مردم نمی‌دانند. ۱
اشتراک گذاری مطلب

روش‌های جستجو در گوگل که اکثر مردم نمی‌دانند.

 ۹۶ درصد مردم از این روشهای جستجو در گوگل بی‌خبرند!
حتما برای شما هم پیش آمده که کلمه‌ای را در گوگل سرچ کردید ولی صفحاتی که گوگل برای شما به نمایش گذاشته، برایتان راضی‌کننده نبوده، به طور مثال برای یافتن کتابی جذاب اینترنت را جستجو می‌کنید اما نتیجه‌اش ظاهر شدن کلی صفحه تبلیغاتی است.چنین مسائلی باعث تلف‌شدن وقت کاربر می‌شود. باید بدانید استفاده از موتور جستجوی گوگل هم، پیچ‌و‌خم‌های خودش را دارد. و آگاهی از این نکات ظریف باعث می‌شود سریعتر و دقیق‌تر به اهداف خود برسید.
در ادامه کاربردی‌ترین تکنیک‌های جستجو در گوگل را که اکثر کاربران فعال اینترنتی از آن بی‌خبرند را برایتان شرح می‌دهیم تا در کمترین زمان به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنید:
روش‌های صحیح جستجو در گوگل :
روشهای جستجو در گوگل
۱_ از علامت منفی برای فیلتر کردن اطلاعات مورد نظر خود استفاده کنید:
فرض کنید که شما به دنبال نتایج جستجو کلمه “کفش مردانه هستید” و پس از سرچ این کلمه، نتایج جستجو برای شما کفش‌های زنانه هم نشان میدهد. در این جور مواقع شما می‌بایست پس از نوشتن کلمه کفش مردانه عبارت (-زنانه) را اضافه کنید. در این حالت، برای شما فقط کفش‌های مردانه نمایش داده می‌شود.
۲_یافتن وب‌سایت‌های مشابه:
فرض کنید موضوع جالبی در اینترنت یافته‌اید و می‌خواهید وب‌سایت‌هایی را که محتوای مشابهی دارند، بیابید. برای انجام این کار کافی است که از عبارت ":related" استفاده کرده و سپس آدرس سایت مد نظر را وارد کنید. در نظر داشته باشید که میان عبارت و آدرس وب‌سایت مدنظرتان فاصله قرار ندهید
۳_ کلمات کلیدی موضوع مورد نظرتان را جستجو کنید.
هر چقدر کلماتی که شما در گوگل جستجو می کنید واضح و شفاف باشد، شما با سرعت بالاتری به نتیجه دست پیدا خواهید کرد. در مقابل اگر جستجوی خود را کلی مطرح کنید قطعاً با نتایج متفاوتی رو به رو خواهید شد.
برای مثال اگر به دنبال اطلاعات مربوط به یک مدل گوشی خاص هستید به جای جستجوی کلمه ی “موبایل”، بهتر است سرچ خود را جزئی تر به صورت “موبایل سامسونگ مدل Galaxy Note3” انجام دهید تا سریعاً به نتیجه ی مطلوب دست پیدا کنید.

۴_ از علامت نقل قول استفاده کنید:

بسیاری از اوقات پیش می‌آید که دنبال یک آهنگ می‌گردید که فقط قسمتی از متن آن را بلد هستید، در این جور مواقع شما می بایست متن خود را داخل(“ ”) قرار دهید.
استفاده از نشان‌های نقل‌قول می‌تواند در جستجو بسیار کارآمد باشد. فرض کنید عبارتی را بدون به کار بردن نقل‌قول جستجو کرده‌اید. در چنین حالتی نتایجی را مشاهده خواهید کرد که کلمات عبارت جستجو شده به‌صورت نامرتب در آن دیده می‌شود.
این در حالی است که استفاده از نقل‌قول به شما کمک خواهد کرد تا نتایجی را به دست آورید که عبارت مدنظرتان به‌صورت منظم و پشت سر هم در مقاله یا مطلب مدنظر وجود داشته باشد. درواقع حالت اول برای زمانی مناسب است که شما از صحت عبارت مدنظرتان اطمینان نداشته باشید.

۵_از بازه زمانی استفاده کنید:

گاهی اوقات به اطلاعاتی نیاز داریم که متعلق به دوره زمانی خاصی هستند. برای دست یافتن به این اطلاعات می‌توانید بازه زمانی را به جستجوی خود اضافه کرده بدین صورت که بین دو زمان متفاوت از سه نقطه استفاده کنیم.
مثال: مقاله های پزشکی۱۳۹۸...۱۳۵۲

۶_جستجوی نوع خاصی از رسانه‌ها:

اگر شما به دنبال جستجوی نوع خاصی از رسانه مثلاً (عکس، آهنگ و یا فیلم) در گوگل هستید، بهتر است در جستجوی خود نوع آن را مشخص کنید.
به عنوان مثال “آهنگ شیدایی از محسن چاوشی”.

۶_جستجوی نوع خاصی از فایل.

در صورتیکه به دنبال نوع خاصی از فایل هستید می توانید پسوند آن فایل را با فرمت زیر در کنار عبارت مورد جستجوی خود در گوگل وارد کنید.
برای مثال : File Type:PDF ” نحوه ی صحیح جستجو در گوگل.

۷_جستجو در یک وب سایت خاص .

گاهی پیش می‌آید شما مطلبی را قبلاً در سایتی مشخص، مطالعه کرده‌اید. اما اکنون هر چه در آن سایت به دنبال مطلب مورد نظر جستجو می‌کنید، آنرا پیدا نمی‌کنید. شما می‌توانید آن مطلب را در گوگل با مشخص کردن سایت مورد نظر جستجو کرده و به آن دست یابید. به طور مثال تولیدمحتوا در وبلاگ یک تجربه.

۸_ استفاده از cached:

اگر لیستی از صفحات را یافتید و مثلا روی یکی از آن‌ها کلیک کردید و آن سایت بالا نیامد (یعنی موقتا یا دایما در دسترس نبود) در زیر گزینه مربوطه در صفحه جستجو، روی Cached کلیک کنید تا حداقل متن صفحه را که در گوگل ذخیره شده است مشاهده کنید.
امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.


۱ دیدگاه

  1. درود 

    مطالب شمارو مطالعه کردم...وبلاگ خوبی دارین
    بنده تازه این وبلاگ رو زدم و کدنویسیش رو خودم از صفر نوشتم اما سابقه چند ساله در بلاگ دات آی آر دارم و بلاگ های زیاد و پر بازدید کننده ای داشتم.
    من شمارو دنبال میکنم و خوشحال میشم شما هم وبلاگ بنده رو دنبال کنید.
    ممنون

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی