کودکان دنیا را چگونه می‌بینند؟ ۱
اشتراک گذاری مطلب

کودکان دنیا را چگونه می‌بینند؟

نامه‌های کودکان به خدا، سفری الهام‌بخش به ذهن کودک.
چند سال پیش، کتابی تحت عنوان نامه‌های کودکان به خدا، در آمریکا منتشر شد، که بعد از مدتی به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها تبدیل شد.
این کتاب، سفری الهام‌بخش به ذهن کودک است و احتمالا یکی از بهترین کتابهایی است که تاکنون خوانده‌شده. در هیچ کتاب دیگری، نمی‌توان با خواندن فقط چند کلمه ساده روی کاغذ، اینقدر یاد گرفت و احساس کرد.
کتاب نامه به خدا شامل نامه‌های کودکانه‌ای است که با طراوت و طنز غیرمنتظره، دنیا را از طریق چشم کودک نشان می‌دهد.
بیشتر نامه‌های موجود در این کتاب، در مورد رقابت برادر و خواهر، طلاق، تعطیلات، از دست دادن یک حیوان خانگی محبوب، عشق اول است.
در زیر نمونه‌هایی جالب از نامه‌های کودکان به خدا آورده شده:

نمونه‌هایی از نامه‌های کودکان به خدا

خانم و آقای خدا، خانواده ی شما چه جوری است؟ عیسی بچه ی بزرگ خانواده است؟ کارن(7ساله)

خدای عزیز، توی مدرسه یاد گرفتم که تو میتونی از کرم ابریشم پروانه بسازی. به نظر من این کارت محشره. برای خواهرم چه کار میتونی بکنی؟ او زشته. لطفا به پدر و مادرم نگو که من این را برات نوشتم. رفیق تو : گرگ (11ساله)

تو چه کسی را عبادت می کنی؟ اگر عبادت نمی کنی فکر می کنی بتوانی به من اجازه بدی این کار و انجام ندم؟

خدای عزیز،پدرم فکر می‌کنه که توست. لطفاً او را به راه راست هدایت کن.

خدای عزیز،آتشفشان‌ها خیلی محشرند. اما تو باید یاد بگیری عصبانیت خودت را کنترل کنی!(این حرفی است که مادرم همیشه به من می‌زند).
با عشق

به جای اینکه بگذاری مردم بمیرند و مجبور باشی آدمای جدید بیافرینی، چرا کسانی را که هستند، حفظ نمیکنی؟

آیا تو واقعاً میخواستی زرافه اینطوری باشه یا اینکه این یک اتفاق بود؟

لطفاً برام یه اسب کوچولو بفرست. من قبلاً هیچی از تو نخواسته بودم. میتونی درباره‌اش پرس‌و‌جو کنی.

خدای عزیز می‌خوام تو جشن هالوین لباس شیطون بپوشم ؛ از نظر تو اشکالی نداره ؟

خدای عزیز آیا تو واقعا نامرئی هستی یا این فقط یک شوخی است

خدای عزیز آیا تو خدای حیوونا هستی یا خدای اونا یکی دیگه ست ؟

خدای عزیز اگه واقعا منظورت اینه که باید با دیگران همون کاری رو کرد که اونا با تو میکنن ؛ پس من باید حساب برادرم رو برسم !

خدای عزیز من امریکایی هستم، تو چطور ؟

خدای عزیز به خاطر برادر کوچیکم متشکرم ولی من دعا کرده بودم که یه توله سگ داشته‌باشم.

شرط می‌بندم که برای تو خیلی سخته که به همه آدمها در همه جای دنیا عشق داشته‌باشی.خانواده ما فقط از ۴ نفر تشکیل شده و من هیچ وقت نمی‌تونم این کارو بکنم.

اگر روز یکشنبه توی کلیسا رو نگاه کنی بهت کفشای نوام رو نشون میدم.

ما خوندیم که توماس ادیسون روشنایی رو اختراع کرد اما توی مدرسه دینی می‌گن که تو اینکار رو کردی. پس شرط میبندم که ادیسون فکر تو رو دزدیده.

اگر تو نمی‌گذاشتی که دایناسورها منقرض بشن ما دیگه کشوری نداشتیم. تو کار درستی کردی.

خدای عزیز،
شاید هابیل و قابیل همدیگه رو نمی کشتند اگه هر کدوم یه اطاق خواب جداگانه داشتند. برای من و برادرم که مؤثر بوده.

آقای خدای عزیز،
دلم می خواست آدما رو یه جوری می ساختی که آنقدر آسون تیکه پاره نشن. من تا حالا سه جای بخیه و یه دونه جای زخم دارم.

خدای عزیز، از اینکه پدر و مادر، خواهرم آنیتا و پدربزرگ و مادر بزرگ به این خوبی به من داده‌ای متشکرم . آنها واقعا مهربان و فوق العاده‌اند . در مورد برادرم فیل تورا می‌بخشم. فکر کنم در مورد او نتوانستی کارت را تمام کنی. سین (12 ساله)




۱ دیدگاه

  1. abdolnabi solimaniabdolnabi solimani میگه:

    سلام به نظر من نامه‌های کودکان به خدا با محور قرار دادن این واقعیت که سرچشمه اعتقاد ، ایمان ،دین ،مذهب ،شخصیت و تربیت بچه ها طرز تلقی آنان از خداست بسیار سپاسگزارم مطلب عالی بود موفق باشید دختر گلم.

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی