چگونه بدون پول ثروتمند شویم؟ ۱
اشتراک گذاری مطلب

چگونه بدون پول ثروتمند شویم؟

فرمول ساده برای ثروتمندشدن.
آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا افراد فقیر روز به روز فقیرتر می‌شوند؟ در حالی که ثروتمندان، ثروتمندتر می‌شوند؟ جواب این سوال بسیار ساده است. طرز فکر این دو گروه با هم متفاوت است. ممکن است این سوال برایتان پیش آید که چه ربطی بین طرز فکر و ثروتمند‌شدن وجود دارد؟ اصلا مگر بدون پول هم می‌شود ثروتمند شد؟

بله می‌شود. ثروتمند شدن از فکر انسان شروع می‌شود. در واقع ذهنیت ثروت باعث جنب‌وجوش فرد می‌شود. کسی که احساس بدبختی و بیچارگی می‌کند، هیچوقت پولدار نمی‌شود. زیرا این طرز فکر وحشتناک به او اجازه انجام کاری را نمی‌دهد. در واقع قدرت انجام کار را از او می‌گیرد. پس برای ثروتمندشدن ابتدا به هیچ پولی نیاز نیست. برای شروع، ذهن فرد باید سرشار از خواستن و اشتیاق برای ثروتمندشدن باشد، تا بتواند با روحیه بالا، اهدافی فوق‌العاده برای خود تنظیم کند، سپس با برنامه‌ریزی به سمت موفقیت قدم بردارد.

وقتی به رفتار افراد فقیر و غنی دقت می‌کنیم، می‌بینیم غیر از رفتار حتی طرز نگرش آنها هم با هم فرق دارد در ادامه به تفاوت طرز فکر آنها اشاره می‌کنیم:

هفت طرز فکر متفاوت افراد میلیونر و متوسط :

۱_ اهداف بلندمدت داشتن.

اگر می‌خواهید ثروتمند شوید ، باید به آینده نگاه کنید و روی شرایط فعلی زندگیتان تمرکز نکنید. این یعنی تعیین هدفهایی که ممکن است سالها یا دهها سال طول بکشد ، در واقع هر چقدر تفکر خود را به سمت آینده دورتری بکشانید، ثروتمندتر خواهید شد. زیرا اهداف بلندمدت شما را وادار می‌کند به سوالاتی همچون چطور امسال درآمدم را دوبرابر کنم؟ فکر کنید. در غیر این صورت مجبورید از خودتان بپرسید: چطور قسط‌های این ماهم را پرداخت کنم؟

۲_ از تغییر استقبال می‌کنند.

مهم نیست چند سالتان باشد. همه ما از تغییر می‌ترسیم. زیرا برای ایجاد تغییر مجیوریم از محدوده امن زندگی خود بیرون بیایم و با ناشناخته‌ها روبرو شویم. برخورد ثروتمندان با تغییر متفاوت از افراد معمولی است. آنها تغییر را به چشم یک فرصت می‌نگرند و همین نگرش آنها را وادار به اقدام می‌کند.
در واقع افراد طبقه متوسط نسبت به تغییرات یک ذهنیت منفی دارند اما میلیونرها معتقدن :تغییر چه منفی چه مثبت به نفع آنها خواهد بود.

۳_ داشتن اعتمادبه‌نفس.

اعتمادبه‌نفس اولین قدم برای انجام کارهای بزرگ است. اعتمادبه‌نفس از طریق آماده بودن برای شرایط و تلاش سخت حاصل می‌شود. برای اینکه برای شرایط مختلف آماده باشید باید یادگیری خود را افزایش دهید. روی خودتان کار کنید تا به مرحله‌ای برسید که فکر کنید می‌توانید از پس انجام هر کاری بربیاید.

۴_ تمرکز روی رضایت بلندمدت.

افراد فقیر پی رضایت آنی خود می‌روند. هر چه که ببیند و دوست‌داشته‌باشند، می‌خرند. اما افراد ثروتمند منتظر اتفاقات عالی در آینده هستند. آنها به دنبال آزادی مالی هستند نه احساس لذت زودگذر.

۵_کارهای مختلف را به افراد کاردان واگذار می‌کنند.

ثروتمندان منبع درآمد متنوعی دارند. آنها کارهای مختلف را به افرادی می‌سپارند که معتقدند کار را بهتر از خودشان انجام می‌دهند. ولی افراد فقیر معتقدند همه کارها را باید خودشان انجام دهند. در نتیجه توان سرمایه‌گذاری روی کارهای مختلف را ندارند.

۶_ سخاوت و بخشش جزئی از زندگی آنهاست.

افراد فقیر معتقدند توانایی پرداخت هدیه وکمک به دیگران را ندارند. اما ثروتمندان سخاوت را یک ضرورت در زندگی‌شان می‌دانند. آنها به قانون کاشت و برداشت محصول اعتقاد دارند. یعنی هر چقدر که ببخشند، در عوض مبلغ بیشتری دریافت می‌کنند.

۷_نگرش مثبت نسبت به پول.

ثروتمندان برای پول احترام زیادی قائل‌اند، اما برعکس افراد فقیر هیچ ارزشی برای پول قائل نیستند. آنها از اصطلاحاتی همچون پول، چرک کف دسته و... استفاده می‌کنند. بالطبع با چنین تفکری هیچوقت به پول نمی‌رسند.

۱ دیدگاه

  1. abdolnabi solimaniabdolnabi solimani میگه:

    سلام به نظر من راه انداختن یک سایت چندان هم پول نمی خواهد حتی سرمایه هنگفتی ام لازم ندارد به شرط اینکه ابتکار داشته باشید و وارد حوزه ای بشوید که تخصصش را دارید و می توانید از آن کسب درآمد کنید با تشکر بابت راهنمایتون آموزنده و مفید دست گلتون درد نکنه موفق باشید.

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی