چگونه با آرایش صورت و مو جوان‌تر به نظر برسم؟ ۱
اشتراک گذاری مطلب

چگونه با آرایش صورت و مو جوان‌تر به نظر برسم؟

رعایت این نکات آرایشی باعث جوانتر دیده‌شدن شما می‌شود.
از زمان‌های خیلی دور، زن‌ها از آرایش کردن برای زیباتر شدن استفاده می‌کردند، به همین دلیل نام آرایش برای همه ما، تداعی‌کننده زیبایی است ولی برخلاف تصور، اگر آرایش اصولی و صحیح انجام نشود، باعث پیرتر نشان دادن چهره می‌شود.
آرایش صورت و مو رمز و رازهای ظریفی دارد که غفلت از آن نه تنها صورت را زیبا نمی‌کند، بلکه کاملا برعکس عمل می‌کند و موجب زشت‌تر شدن شخص می‌گردد.
نکته جالب اینجاست که ما انسان‌ها، حتی به سبک آرایش مو و صورت خود هم وابسته می‌شویم و با گذشت زمان، تغییر برای‌مان سخت و سخت‌تر می‌شود، غافل از اینکه آرایشی که چند سال پیش باعث زیباتر و شاداب‌تر شدن صورت ما میشد، حالا نتیجه‌ای معکوس دارد.
پس هر خانمی با گذشت زمان باید سبک آرایش صورت و موی خود را تغییر بدهد.

اولین قدم برای جوان‌تر دیده‌شدن، تغییر در آرایش مو است:

آرایش مو
۱_موی کوتاه نمایانگر سرزندگی و جوانی است پس با گذشت سن، موی خود را کوتاه نگه‌دارید، البته اندازه مو بهتر است تا چانه باشد،همچنین بهترین مدل برای جوان‌تر نشان‌دادن صورت، مدل لایه لایه یا پر است.
۲_مدل دیگر برای مخفی کردن چین و چروک، مدل چتری است. این مدل سبب مخفی کردن چین‌و‌چروک پیشانی می‌شود و چشم‌ها را برجسته‌تر نشان‌ می‌دهد.
۳_یکی از بدترین اشتباهاتی که با با بالا رفتن سن ممکن است مرتکب شوید: استفاده از فرق وسط برای مو است. این حالت سبب خشن‌تر شدن صورت می‌شود و سن را بیشتر نشان می‌دهد. برای حل این مشکل موها را به عقب شانه بزنید و فرق زیگزاگ باز کنید تا چهره ملیح‌تری داشته‌باشید.
۴_برای فر کردن مو هرگز از بابلیس و برس ریز استفاده نکنید. فر ریز برای جوانان ۲۵ ساله مناسب است. برای زن‌های میانسال فر درشت جذاب‌تر می‌باشد.
۵_موی صافی که به کف سر چسبیده هم، باعث بیشتر نشان دادن سن می‌شود. اگر میخواهید موی خود را به صورت دم اسبی ببندید، حتما چند تار مو در اطراف صورت‌تان رها کنید.

آرایش مو برای جوان‌تر نشان دادن چهره

۶_با بالارفتن سن مجبور به استفاده از رنگ مو هستید. سعی کنید موهای خود را به گونه‌ای رنگ کنید که ظاهری تیره و روشن داشته باشد همچون هایلایت، امبره و...
قدم دومی که برای جوان‌تر نشان دادن چهره‌تان باید انجام دهید، تغییر در آرایش صورت است. متاسفانه رعایت نکردن نکات ظریف و حساس در آرایش صورت نتیجه ناخوشایندی را در پی خواهد داشت.
آرایش صورت:
۱_با افزایش سن، مژه‌های چشم، هم کم‌پشت‌تر می‌شوند هم کمرنگ‌تر. برای  جبران این حالت از ریمل استفاده کنید ولی رمز استفاده از ریمل در سن بالا این است که به مژه‌های پلک پایین ریمل نزنید.
به کار بردن خط چشم و ریمل روی پلک پایین باعث می‌شود که چشمانتان افتاده‌تر به نظر برسند و توجه به سایه زیر چشم بیشتر شود. در عوض مژه‌های پلک بالا را پیچ دهید و ریمل حجم‌دهنده را از ریشه به سمت نوک مژه‌ها بکشید تا بهترین تاثیر را در بهتر به نظر رسیدن چشم‌ها به دست آورید. از رنگ‌های زننده و جلب توجه کننده مثل آبی، صورتی، قرمز و قهوه‌ای به عنوان خط چشم استفاده نکنید. این کار از اشتباهات آرایشی است که چندین سال به سن شما اضافه می‌کند.

آرایش چشم زنان میانسال

۲_خط چشم مشکی‌تان را با قهوه‌ای جایگزین کنید. خط چشم مشکی روی صورت بسیار تند است و شما را پیرتر نشان می‌دهد، بنابراین از رنگ‌های ملایم‌تر قهوه‌ای برای چشمان‌تان استفاده کنید. مات کردن خط چشم ممکن است باعث شود ظاهر طبیعی‌تر و جوان‌تری پیدا کنید.
۳_خط چشم پهن از اشتباهات آرایشی است که باعث می‌شود که پلک بالایی‌تان کوتاه‌تر شود و چشمتان کوچک‌تر به نظر برسد، پس اگر چشم ریزی دارید حتما از خط چشم باریک استفاده کنید.
۴_ برای داشتن چهره‌ای جوان‌تر و پرانرژی‌تر، با مداد ابروهای خود را کمی پهن‌تر کنید.
۵_اگر رنگ پوستتان تیره است به شما پیشنهاد می‌کنیم دور رژ لب‌های تیره را خط بکشید تا چهره جوان‌تری داشته باشید. استفاده از رنگ تیره در رژ لب از اشتباهات آرایشی است که باعث می‌شود لب‌هایتان کوچک‌تر به نظر برسد. برای بزرگ‌تر نشان دادن لب‌ها بهتر است از رنگ‌های روشن و درخشان استفاده کنید.
۶_ از رژگونه‌ با رنگ تند دوری کنید. با اینکه زیبا هستند ولی چهره شما را چند سال مسن‌تر نشان می‌دهند.
۷ دست‌ها و گردن هم از مناطقی هستند که باید مورد مراقبت قرار گیرند زیرا با افزایش سن و در معرض نور آفتاب بودن سبب ایجاد کک و مک در آن می‌شود و همین لکه‌ای قهوه‌ای سن شما را لو می‌دهد.
قدم سوم برای جوان‌تر نشان‌دادن شخص، تغییر در نوع پوشش است. زیرا لباس پوشیدن متناسب با سن و شکل بدن می‌تواند تفاوت محسوسی در سن ظاهری‌تان ایجاد کند. در ادامه مواردی ذکر می‌شود که در این مسیر به شما کمک می‌کند.
تغییر در لباس پوشیدن:
۱_پوشیدن لباس‌های باز باعث می‌شود پیرتر به نظر برسید . پس بهتر است از لباس‌های متناسب و پوشیده استفاده کنید.
 ۲_لباس‌هایی که بیش از حد کوتاه، تنگ، بلند یا گشاد هستند باعث القای یک حس منفی در بیننده می‌شوند. پس، از پوشیدن چنین لباس‌هایی دوری کنید.
۳_لباس با طرح‌های قدیمی ممنوع.
۴_استفاده از کمربند هم تاثیر زیادی در جوان‌تر نشان دادن شما دارد.
۵_تناسب در لباس پوشیدن را رعایت کنید. به طور مثال اگر لباس بالاتنه شما تنگ است از دامن یا شلوار کمی آزادتر استفاده کنید.

امیدواریم با رعایت نکات فوق حس بهتری را تجربه کنید.

۱ دیدگاه

  1. سلام سایت بسیار زیبا و قشنگی دارین لطف می فرمایید اگراز سایت ما هم دیدن فرمایید و نظری جهت بهتر شدن سایت دهید
    لوازم آرایشی صورت
    http://www.ladymodkala.ir/product-category/لوازم-آرایشی/آرایشی-صورت/

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی