۱۰نکته مهم برای دستیابی به هر چیزی که در زندگی می‌خواهید. ۵
اشتراک گذاری مطلب

۱۰نکته مهم برای دستیابی به هر چیزی که در زندگی می‌خواهید.

۱۰ نکته برای رسیدن به هدف دلخواهتان.
رسیدن به هر چیزی که دوست دارید کار آسانی نیست. نیاز دارید بدانید روی چه مسائلی باید تمرکز کنید و از چه چیزهایی دوری کنید. خیلی وقتها علت نرسیدن شما به اهدافتان رعایت نکردن یک سری از مسائل جزئی و پیش‌پاافتاده است. موارد ساده‌ای که تاثیر به سزایی در رسیدن به هدف دارند ولی به قدری بی‌اهمیت جلوه می‌کنند که ما به راحتی از کنارشان رد می‌شویم.
در این پست وبسایت چیکادی در مورد اینکه چگونه به اهدافتان برسید، صحبت خواهیم کرد:

۱۰ نکته برای دستیابی به هر چیزی که دوست دارید:

۱. بر تعهد تمرکز کنید ، نه انگیزه.

به نظر شما برای رسیدن به هدفتان به چه چیزی نیازی دارید؟ تعهد یا انگیزه؟
اشتباه خیلی از افراد این است که فکر می‌کنند انگیزه علت اصلی موفقیت است. انگیزه عاملی است که با گذشت زمان و یا با تغییر افکار و احساسات ما ممکن است از بین برود یا کم شود. وقتی انگیزه‌تان را از دست بدهید کار تمام است. هیچوقت به هدفتان نمی‌رسید.
پس برای رسیدن به آنچه که دوست دارید روی تعهد خودتان تمرکز کنید. ببینید چقدر به هدفتان تعهد دارید؟ این هدف چقدر برایتان اهمیت دارد؟ برای رسیدن به آن حاضرید چه فداکاری کنید؟
اگر خود را متعهد به انجام کار کنید، انگیزه به دنبال آن ایجاد می‌شود.
 به قول ماریو آندرتی: "آرزو کلید انگیزه است، ولی اراده و تعهد است که موجب پیگیری مداوم هدفتان می‌شود."

۲. به دنبال دانش باشید ، نه نتیجه.

اگر به یادگیری، کاوش، آزمایش علاقه داشته‌باشید، انگیزه‌تان دائم تقویت می‌شود ولی اگر فقط روی نتیجه کار تمرکز کنید به مرور انگیزه خود را از دست می‌دهید.
برای رسیدن به هدف به مسیری که طی می‌کنید توجه کنید. به چیزهایی که ممکن است در طول راه یاد بگیرید و باعث بهبود کارتان شود فکر کنید. یادگیری و حل مشکلاتی که در مسیر رسیدن به هدف پیش میاد، خیلی هیجان‌انگیز و دلچسب خواهد بود به همین دلیل سبب حفظ انگیزه‌تان می‌شود.

۳. یک برنامه سرگرم‌کننده برای رسیدن به هدف دنبال کنید.

لازم نیست همه چیز را سخت بگیرید. شما می‌خواهید به آنچه که دوست دارید برسید پس با آرامش، برنامه‌ای جذاب و دوست‌داشتنی برای رسیدن به رویا ی خود تهیه کنید.این شما هستید که مسیر رسیدن به اهدافتان را تعیین می‌کنید. پس راهی دلچسب را برای خود انتخاب کنید. همه چی به انتخاب شما بستگی دارد.
می‌توانید مانند یک معلم سخت‌گیر به خود سخت بگیرید یا مثل یک دوست مهربان با خود رفتار کنید.

۴- از شر افکار منفی خلاص شوید.

تاثیر افکار ریز و درشتی که به ذهنتان خطور می‌کند را دست‌کم نگیرید. افکار بر احساس شما و احساستان بر نگرش و انتخاب شما تاثیر می‌گذارد.
در هر لحظه هزاران فکر مختلف از ذهن شما می‌گذرد. اینکه شما کدام فکر را انتخاب می‌کنید کاملا به احساستان بستگی دارد.
ما در موقعیت‌های یکسان با احساس مختلف، تصمیم‌های متفاوتی می‌گیریم. اینکه شما در لحظه تصمیم‌گیری، ترس و شک و تردید را انتخاب می‌کنید یا هیجان، آزمایش، تلاش مجددو... همه و همه بستگی به احساس شما در آن لحظه دارد. و آنچه تعیین‌کننده احساس شماست، افکارتان است.
افکار منفی مثل ترس، خشم، ناراحتی، تردید مانع پیشروی شما می‌شود. ولی فکر مثبت، شاد، امیدبخش شما را تشویق به پیشروی می‌کند.

۵. از تخیل خود استفاده کنید.

قدم بعدی پس از رهایی از افکار منفی، استفاده از تخیل است. وقتی اوضاع خوب پیش می‌رود ، شما پر از انرژی مثبت هستید اما وقتی با مشکلات روبرو می‌شوید، به سرعت انرژی مثبت خود را از دست می‌دهید. تو چنین شرایطی فقط استفاده از قدرت تخیل می‌تواند به شما کمک کند.
 فکر کردن به روزی که به هدفتان می‌رسید و یا روزهای خوبی که در پیش خواهید داشت باعث ایجاد یک حس عالی در شما می‌شود. پس هیچگاه از قدرت تخیل غافل نشوید.

۶.خود را به چالش بکشید.

هر کاری که انجام می‌دهید نتیجه‌ای در پیش خواهد داشت. اما گاهی اوقات نتیجه دلخواه را بدست نمی‌اوریم. تو چنین شرایطی دست از کار می‌کشیم، متوقف می‌شویم. منتظر زمان مناسبی که هرگز نخواهد رسید، می‌شویم. کم‌کم از این حالت رخوت وسستی به افسردگی می‌رسیم.
پس اگر نتایج دلخواهتان را بدست نیاوردید، ناامید نشوید. خود را به چالش بکشید. کاری که از آن می‌ترسید را انجام دهید تا به موفقیت برسید.

۷. از حواس پرتی‌ها خلاص شوید.

همیشه مسائلی در اطراف ما وجود دارد که باعث حواس‌پرتی ما می‌شود. مسائلی بی‌اهمیت و ناچیز. اما همین مسائل وقتی نظر ما را به خود جلب می‌کنند باعث اتلاف وقت ما می‌شوند.
ما به جای تمرکز روی اهدافمان روی مسائلی مثل دیدن سریالهای تلویزیون یا گشت‌و‌گذار تو شبکه‌های اجتماعی تمرکز می‌کنیم.
برای رهایی از این مشکل باید لیستی از چیزهایی که باعث حواس‌پرتی ما می‌شود را تهیه کنیم و راه برخورد با هر یک از آنها را پیدا کنیم.

۸. از دیگران انتظار نداشته‌باشید.

 هرگز نباید انتظار داشته‌باشید  دیگران کارهای شما را انجام دهند حتی همسر، دوست یا همکار.
هر کسی با مشکلات زندگی خود دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. شما تنها کسی هستید که باید برای رسیدن به هدفتان تلاش کنید و مسوولیت کارهای خود را بپذیرید.

۹- برنامه ریزی کنید.

برای سه قدم آینده خود برنامه‌ریزی کنید. نیازی به بیش از این نیست. کافیه برای هر هفته خود یک برنامه دقیق بنویسید.

۱۰. از خود در مقابل فرسودگی محافظت کنید.

مسیر رسیدن به هدف گاهی خیلی خسته‌کننده و طاقت‌فرساست. پس باید بتوانید از جسم و روحتان مراقبت کنید.
هنگام برنامه‌ریزی برای آینده حتما زمانی را به تفریح و سرگرمی اختصاص دهید.
مراقبه کنید، کارهای فیزیکی مثل ورزش را دنبال کنید. با دوستان و خانواده وقت بگذرانید. کتابهای انگیزشی بخوانید تا قادر به مقابله با شرایط خسته‌کننده روزگار باشید.

۵ دیدگاه

  1. علی ...علی ... میگه:

    سلام
    مانتو رو خیلی قبول دارم.

  2. حسانه ..حسانه .. میگه:

    سلام
    مطلب تون رو دیر روزیم شد ..چون همه موارد در این یکسال تجربه کردم.تشکر

  3. علی ...علی ... میگه:

    متن شما رو منظورم بود
    اون اشتباه تایپی بود

  4. abdolnabi solimaniabdolnabi solimani میگه:

    سلام به نظر من در حال حاضر همه ما اهدافی را داریم آن‌ها ممکن است به همان اندازه عادی باشند که در طول روز قابل دست یابی باشند و یا می‌توانند به اندازه اهداف رئیس‌جمهور ایالات‌متحده عالی باشند مشکل اکثر اهداف مردم این است که آن‌ها آنقدر برای بیرون پریدن شما از رختخواب در هنگام صبح الهام بخش نیستند به همین دلیل است که ما به اهداف معنادار نیاز داریم اهداف احساسات ایجاد می‌کنند و از درون شما عبور می‌کنند.

  5. با سلام. فایل ها با موفقیت بارگذاری و اعمال شد. موفق باشید. از خدمات بلاگ تمز لذت ببرید.

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی