چیزهایی که باید به پسرت بگویی. ۱
اشتراک گذاری مطلب

چیزهایی که باید به پسرت بگویی.

چیزهایی که یک پدر باید به پسرش بگوید.
در گیرودار هزاران هزار مشکل مالی که خانواده‌ها با آن دست به گریبان هستند، پدر تبدیل به فردی شده که وظیفه‌اش تامین مایحتاج اعضای خانواده است. هر چقدر پدر از خانه و خانواده دورتر می‌شود نقش مادر در تربیت فرزند پررنگ‌تر می‌شود.
با اینکه هیچکس منکر تاثیر مادر در تربیت کودک نیست ولی باز هم مسائلی وجود دارد که یک پدر بهتر می‌تواند از پس آن برآید به خصوص اگر پای فرزند پسر در میان باشد.
عزت نفس و آینده درخشان یک پسر کاملا به حضور پدرش در خانواده بستگی دارد. پسرها خواسته و ناخواسته تحت تاثیر نفوذ و قدرت پدر خود قرار دارند. آنها چیزهای زیادی را با نگاه کردن به پدر خود یاد می‌گیرند ولی با همه این تفاسیر مسائلی وجود دارد که پدران شخصاً باید به فرزندان پسر خود بگویند.

چیزهایی که یک پدر باید به پسرش بگوید:


۱_ در مورد باید و نبایدهای ارتباط با زنان با او صحبت کنید.
رابطه با زنان از جمله مهمترین مسائلی است که یک پدر باید درمورد آن با پسرش صحبت کند.
یک پدر خوب نحوه ارتباط درست و محترمانه با زنان را به پسرش یاد می‌دهد. در زمان مناسب در مورد عشق و هوس با فرزندش صحبت می‌کند و فرق این دو را به او می‌آموزد. یک پدر دلسوز باید به پسرش در مورد زن‌هایی که از مردان سوءاستفاده مالی می‌کنند، هشدار دهد. متاسفانه مردان زیادی پس از رسیدن به موفقیت مالی و اجتماعی درگیر روابط احساسی و جنسی با زنان مختلف می‌شوند. و همین روابط آینده فرد را به نابودی می‌کشاند. روابطی که سرانجامش بهم‌ریختن کانون گرم خانواده و از دست دادن اعتبار و ثروت مرد است.

۲_به او بگویید: شکست بهترین معلم است.
در مورد شکست‌هایی که در زندگی تجربه کردید با پسرتان صحبت کنید. به آنها یاد بدهید اشتباهات بخشی از زندگی انسان‌هاست و می‌تواند معلم خوبی باشد. هرگز این نکته را فراموش نکنید: پسرانی که از اشتباه کردن نمی‌ترسند در آینده تبدیل به مردانی قدرتمند می‌شوند، که به راحتی با چالش‌های بزرگ زندگی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.

۳_  به پسرتان بگویید دوستش دارید و به او افتخار می‌کنید.
پسرتان به شما نیاز دارد تا تاییدش کنید. او برای انجام کوچکترین کارها هم منتظر تایید و خشنودی شماست . به او اطمینان دهید که همیشه طرفدار او هستید و عشق شما نسبت به وی بی‌پایان و بی قید و شرط است.

۴_ در مورد ویژگی‌های یک دوست خوب با او بحث کنید:
شاید یکی از بزرگترین مشکلات در رابطه بین پدر و پسر مربوط به نگرانی و نگرش منفی پدر نسبت به دوستان و اطرافیان پسر می‌باشد. برای اینکه تنش میان خودتان را کم کنید مجبورید از یک راه دیگر اقدام کنید. به پسرتان نگویید دوستت آدم درستی نیست. به او ویژگی‌های یک دوست و همراه خوب را معرفی کنید. برایش توضیح دهید دوست خوب کسی است که باعث رشد و پیشرفتت می‌شود و در زمان مشکلات کنارت باقی می‌ماند.

در آخر یادآور می‌شویم : با اینکه بیشترین تحقیقات جامعه‌شناسی و روانشناسی مربوط به نقش مادر در خانواده است و نقش پدر نادیده‌گرفته‌شده، باز هم مسائلی وجود دارد که یک پدر بهتر می‌تواند از پس آن برآید به خصوص اگر پای فرزند پسر در میان باشد.
تحقیقات ثابت کرده : رفاه، تحصیل، رفتار و قدرت ذهنی یک پسر بستگی به نقش پدر در خانواده دارد. و هر چه ارتباط بین پدر و پسر نزدیکتر باشد، پسرها از فعالیت‌های خطرزا دورتر می‌شوند. همچنین بهره هوشی چنین فرزندانی نسبت به همسالان خود بیشتر است.
اما مهمترین نقش پدر مربوط به حالت حمایتگر اوست. بررسی‌ها حاکی از این است که حضور پدر در خانواده با کاهش تجاوز و آزار جنسی کودک توسط دیگران رابطه مستقیمی دارد. در واقع پدر همچون چتر حمایتگر اعضای خانواده است.


۱ دیدگاه

  1. سلام

    مطلبتون اموزنده بود...اما فعلا اقا پسرم کوچولو هست و نمیتونه حرف بزنه.. 

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی