قدرت سحرآمیز کلمات در بازاریابی.
یکی از آسانترین روشها برای افزایش سریع فروش، استفاده از تبلیغاتی است که مخاطب را ترغیب میکند تا با شما تماس گرفته و محصولات یا خدمات شما را سفارش دهد . اما آیا میدانید چه عاملی در تبلیغات، مشتری را تشویق به خرید محصول میکند؟
عامل قدرتمندی که باعث فروش بیشتر محصولات میشود، در درون کلمات موجود در متن تبلیغ است. قدرت این کلمات به ظاهر ساده، با لوکسترین ویترین فروشگاهها قابل قیاس است.
اما آیا هر کلمهای در متن تبلیغات چاپی یا آنلاین از چنین قدرتی برخوردار است؟ مسلما خیر.
کلماتی در تبلیغات بازاریابی موفقاند که به خواننده کمک کند تا به گونهای فکر یا عمل کند که در نهایت منجر به خرید محصول یا خدمات شود.
در ادامه مقاله با قدرتمندترین کلمات در بازاریابی محصولات آشنا میشوید:
موثرترین و قدرتمندترین کلمات تبلیغاتی کدامند؟
۱_رایگان
کلمه رایگان یعنی شکستن مقاومت مشتری. این کاری است که بیشتر فروشگاههای زنجیرهای انجام میدهند. به طور مثال :
یکی بخر دو تا ببر.
خرید محصول با ارسال رایگان.
۲_ شما
استفاده از کلمه شما یعنی مشتری در اولویت و محور فعالیت شماست و این امر حس خوبی به مشتری میدهد.
۳_ زیرا
ذهن ما انسانها طوری برنامهریزی شده که هر چیزی که با دلیل همراه باشد را بپذیریم. وقتی در تبلیغات از کلمه زیرا استفاده میکنیم یعنی قصد داریم دلیل برتری این محصول یا خدمات را نشان دهیم. به عبارت دیگر به مشتری میگوییم چرا به این محصول نیاز دارد.
۴_ بلافاصله
ایجاد احساس فوریت همیشه یک روش بازاریابی و تکنیک فروش عالی است. این امر فوریت را در فرد ایجاد میکند و او را به سمت عملی سوق میدهد.
۵_ بدون ریسک
این کلمه کمک میکند مشتری با خیال راحتتری پول بپردازد.
۶_ محدود
کلمه محدود، به مشتری حس ضروری بودن را القا میکند.
۷_ از دست ندهید
روی ترس از دست دادن مشتری مانور میدهید.
استفاده از کلمات فوق به تنهایی یا همراه با کلمات دیگر، در متن تبلیغات نتایج فوقالعادهی به همراه دارد. ولی هیچوقت فراموش نکنید
این کلمات زمانی موثرند که با صداقت و درستکاری شما همراه باشد.
سلام به نظر من فروشنده ی خوب فروشنده ای ایست که به کالای خود ایمان داشته باشد و اشتیلق خود را به مشتری نیز منتقل کند ممنونم موفق باشید.