دهه شصتی یا دهه نودی کدوم نسل سوخته است؟ ۲
اشتراک گذاری مطلب

دهه شصتی یا دهه نودی کدوم نسل سوخته است؟


آیا دهه شصتی‌ها واقعا نسل سوخته جامعه‌ هستند؟
دهه شصتی‌ها به بچه‌هایی که بین سالهای ۶۰ تا ۶۹ به دنیا آمدن میگن. ولی نکته جالب در مورد دهه شصتی‌ها پسوند نسل سوخته است، که بلافاصله پشت سر کلمه دهه شصتی‌ حاضر میشه. انگار این نام ارث پدری دهه شصتی‌هاست. اما آیا واقعا دهه شصتی‌ها نسل سوخته‌اند؟
مشکلاتی که فرزندان دهه شصت از سر گذروندن برای هیچکس قابل انکار نیست. بچه‌هایی که بلافاصله بعد از شروع جنگ، به دنیا آمدن و به خاطر جنگ و مسائل سیاسی رشد جمعیت در این زمان بسیار چشمگیر بوده، طوری که آسیب جبران‌ناپذیری هم برای این نسل و هم برای آینده ایران رقم خورد
همه چی از همون مدرسه‌های دو یا چند شیفته، شروع شد. کلاسهایی با چهل دانش‌آموز و یک معلم بی‌نهایت مهربان.
کلاسهای پر از دانش‌آموز، اول مشکلات بچه‌های این نسل بود. هر چقدر این بچه‌ها بزرگتر میشدند، مشکلاتی که باید با اون دست‌و‌پنجه نرم می‌کردند هم، بزرگتر میشد.
سرنوشت تلخ این نسل تو صف‌های طولانی ثبت‌نام کنکور رقم خورد. و بعد از اون هم نبود کار در کشور.
بیشتر افراد مجرد جامعه ما را، دهه شصتی‌ها تشکیل میدن. علتش هم اینه که اکثر اونها هنوز کار درست و حسابی ندارن. و اونهایی که ازدواج کردن هم، با مشکلات دیگه‌ای مثل مسکن و طلاق و... درگیر شدند.

با همه این تفاسیر آیا دهه شصتی‌ها نسل سوخته‌اند؟

از نظر من خیر.
ما نسلی بدتر از نسل دهه شصتی‌ها خواهیم داشت؟ اون هم نسل دهه نودی‌هاست.

بچه‌ها طلاق

بچه‌های کوچیکی که به نظر زندگی خوبی دارند و تو بهترین شرایط در حال بزرگ شدن هستند. اما همین نسل از بزرگترین نعمت زندگی محرومه.
نعمتی به اسم پدرومادر.
اکثر بچه‌های دهه نودی، بچه‌های طلاقند. اونها یا از محبت مادر محرومند یا پدر. متاسفانه بعضی وقتها این بچه‌ها، نزد پدربزرگ و مادربزرگ زندگی می‌کنند و از هر دو محبت، هم مادر هم پدر محرومند.
به غیر از خود طلاق، علت طلاق والدین هم تو زندگی و آینده این نسل تاثیر مخرب زیادی داره. متاسفانه یکی از دلایل عمده طلاق تو کشور خیانته.
بچه‌ای که به خاطر خیانت مادر به پدرش و یا برعکس، خیانت پدر به مادر از کانون گرم خونواده محروم شده، چجوری در آینده میتونه به کسی اعتماد کنه؟ چی به سر روح و روان این بچه میاد؟
بچه‌های دهه نود، بچه‌هایی با کلی عقده و کمبود محبت‌اند و این مساله آینده تاریکی براشون رقم میزنه.
به امید پایداری خونواده نه تنها تو ایران بلکه تو همه کشورهای دنیا.


۲ دیدگاه

  1. امیر رضاامیر رضا میگه:

    مطالبتون خیلی جالبه
    لطفا اگه وقت کردید به وبلاگ منم سر بزنید

  2. بییخال پدر مدر مشکلات بزرگ تری هم خواهند داشت این نودی ها درسته که پدر مادر هم مشکل کوچکی نیست به نظر  من همین اینترنت که نودی ها تا کلاس اول نشده اومدن اسفالتش کردن من خودم هنو معنی نود درصد فحشا رو نمیدونم این نودیت لیسانسشو گرفتن خخخ به هشتادیا میگیم گودزیلا امااین نودیا خود شیطانن و این که جمعیت که رو به منفی پیش نمیره برعکس داره زیاد میشه پس بیکاری و صف های کنکور هم زیاد میشن  خلاصه کلام مطلبتون خیلی خیلی زیبا بود

    • درسته
      اینترنت هم ممکنه واسه نسل بعد مشکل‌ساز بشه. مخصوصا اینکه هنوز پدرومادرها خودشون از اینترنت درست استفاده نمی کنند چه برسه به بچه‌ها.
      اکثر خیانتها تو همین محیط اینترنت داره انجام میشه.
      در هر صورت از وقتی که برای نظر دادن گذاشتین خیلی خیلی ممنونم
      موفق باشید

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی