دلیل یک شبه ناپدید شدن فرد در رابطه چیست؟ ۱
اشتراک گذاری مطلب

دلیل یک شبه ناپدید شدن فرد در رابطه چیست؟

گوستینگ یا قطع رابطه بدون توضیح و دلیل چیست؟
یکی از اتفاقاتی که با گسترش وسایل ارتباط جمعی و اپلیکیشن‌های دوست‌یابی در حال وقوع است، ناپدید شدن ناگهانی فرد در یک رابطه عاشقانه، آنهم بدون هیچ توضیحی است. به این عمل گوستینگ( Ghosting )هم گویند.

گوستینگ یعنی:

فرد، به طور یکطرفه و بدون هیچ توضیح یا تماسی، تمام ارتباط خود را با شما قطع می‌کند. متاسفانه ۸۰ درصد مردم، قربانی این نوع رابطه‌ها می‌شوند. و تنها چیزی که در آن لحظه می‌خواهند بدانند، این است... چراااااا؟
آنها تمام مدت پیام‌، ایمیل‌ و تماسهای خود را چک می‌کنند، تا دلیل این کار طرف مقابل و بفهمند ولی متاسفانه به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسند.
چون به نتیجه نمی‌رسند، شروع به سرزنش کردن و ایراد گرفتن از خود می‌کنند و این، آزاردهنده‌ترین اتفاق در یک رابطه دوستی یا عاشقانه است. پیام ما به این دوستان این است:
سرزنش کردن خود را متوقف کنید، زیرا علت این رفتار، ربطی به شما ندارد.
Ghosting رفتار افرادی است که به بلوغ احساسی نرسیده‌اند، افراد بزدل و خودخواهی که قادر به درک احساسات طرف مقابل نیستند.
متاسفانه باید بگوییم فرق کودک با بزرگسال در نحوه مدیریت ارتباطات شخصی‌شان است. کودک به هنگام مشکل، پنهان می‌شود. اما بزرگسال باید جوابگو باشد. بزرگسالی که رابطه را به یکباره قطع می‌کند و از توضیح دادن فرار می‌کند، هنوز کودکی است که به بلوغ فکری و احساسی نرسیده است. این افراد هنگام جدایی، از برقراری تماس مستقیم اجتناب می‌کنند، زیرا از ناراحتی و عصبانیت طرف مقابل می‌ترسند، پس راحت‌ترین راه ممکن را انتخاب می‌کنند.
چنین رفتاری سزاوار هیچکس نیست. قطع یک شبه رابطه، بدون هیچ توضیح، صدمه زدن به شخصیت، احساسات و عواطف شماست. پس، از به پایان رسیدن این رابطه ناراحت نباشید. شما لایق فرد بهتری هستید.
برای گذر از این دوران، همه پیام‌ها و هر آنچه یادآور این رابطه است را از بین ببرید. تا به مرور با نبود این فرد کنار بیایید...

قطع ناگهانی رابطه

اما دلیل یک فرد برای  تمام کردن رابطه بدون هیچ توضیح چیست؟

۱_نداشتن بلوغ فکری و احساسی.

۲_ ترس از رویارویی:

این افراد برای فرار از ناراحتی و عصبانیتی که هنگام جدایی پیش می‌آید، راحت‌ترین راه ممکن، یعنی قطع رابطه به طور ناگهانی را انتخاب می‌کنند.

۳_ ترس از صمیمیت عاطفی:

متاسفانه عده‌ای از مردم، از نزدیکی و صمیمیت با دیگران می‌ترسند. چنین افرادی برای مدت کوتاه، قادر به حفظ فاصله احساسی خود با طرف مقابل هستند. اما به محض از بین رفتن این فاصله، احساس خطر می‌کنند و پا به فرار می‌گذارند. فراموش نکنید، ترس از صمیمیت به آسانی از بین نمی‌رود و شما قادر به تغییر چنین افرادی نیستید.

۴_مزیت دوستی با شما:

گاهی فرد برای دوستی و رابطه با شما آمادگی ندارد. اما دوستی با شما مزایای زیادی به وی می‌دهد. در نتیجه شما وارد رابطه‌ای می‌شوید که صد در صد به ضررتان است.

۵_ تنوع طلبی:

تنوع طلبی و آشنا شدن با فرد دیگر هم می‌تواند یکی از دلایل قطع ناگهانی رابطه باشد.







 

۱ دیدگاه

  1. آرماندوآرماندو میگه:

    سلام .
    بهترین مطلبی که در مورد افراد گوستینگ خوندم رو شما نوشتید. بسیار منطقی و درست بود.

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی