چرا مشکلات شما تمام‌شدنی نیست؟ چرا انقدر بدشانسی میارید؟ ۲
اشتراک گذاری مطلب

چرا مشکلات شما تمام‌شدنی نیست؟ چرا انقدر بدشانسی میارید؟

چرا مشکلاتم تمام‌شدنی نیست؟ چرا هیچ چیزی درست پیش نمیره؟ چرا انقدر تو زندگی بدشانسی میارم؟ تا حالا چندبار از این جمله‌ها استفاده کردید ؟ تو چنین مواقعی چه احساسی داشتید؟ مطمئنا تو چنین شرایطی تنها احساس شما، یاس و دلسردی بود.مشکلات زندگی‌تان به قدری بزرگ شده‌بود که هر چقدر هم تلاش می‌کردید، فایده‌ای نداشت.

اما براستی چرا این مشکلات هیچوقت حل نمی‌شوند؟ چرا گاهی اوقات همه چیز خیلی بد و ناگوار پیش می‌رود؟ چرا هر چقدر هم که تلاش می‌کنیم، هیچ چیزی درست نمی‌شود؟

شاید یک دلیل آن این باشد که همه چیز را خودمان می‌خواهیم حل کنیم. فراموش می‌کنیم قدرت برتری در این دنیا وجود دارد. قدرتی که خیلی بزرگتر از مشکلات ماست.
من در این پست وبسایت چیکادی در مورد تجربه خودم و خیلی از افراد موفق با شما صحبت می‌کنم.
من هم چندسالی درگیر مشکلات متعددی بودم. تمام سعی‌ام را برای حل مشکلات انجام می‌دادم. ولی متاسفانه مشکلاتم روز به روز بیشتر می‌شد. هنوز یک مشکل حل‌نشده بود که مشکل بعدی از راه می‌رسید. تمام مدت با خودم فکر می‌کردم:
چرا همه چیز انقدر بهم‌ریخته است؟ چرا تمام مشکلات دنیا برای من پیش میاد؟ چرا هیچکدام از ناراحتی‌هام برطرف نمیشه؟ چرا خدا صدامو نمیشنوه؟
اما به مرور زمان خیلی چیزا یاد گرفتم. یک روز به خودم آمدم و نگاهی به اتفاقای زندگیم انداختم. من تمام تلاشمو برای حل مشکلات انجام می‌دادم، غافل از اینکه، شاید باید تو نقطه‌ای از زندگیم می‌ایستادم و میگفتم: خدایا خودت همه چی و روبراه کن.
بحث من اینجا بحث دین و مذهب نیست. من می‌خواهم در مورد چیزی فراتر از مذهب صحبت کنم. در مورد قدرت خدا.
مهم نیست ایمان و اعتقاد شما در چه حدی باشد. حتی اگر به دین خاصی هم اعتقاد نداشته‌باشید، حتما به وجود خدا باور دارید.
یکی از دلایلی که خیلی وقتها مشکلات ما حل‌نشدنی به نظر می‌رسد این است که ما می‌خواهیم خودمان با برنامه‌ریزی و تلاش آن را حل کنیم.
بدون شک باید برای حل مشکلات زندگی تلاش هم بکنیم. ولی وقتی همه چیز را خودمان می‌خواهیم حل کنیم، خدا خودش را کنار می‌کشد تا ببیند از ما چه کاری ساخته است.
از آنجا که هنگام مشکلاتی مثل بیماری، اعتیاد، طلاق، ورشکستگی، ازدواج و... آرامش خود را کاملا از دست می‌دهیم، فکر ما به درستی کار نمی‌کند و دست به اقداماتی می‌زنیم که نتیجه‌اش بدتر شدن اوضاع است.
مشکلات زندگی ما هر چقدر هم که بزرگ باشد، خداوند از آن بزرگتر است. پس برای یکبار هم که شده به او اعتماد کنید. منظورم فقط دعاکردن خشک و خالی نیست. به او ثابت کنید که باورش دارید.
در زیر کارهایی که باعث می‌شود مشکلات زندگی خود را به راحتی حل کنید، اورده‌شده‌است :

چگونه مشکلات زندگی خود را حل کنم؟

باور داشته باشید که خداوند از مشکلات شما بزرگتر است.

همین باور ساده، حس آرامش را به قلب و روحتان منتقل می‌کند. اینکه باور داشته‌باشید خداوند از مشکلات شما خیلی بزرگتر است، نصف راه را رفته‌اید.

در پس هر مشکلی خیری وجود دارد.

شاید این جمله را زیاد شنیده‌اید. اما باید بدانید همه موفقیت‌های آدم‌های بزرگ، بعد از اتفاقات ناگوار رخ داده. پس از این به بعد وقتی دچار مشکل ناگواری شدید، از خودتان بپرسید چه چیز خوبی بعد از این اتفاق در انتظار من است.

آرامش خود را حفظ کنید.

این جمله خدا را سرلوحه زندگی‌تان قرار دهید:
" موقع مشکلات، مضطرب نشوید، آرامش خود را حفظ کنید. من پیشاپیش شما میجنگم"
شاید گاهی لازم باشد کناری بایستیم، آرامش خود را حفظ کنیم و پیروزی خدا را ببینیم.
اجازه دهید مثالی بزنم:
خداوند از حضرت ابراهیم به عنوان پدر اقوام یاد می‌کرد. زمانی که ابراهیم حتی فرزندی هم نداشت. ولی الان می‌دانیم حضرت ابراهیم پدر اقوام است. از نسل او بزرگترین پیامبران بوجود آمدند.
پس در بدترین مشکلات هم آرامش خود را حفظ کنید تا خداوند به وعده خود عمل کند.
او به جای ما میجنگد.

۲ دیدگاه

  1. متن خوبی بود.
    تشکر

  2. نرگسنرگس میگه:

    سلام.
    یه پیشنهاد عالی و فوق العاده براتون دارم!
    می تونید از سایت https://urlme.ir/on/mohse استفاده کنید و لینکهاتون رو کوتاه و منتشر کنید.
    هر کسی روی لینک کوتاه شده شما کلیک کنه، سایت به شما پول میده.
    اگر هم زیرمجموعه جذب کنید ، پول بیشتری در میارید.
    من ازش دارم استفاده میکنم و تا حالا درآمد خوبی داشتم.

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی