چرا ساخت برند مهم است؟ ۱
اشتراک گذاری مطلب

چرا ساخت برند مهم است؟

چرا باید برند بسازیم؟
برای فروش محصول هزاران هزار روش بازاریابی مختلف وجود دارد. اما قدرت هیچکدام از روشهای بازاریابی به ساخت برند نمی‌رسد. چرا؟؟ چرا به محض حک شدن نام برند یا مارک روی لباس، گوشی موبایل، ماشین و..... قیمت آن محصول چندین برابر محصولات مشابه‌اش در بازار می‌شود؟
چه سری در ساخت برند وجود دارد که اکثر شرکت‌ها از آن بی‌خبرند؟

برند چیست؟

برند نام تجاری شغل یا شرکت شماست. وقتی مشتری نام برند شما را می‌شنود، یک چشم‌انداز از محصولات شرکت شما در ذهنش ایجاد می‌شود. همانند نام اپل یا آدیداس که فورا یک ذهنیت از محصولات این دو شرکت در ذهنمان ایجاد می‌شود.
برندسازی ، در واقع یک روش بازاریابی است که در آن یک شرکت نام ، نماد یا طرحی را ایجاد می‌کند که منحصرا متعلق به آن شرکت است. نام برند به شناسایی یک محصول و تمایز آن از سایر محصولات و خدمات کمک می‌کند. این علامت تجاری بسیار حائز اهمیت است زیرا نه تنها این مسئله باعث می‌شود تا احساس به یاد ماندنی در مصرف‌کننده ایجاد شود بلکه به مشتریان امکان می‌دهد تا بدانند که از شرکت موردنظر چه انتظاری داشته‌باشند.

مزایای ثبت برند برای شرکت:

۱_به رسمیت شناخته شدن یک محصول :

مهمترین دلیل برندسازی، شناخته‌شدن آن در بین مردم است. این عمل باعث آگاهی بیشتر مردم از محصولات شرکت شما می‌شود. در برندسازی ، مهمترین عنصر طراحی آرم یا لگو است. زیرا آرم در اصل چهره شرکت شماست، به همین دلیل طراحی آن باید قدرتمند و به‌یاد‌ماندنی باشد. طوری که در نگاه اول بر شخص تاثیر بگذارد.

۲_ برندسازی سود شرکت شما را چند برابر می‌کند:

برندینگ قوی باعث می‌شود یک تصور مثبت از شرکت شما در بین مصرف‌کنندگان بوجود آید و احتمالاً به دلیل همین آشنایی و اعتماد داشتن، از شما خرید می‌کنند یا با شما وارد تجارت می‌شوند.
به طور مثال دو عدد تیشرت ساده مردانه را در نظر بگیرید. روی یکی نام آدیداس حک شده و دیگری نامی ندارد. قیمت تیشرتی که مارک آدیداس دارد چند برابر تیشرت بی‌نام است.

۳_باعث افزایش غرور و رضایت کارمندان می‌شود:

کار برای یک مارک تجاری شناخته‌شده در بین مردم، بسیار مورد توجه است. افرادی که در شرکت‌های معروف کار می‌کنند، رضایت بیشتری از کار دارند. انجام کار برای آنها لذت‌بخش‌تر است و یک نوع احساس تعلق به شرکت دارند.

۴_ ایجاد اعتماد در بازار:

داشتن برند نشان‌دهنده این موضوع است که شما در صنعت خود یک حرفه‌ای هستید و همین مساله سبب اعتماد بیشتر مشتریان می‌شود.

۵_برقراری ارتباط عاطفی با مشتری:

یک برند یا برندینگ قوی باعث ایجاد یک رابطه عاطفی  و ماندگار بین مشتری و شرکت می‌شود.

۶_ معرفی شرکت:

برند سازی، روشی است که چگونه خود و محصولات شرکت‌تان را به دیگران معرفی می‌کنید.
در آخر یادآور می‌شویم:
مردم دوست دارند در مورد مارک‌های مورد علاقه خود با دیگران صحبت کنند. انها مارک می‌پوشند ، مارک می‌خورند ، به مارک گوش می‌دهند و دائماً در مورد مارکهای مورد علاقه خود صحبت می‌کنند.

۱ دیدگاه

  1. abdolnabi solimaniabdolnabi solimani میگه:

    سلام به نظر من کیفیت محصولات و خدمات برای داشتن یک برند خوب لازم است برند نام یک محصول، خدمات ایده و... را برای مصرف کنندگان تداعی می کند برندی که بتواند نیاز مصرف کنندگان را برآورده کند یک برند موفق خواهد بود ممنونم موفق باشید.

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی