چرا اطلاعاتی که در طول روز جذب می‌کنیم روی رفتار و احساسات ما تاثیر می‌گذارد؟ ۱
اشتراک گذاری مطلب

چرا اطلاعاتی که در طول روز جذب می‌کنیم روی رفتار و احساسات ما تاثیر می‌گذارد؟

آیا تا حالا به این قضیه فکر کردید که چرا اطلاعاتی که در طول روز جذب می‌کنید، بر رفتار و احساستان تاثیر می‌گذارد؟ چگونه پیگیری اخبار، خواندن کتاب، گوش دادن به پادکست‌ها، مرور شبکه‌های اجتماعی باعث تغییر خلق‌وخوی شما می‌شود؟ اصلا چرا این اتفاق‌ها می‌افتد؟ چرا هر چیزی که می‌بینیم یا می‌شنویم روی ما تاثیر می‌گذارد؟
علت این مساله فقط این است:

هر چیزی که می‌بینید، می‌شنوید، و یا حتی چیزهایی که به آن فکر می‌کنید در واقع، خوراک روح و مغزتان را تشکیل می‌دهد.

همان‌طور که جسم ما برای زنده‌ماندن به غذا احتیاج دارد، ذهن و روح ما هم نیاز به تغذیه دارد. فقط نوع غذایش با جسم فرق می‌کند.
زمانی که روز خود را با مرور اخبار بد جهان شروع می‌کنید. یعنی در حال دادن غذای نامناسب به ذهنتان هستید. وقتی غذای خوب و مقوی نخورید از نظر جسمی ضعیف و بی‌حال می‌شوید. حال از ذهنتان چه انتظاری دارید، وقتی غذای آشغال به خوردش می‌دهید؟ مطمئنا کار زیادی از دستش برنمی‌آید. چرا؟؟
چون ذهن شما جایی است که همه چیز از آنجا شروع می‌شود. هر چیزی که برای رسیدن به موفقیت نیاز دارید، در ذهن شما قرار دارد. وقتی با بی‌رحمی به ذهنتان غذا نمی‌دهید و اگر هم غذا بدهید یک مشت آشغال و مواد مضر به آن می‌دهید، یعنی کار ذهنتان تمام است. یعنی دوست عزیز، هیچ انتظاری از این بدبخت نداشته‌باش.
نکته مهمی که در مورد غذای ذهن و روح باید بدانید این است که همه اتفاق‌های اطرافتان، هر چیزی که می‌بینید یا می‌شنوید، خوراک فکرتان را تشکیل می‌دهد. و مسلما به هر چیزی که خوراک دهی، همانطور رشد و توسعه پیدا می‌کند.
وقتی مغزتان را با افکار منفی پر می‌کنید، همانگونه هم رشد می‌کنید. زمانی که به طور مداوم به مغزتان این خوراک را می‌دهید که من آدم بدبختی هستم، هیچوقت موفق نمی‌شوم، هیچوقت نمی‌توانم اعتیادم را ترک کنم، همیشه همینطور چاق و زشت باقی می‌مونم، نتیجه‌اش می‌شود همان چیزهایی که گفتید. هر خوراکی که به مغزتان بدهید، همان را در واقعیت پس می‌گیرید.

حال ممکن است بپرسید: آیا می‌توانم آگاهانه غذای مناسبی به ذهنم بدهم؟

جواب شما یک بله قطعی و محکم است.
برای تغذیه مناسب مغز، راههای گوناگونی وجود دارد که در ادامه در مورد آن بحث خواهیم کرد.

چگونه به مغز غذای مناسب برسانیم؟

اولین قدم درک سلامتی ذهنی است. هر چه بیشتر در مورد فواید سلامتی ذهنی بدانیم، اقدامات درست‌تری را انجام می‌دهیم.
دومین قدم تغذیه روزانه است. تغذیه روزانه مغز، یعنی هر روز، مغزتان را با افکار مثبت پر کنید.
سومین قدم، اجتناب از اخبار است. متاسفانه اخبار، مملو از داستان‌های ناراحت‌کننده است. و همین خبرهای بد، عامل مهمی در کاهش انرژی ذهنی و جسمی شماست.
چهارمین قدم که می‌تواند برایتان سرگرم‌کننده و لذت‌بخش باشد، درگیرشدن در فعالیت‌های ذهنی مثل: یادگیری مهارت‌های جدید، حل معما، خواندن و.... است.
پنجمین قدم افزایش اعتماد‌به‌نفس است. اعتماد‌به‌نفس به شما انگیزه و توانایی می‌دهد تا به کارهای بزرگ برسید.

۱ دیدگاه

  1. 379379 میگه:

    اللهم عجل لولیک الفرج

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی